8 Nisan 2015 ÇARŞAMBA
|
Resmî Gazete
|
Sayı : 29320
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Karar Sayısı : 2015/7495
Ekli “2015 Yılında Yapılacak Tarımsal Desteklemelere İlişkin Karar”ın yürürlüğe konulması; Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının 4/3/2015 tarihli ve 2937 sayılı yazısı üzerine, 5488 sayılı Tarım Kanununun 19 uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 16/3/2015 tarihinde kararlaştırılmıştır.
Recep Tayyip ERDOĞAN
CUMHURBAŞKANI
Ahmet DAVUTOĞLU
Başbakan
Bakanlar Kurulu
2015 YILINDA
YAPILACAK TARIMSAL DESTEKLEMELERE İLİŞKİN KARAR
Amaç ve kapsam
MADDE 1-
(1) Bu Karar, çevreye duyarlı tarımsal üretimi yaygınlaştırmak, bitkisel üretimi tehdit eden hastalık ve zararlı organizmalara karşı karantina
önlemi olarak tavsiye edilen alternatif uygulamaları, biyolojik ve biyoteknik
mücadeleyi desteklemek, verimi ve kaliteyi yükseltmek, uygulanan politikaların
etkinliğini sağlamak, sektörün öncelikli problemlerinin çözümüne
katkıda bulunmak, sürdürülebilirliği sağlamak ve tarımsal kayıtların güncel
tutulması amacıyla hazırlanmış olup, süt fiyat düzenlemesi desteğinde en az iki
yıl, araştırma geliştirme projelerinde beş yıl olmak üzere, 2015 yılında uygulanacak olan tarımsal desteklemelere ilişkin hususları
kapsar.
Mazot, gübre ve toprak analizi
desteği
MADDE 2-
(1) 2015 Yılı Çiftçi Kayıt Sistemine dâhil olan çiftçilere alan bazlı olarak
mazot, gübre vc toprak analizi destekleme ödemesi yapılır.
(2)
Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Bakanlığı (Bakanlık)'nca belirlenecek büyüklükte ve Çiftçi Kayıt Sistemine
kayıtlı her bir tarım arazisinin gübre destekleme ödemesinden yararlanabilmesi
için Bakanlıkça yetkilendirilmiş laboratuvarlarda toprak analizi yaptırılması zorunludur. Belirlenecek büyüklüğün altındaki tarım
arazileri için toprak analizi şartı aranmaz.
(3)
2015 Yılı Çiftçi Kayıt Sistemine
dâhil olan çiftçilere 2,5 TL/dekar toprak analizi desteği ve aşağıda belirtilen
miktarlarda mazot ve gübre destekleme ödemesi yapılır.
(4)
2015 yılında sözleşmeli yağlık ayçiçeği, aspir, kanola ve soya fasulyesi
üretimi yapan üreticilere fark ödemesi desteğine ilave olarak 15 TL/dekar
destekleme ödemesi yapılır.
Türkiye tarım
havzaları üretim ve destekleme modeline göre fark ödemesi desteği MADDE 3- (1)
29/6/2009 tarihli ve 2009/15173 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe
konulan Türkiye Tarım Havzalarının Belirlenmesine İlişkin Kararın eki listede
yer alan otuz adet tarım havzasında, 2015 yılı üretim
sezonunda üretilen ve satışı yapılan ürünlere fark ödemesi yapılır. Yapılacak
destekleme ödemeleri her bir havza için söz konusu listede belirtilen ürünlerle
sınırlıdır.
(2) Tarım
Havzaları Üretim ve Destekleme Modelinde öngörülen havzalarda, 2015 yılı
ürünü yağlık ayçiçeği, kütlü pamuk, soya fasulyesi, kanola, dane mısır, aspir,
buğday, arpa, çavdar, yulaf, tritikale, çeltik, kuru fasulye, nohut ve mercimek
ürünlerinde tarımsal veriler ve uydu görüntüleri, zeytinyağında tarımsal veriler kullanılarak belirlenecek olan verim değerlerine
göre, pamukta yurt içinde üretilip sertifıkalandırılan tohumları kullanma şartı
aranarak, destekleme ödemesi yapılır.
(3) Aşağıda
belirtilen ürünlere, karşılarında gösterilen miktarlarda
destekleme ödemesi yapılır.
(4) Patates
siğili hastalığı görülen Adana, Giresun, Gümüşhane, Kayseri, Niğde, Nevşehir, Ordu ve Trabzon illerinde patates yerine; aspir, kanola, soya
fasulyesi ve yağlık ayçiçeği üretimi yapan üreticilere aldığı fark ödemesi
desteğine %50 ilave ödeme yapılır.
(5) Desteklemelerden;
Çiftçi Kayıt Sisteminde özlük, ürün, arazi bilgileri kayıtlı
olan ve ekli listede belirtilen havzalarda yer alan, arazilerinde desteklemeye
esas ürünleri ürettiği Bakanlık il ve ilçe müdürlüklerince tespit edilen ve
belirlenecek yasal süre içerisinde destekleme başvurularını yapan kamu kurum ve
kuruluşları hariç gerçek ve tüzel kişi üreticiler
yararlanır.
(6) Destekleme
ödemelerine esas arazi büyüklüğü, başvuru sahibinin Çiftçi Kayıt Sisteminde
kayıtlı arazilerinin büyüklüğünü aşamaz. Üreticiler, doğrudan Çiftçi Kayıt
Sistemi üzerinden yürütülen fark ödemesi desteklemelerine ilişkin
olarak, Çiftçi Kayıt Sisteminde kayıtlı oldukları yer dışında başvuru
yapamazlar.
(7) Yaş
çay üreticilerine yapılacak prim ödemeleri, 2/4/2012 tarihli ve 2012/3067
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenen ve üretime izin verilen çay alanlarında Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (ÇAYKUR)
tarafından düzenlenip kontrolleri yapılan çay ruhsatları üzerinden yapılır.
(8) Bakanlık;
ödemelere esas olacak ürünlerin özelliklerine göre ihtiyaç duyulacak belgeleri
belirlemeye ve değiştirmeye, fark ödemesi
desteklemelerine esas başvuru sürelerini belirlemeye, ödemeye esas bu Kararın
yürütülmesine ilişkin diğer düzenlemeleri yapmaya, uygulama esaslarını
belirlemeye, T.C. Ziraat Bankası A.Ş. ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile birlik ve kooperatiflerle hizmetlerinden yararlanmak üzere protokol
yapmaya yetkilidir.
(9) Destekleme
ödemeleri, tebliğlerle belirlenen ilgili birimler tarafından yapılacak iş ve
işlemlerin ardından, ödemeye esas icmallerin elektronik ortamda T.C. Ziraat Bankası A.Ş.'ye
iletilmesi ile birlikte Bakanlık tarafından gerekli kaynağın Bankaya
aktarılmasından sonra yapılır.
Hayvancılık desteklemeleri
MADDE 4-
(1) Hayvanları Bakanlık kayıt sistemlerine ve Soy Kütüğü veya Ön Soy Kütüğü
Sistemi (E-Islah) veri tabanına kayıtlı, sütçü, kombine ve etçi
kültür ırkı veya kültür ırkı melezi en az beş baş anaç sığıra sahip, bu Kararın
11 inci maddesinde belirtilen ve ulusal düzeyde üst örgütlenmesini tamamlamış
bir hayvancılık örgütüne üye olan yetiştiriciler ile sayı şartına bakılmaksızın hayvanları Bakanlık kayıt sistemlerine kayıtlı anaç
mandaya sahip
olan yetiştiricilere, sütçü ve
kombine ırkların anaç sığırı için soy kütüğüne kayıtlı olanlara ve etçi ırklara
farklı olmak üzere hayvan başına aşağıda belirtilen miktarda ödeme
yapılır. 24/4/1969 tarihli ve 1163 sayılı Kooperatifler Kanununa göre kurulmuş
hayvancılık faaliyeti yürüten tarımsal amaçlı kooperatifler (kooperatif) ile
29/6/2004 tarihli ve 5200 sayılı Tarımsal Üretici Birlikleri Kanununa göre kurulmuş süt üretici birlikleri (birlik) tek işletme kabul edilir.
Anaç sığır başına ödeme birim miktarları, tek işletme olarak kabul edilen,
kooperatif ile birlikler hariç, 500 başa kadar tam, 501 baş ve üzeri için
%50'sine karşılık gelen tutarın ödenmesi suretiyle uygulanır. Birlik ve
kooperatiflere üye olup işletmesinde 500 baştan fazla hayvan bulunduran
yetiştiricilere hayvan sayısı limitleri uygulanır.
(2)
E-Islah veri tabanına kayıtlı anadan suni tohumlama veya etçi ırklarda
Bakanlıktan izin alınmış tabii tohumlama boğası
ile tohumlama sonucu doğan tüm buzağılara (dişilere Brucellosis S-19
aşısı yaptırmak şartıyla), döl kontrolü projesi kapsamında testi tamamlanıp
onaylanmış boğa sperması ile yapılan suni tohumlamadan doğanlara, yerli ırk
veya melezi sığırlardan etçi ırklara ait sperma ile yapılacak
tohumlama sonucu doğan buzağılara ve Türkvet sistemine kayıtlı malaklara (manda
yavrusu) hayvan başına aşağıda belirtilen miktarda ödeme yapılır.
(3) Sürü
yöneticisi istihdamı desteği uygulaması kapsamında, 300
küçükbaş ve üzeri (koyun-keçi) anaç hayvan varlığına sahip işletmelere 2016
yılı bütçesinden 5.000 TL ödenir.
(4) Güneydoğu
Anadolu Projesi (GAP), Doğu Anadolu Projesi (DAP), (Doğu Karadeniz Projesi
(DOKAP) ve Konya Ovası Projesi (KOP) kapsamındaki illerde
e-ıslah veri tabanına kayıtlı sığırlarını, (saf sütçü ırklarda, doğum tarihi
1/1/2010 ve sonrası olanlar hariç olmak üzere) etçi veya kombine ırklarla
tohumlama yaptıran yetiştiricilere, anaç sığırları ve doğan buzağıları (dişilere Bmcellosis S-19 aşısı yaptırmak şartıyla) için aşağıda
belirtilen miktarda ödeme yapılır. Yetiştiricilere, bu destek kapsamındaki
hayvanları için anaç sığır soykütüğü ilavesi hariç birinci ve ikinci fıkrada
belirtilen ödemeler yapılmaz.
(5) Damızlık koyun-keçi yetiştiriciliği yapan, damızlık koyun-keçi
yetiştiricileri
birliklerine üye, hayvanları Bakanlık kayıt sistemlerine kayıtlı yetiştiricilere, anaç hayvan başına 22 TL/baş ödeme yapılır.
(6) Tiftik
keçisi yetiştiriciliğinin teşvik edilmesi ve tiftik üretiminin artırılması için
üretmiş oldukları tiftiği, Tiftik ve Yapağı Tarım Satış Kooperatifleri Birliği
(Tiftikbfrlik)'ne ve/veya kooperatiflerine satan
yetiştiricilere 22 TL/kg ödeme yapılır.
(7) Üretmiş
olduğu çiğ sütü, 17/12/2011 tarihli ve 28145 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan,
Gıda İşletmelerinin Kayıt ve Onay İşlemlerine Dair Yönetmelik kapsamındaki süt
işleme tesislerine satan, bu Kararın 11 inci maddesinde
belirtilen bir hayvancılık örgütüne üye olan yetiştiricilere, inek sütü için
soğutulmuş süte farklı olmak üzere, manda, koyun ve keçi sütü için Bakanlığın
belirleyeceği dönemler ve birim fiyatlar üzerinden ödeme yapılır.
(8)
Islah amaçlı süt kalitesinin
desteklenmesi projesi kapsamında, her bir sığır için süt içeriğinin tespiti
amacıyla yapılacak analizler için Ankara, izmir, Balıkesir, Bursa ve Tekirdağ
illerinde 50 TL/baş ödeme yapılır.
(9)
İpekböceği yetiştiriciliğinde ücretsiz tohum sağlayan Koza Tarım Satış Kooperatifleri
Birliği (Kozabirlik)'ne kutu başına, ürettiği yaş ipekböceği kozasını satan
yetiştiricilere aşağıda belirtilen miktarda ödeme yapılır.
(10) An yetiştiriciliği yapan ve bu
Kararın 11 inci maddesinde belirtilen merkez birliği düzeyinde örgütlenmiş
yetiştirici birlikleri ve/veya üretici birliklerine üye olan üreticilere,
Bakanlık kayıt sistemlerine kayıtlı olma şartı ile kovan başma,
seralarda doğal polinasyonu sağlamak amacıyla Bakanlık kayıt sistemlerine
kayıtlı seralarda, bombus ansı kullanan yetiştiricilere koloni başına aşağıda
belirtilen miktarda ödeme yapılır.
(11)
Su ürünleri yetiştiriciliği yapanlara, su ürünleri kayıt sistemine kayıtlı
olmak şartıyla, ürün için kilogram başına, aşağıda belirtilen miktarlara göre
doğrudan üreticiye destekleme ödemesi yapılır. Bir işletmenin
destekten faydalanabileceği en fazla miktar yılda 500.000 kg'dır. 250.000
kg/yıl'a (250.000 kg dâhil) kadar olan kısmına aşağıda belirtilen miktarın
tamamı, 250.001-500.000 kg/yıl (500.000 kg/yıl dâhil) olan kısmı için ise
%50'si tutarında destekleme ödemesi yapılır.
(12)
Çiftçi Kayıt Sistemine kayıtlı arazileri üzerinde kaliteli kaba yem üretmek
amacıyla yem bitkileri ekilişi yapan üreticilere, yapay çayır-mera için üretim yaptıklan ilk yıl, çok yıllık yem bitkilerinden
yonca için 4 yıl ve korunga için 3 yıl süreyle, tek yıllık yem bitkileri
ekilirlerinde ise üretim yaptıkları yıl için, ürünü hasat etmeleri kaydıyla
dekar başına aşağıda belirtilen miktarda ödeme yapılır. Ayrıca, patates
siğili hastalığı görülen Adana, Giresun,
Gümüşhane, Kayseri, Niğde, Nevşehir, Ordu
ve Trabzon illerinde patates yerine; yem bitkileri üretimi yapan üreticilere
aldığı yem bitkileri desteğine ilave %50 ödeme yapılır.
(13) 11/6/2010
tarihli ve 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu
kapsamında belirlenen hayvan hastalık tazminatları, miktarı il ve ilçelerde
oluşturulan Yerel Kıymet Takdir Komisyonu tarafından belirlenerek hayvan sahiplerine ödenir.
(14) Hastalıklardan
Ari İşletmeler İçin Sağlık Sertifikasına sahip olan süt sığırı işletmelerinde
bulunan, damızlık boğalar dışındaki, altı ay yaşın üzerindeki erkek hayvanlar
hariç, tüm sığırlar için hayvan sahiplerine aşağıda
belirtilen miktarda ödeme yapılır. Ari sığır başına ödeme birim miktarları 500
başa kadar tam, 501 baş ve üzeri için % 50'sine karşılık gelen tutarın ödenmesi
suretiyle uygulanır. Bu desteklemeden yararlanan işletmelere anaç sığır soy kütüğü ilavesi hariç olmak üzere birinci ve dördüncü fıkrada
belirtilen ödemeler yapılmaz. Ayrıca, Onaylı Süt Çiftliği Sertifikasına sahip
olan işletmelerdeki ari işletme desteği alan tüm sığırlar için, ilave olarak
hayvan başına aşağıda belirtilen miktarda ödeme yapılır.
(15)
Hayvan hastalıkları ile mücadele çerçevesinde, Bakanlıkça belirlenen programlı
aşılamalar için uygulayıcılara aşağıda belirtilen birim miktarlarda
ödeme yapılır.
(16)
Hayvan genetik kaynaklarının yerinde korunması ve geliştirilmesi
amacıyla Bakanlıkça uygulanan proje kapsamındaki yetiştiricilere, koruma ve
geliştirme sürüleri için büyükbaş ve küçükbaş hayvanlarda farklı olmak üzere
hayvan başına, arıcılıkta ise kovan başına aşağıda belirtilen miktarlarda ödeme
yapılır. Bu desteklemeden yararlanan mandalar için
birinci fıkrada belirtilen ödemeler, sığırlar için birinci ve dördüncü
fıkralarda belirtilen ödemeler yapılmaz.
(17)
Çiğ sütün değerlendirilmesi amacıyla Bakanlığın 2015 ve 2016 yılı için
belirleyeceği dönemler ile uygulama ve ödemeye ilişkin usul ve esaslar çerçevesinde ilgililere ödeme yapılır.
(18)
Bakanlık kayıt sistemlerine kayıtlı, yurt içinde doğmuş, besi süresini
tamamlamış erkek sığırlarını (manda dâhil), mevzuatına uygun kesimhanelerde
kestiren yetiştiricilere, sözleşmeli besicilik yapanlara farklı olmak üzere 600 başa kadar tam, 601 baş ve üzeri için ise %50'si kadar
hayvan başına Bakanlıkça belirlenecek miktarda ödeme yapılır.
Yurt
içi sertifikalı tohum ile sertifikalı fidan/çilek fidesi ve standart fidan
kullanımının ve yurt içi sertifikalı tohumluk üretimlerinin
desteklenmesi
MADDE 5- (1)
Sürdürülebilirlik ilkesi çerçevesinde kaliteye, teknoloji kullanımına ve çevre
koruma önceliklerine göre bitkisel üretim faaliyetinde, sertifikalı tohumluk
kullanımının yetersiz olduğu bazı türlerde yurt içinde üretilip sertifikalandırılan tohum, fidan, çilek fidesi ve standart fidan
kullanan Çiftçi Kayıt Sisteminde kayıtlı olan çiftçilere, 2015 yılı
ekim/dikimleri için dekar başına destekleme ödemesi yapılır. Sertifikalı
sanayilik ve ihracata yönelik meyve çeşitleri fidanı
kullananlar ile patates siğili görülen alanlarda sertifikalı/standart fidan
kullananlara ilave destek ödenir.
(2)
Tohumculuk sektörünün uluslararası rekabete uygun bir şekilde gelişmesini
sağlamak için, yurt içi tohum üretiminin yetersiz olduğu bazı türlerde, yurt içinde sertifikalı tohum üreten/ürettiren ve
sertifikalandıran, yurt içinde satışını gerçekleştiren Bakanlık tarafından
yetkilendirilmiş tohumculuk kuruluşu olarak kabul edilen Çiftçi Kayıt Sistemine
kayıtlı gerçek ve tüzel kişilere, 2015 yılında ürettikleri tohumlar için
aşağıda belirtilen miktarlarda destekleme ödemesi yapılır.
Çiftlik muhasebe veri ağı sistemi
katılım desteği
MADDE 6- (1) Çiftlik Muhasebe Veri Ağı sisteminin yaygınlaştırılması ve
sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla, Bakanlıkça belirlenecek usul ve
esaslar çerçevesinde örnek olarak seçilen işletmelerden, 2014 yılı çiftçi kayıt
sistemi kayıtlarıyla belirlenen işletmelere 2015 yılı bütçesinden 375 TL, 2015
yılı çiftçi kayıt sistemi kayıtlarıyla belirlenen işletmelere ise 2016 yılı
bütçesinden 425 TL katılım desteği ödemesi yapılır.
Organik tarım ve iyi
tarım desteği
MADDE 7- (1) Bitkisel üretimde 2015
yılı Çiftçi Kayıt Sistemi ve Organik Tarım Bilgi
Sistemine kayıtlı olarak organik meyve-sebze ve tarla bitkileri tarımı yapan
çiftçilerin organik süreçteki sertifikalandırılmış üretimlerine destekleme
ödemesi yapılır.
(2) Organik Tarım Bilgi Sistemine
ve Bakanlık ilgili kayıt sistemlerine kayıtlı olarak organik
büyükbaş, küçükbaş hayvan, arı ve su ürünleri yetiştiriciliğinde organik tarım
yapan çiftçilere aşağıda belirtilen birim miktarlarda organik tarım destekleme
ödemesi yapılır.
(3) İyi tarım uygulamaları yapan çiftçilere. Çiftçi Kayıt Sisteminde
oluşturulacak icmaller üzerinden aşağıda belirtilen birim miktarlarda
destekleme ödemesi yapılır.
Tarımsal yayım ve danışmanlık
hizmetlerinin desteklenmesi
MADDE 8-
(l) Ülkenin tarımsal yayım ve danışmanlık sisteminin çoğulcu, etkin ve verimli
bir yapıya kavuşmasını sağlamak amacıyla, tarımsal danışmanlık
sistemine dâhil olup, kriterleri taşıyan her tarımsal işletme için destekleme
ödemesi yapılır.
(2) Destekleme
ödemesi kapsamına alman her tarımsal işletme için yıllık 600 TL ödenir.
(3) Destekleme
kapsamında tarımsal danışmanlık hizmeti alabilecek
tarımsal işletmeler, tarımsal işletme katkı payı, tarımsal yayım ve danışmanlık
hizmeti verecek kişi ve kuruluşlar, destekleme ödemesi kriterleri, destekleme
ödemesi yapılacak kişi ve/veya kuruluşlar, uygulama alanı ve diğer hususlar Bakanlık tarafından belirlenir.
Biyolojik ve biyoteknik mücadele
desteği
MADDE 9- (1) Ülkemizde
bitkisel üretime arız olan zararlı organizmalara karşı biyolojik ve/veya
biyoteknik mücadelenin yaygınlaştırılması ile kimyasal ilaç kullanımının
azaltılması amacıyla örtüaltında ve açık alanda
aşağıda belirtilen birim fiyatlarda destekleme ödemesi yapılır.
Araştırma ve geliştirme projeleri
desteği
MADDE 10- (1) Bakanlığın
ve tarım sektörünün ihtiyaç duyduğu öncelikli konulara ilişkin bilgi ve
teknolojilerin geliştirilmesi ve çiftçiler ile tarımsal sanayicilere
aktarılması amacıyla, uygun görülen araştırma-geliştirme (AR-GE)
projeleri ile araştırmacılara 2015-2019
yılları içinde destekleme
ödemesi yapılır.
Kesinti oranı
MADDE
11- (1) Yetiştiricilere örgütleri
üzerinden yapılacak destekleme ödemelerinde, merkez birliğini kurmuş olan; 5996
sayılı Kanuna göre kurulmuş ıslah amaçlı yetiştirici
birlikleri ve/veya 5200 sayılı Kanıma göre kurulmuş üretici birlikleri ve/veya
1163 sayılı Kanuna göre kurulmuş, hayvancılık faaliyeti yürüten tarımsal amaçlı
kooperatif üyelerinden, aldıkları desteğin %0,1'i oranında merkez birliklerine,
%0,1'i oranında da ilgili birlik veya kooperatif
üst/bölge birliğine irat kaydedilmek üzere, "Çiftçi Örgütlerini
Güçlendirme" adı altında toplam %0,2 oranında kesinti yapılır.
Finansman ve ödemeler
MADDE
12- (1) Bu Kararın 4 üncü maddesinin;
altıncı, yedinci, dokuzuncu, onüçüncü, ondördüncü,
onbeşinci, onaltmcı, onyedinci ve onsekizinci fıkraları uyarınca yapılacak yılı
ödemeleri için gerekli kaynak, Bakanlığın 2015 yılı bütçesinde hayvancılık
desteklemeleri için ayrılan kaynaktan, diğer fıkraları uyarınca yapılacak desteklemelerin ödemeleri ise 2016 yılı bütçesinde hayvancılık
desteklemeleri için ayrılacak ödenekten sağlanır.
(2) Bu
Kararın 2 nci maddesinde yer alan mazot, gübre, toprak analizi ve sözleşmeli
üretim desteği ile 7 nci maddesinde yer alan organik tarım
ve iyi tarım desteği ödemeleri için gerekli finansman 2016 yılı tarımsal
destekleme bütçesinden karşılanır.
(3) Bu
Kararın 5 inci maddesinde yer alan yurt içi sertifikalı tohum kullanım desteği
kapsamında, 2015 yılı ekili şlerine ait destekleme ödemeleri
Bakanlığın 2015 yılı tarımsal destekleme bütçesinden ödenmeye başlanır. Yurt
içi sertifikalı/standart fidan, aşılama ile çeşit değiştirme desteği,
sertifikalı/standart Antep fıstığı anacı ile meyve bahçesi tesisi desteği,
sertifikalı çilek fidesi desteği, patates siğili görülen 8 ilde
(Adana, Giresun, Gümüşhane, Kayseri, Niğde, Nevşehir, Ordu ve Trabzon)
sertifikalı/standart fidan kullanım desteği, virüsten ari fidanlara ilave
destek ve sanayilik çeşitlerde ilave olarak verilecek desteklere ait 2015 yılı dikimlerine ait destekleme ödemeleri ile yurt içi sertifikalı tohum
üretim desteği 2015 yılı üretimlerine ait destekleme ödemeleri için gerekli
finansman 2016 yılı tarımsal destekleme bütçesinden karşılanır.
(4) Bu
Kararın 3 üncü maddesinde yer alan fark ödemeleri
desteği, 2016 yılı bütçesinden ödenir. 2015 yılı bütçesinden kaynak sağlandığı
takdirde hububat ve bakliyat ödemelerine, yılı içinde başlanır.
(5) Bu
Kararın 3 üncü maddesinde yer alan yaş çay prim ödemesi ile ilgili olarak üstlendiği hizmetlerden dolayı üreticilere ödenen destek
tutarının %0,1'i oranında hizmet komisyonu ÇAYKUR'a ayrıca ödenir.
(6) Bu
Kararın 8 inci maddesinde yer alan tarımsal yayım ve danışmanlık hizmetlerinin
desteklenmesi ödemeleri ile 9 uncu maddesinde yer alan biyolojik ve
biyoteknik mücadele desteği ödemeleri 2015 yılı bütçesinden karşılanır. Kaynak
yetersizliği nedeniyle yapılamayan destekleme ödemeleri ile örtüaltı bitkisel
üretimdeki biyolojik ve biyoteknik mücadele uygulamalarının tüm yıl içerisinde devam etmesi nedeniyle ödemesi ertesi yıla kalan destekleme
ödemeleri bir sonraki yıl bütçesinden yapılır.
(7) Destekleme
ödemeleri için gerekli finansman bütçenin ilgili harcama kaleminden tahsis
edilerek karşılanır. Bu Kararın uygulanmasıyla
ilgili olarak, T.C. Ziraat Bankası A.Ş.'ye hizmetlerinden dolayı, ödenen
destekleme tutarının %0,2'si komisyon olarak ayrıca ödenir.
(8)
Bu Karar kapsamında yapılan
tarımsal destekleme ödemeleri kamu kaynağı olduğundan hak sahibinin hesabına
aktarılmadan önce, haciz/icra, temlik vb.
işlemler yapılmaz.
Desteklerden
yararlanamayacak olanlar
MADDE
13- (1) Bu Karar kapsamındaki
desteklemelerden, 10 uncu maddede yer alan araştırma ve geliştirme proje
destekleri hariç olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları
yararlanamaz.
Denetim,
haksız ödemelerin geri alınması ve hak mahrumiyeti MADDE 14- (1)
Destekleme ödemelerinin denetimini sağlayacak tedbirleri almaya Bakanlık
yetkilidir. Bu amaçla yapılacak çalışmalarda gerektiğinde diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kooperatifler, ziraat odaları ve
birliklerin hizmetlerinden yararlanılır.
(2) Uygulama
tebliğinde belirlenen ilgili birimler, kendilerine ibraz edilen belgelerin
kontrolünden ve kendi hazırladıkları belgelerden sorumlu olacaktır. Bu yükümlülüğü yerine getirmeyerek haksız yere ödemeye neden
olanlar ile haksız yere ödemelerden yararlanmak üzere sahte veya içeriği
itibarıyla gerçek dışı belge düzenleyen ve kullananlar hakkında gerekli cezai,
hukuki ve idari işlemler yapılır.
(3) Haksız
yere yapılan destekleme ödemeleri, ödeme tarihinden itibaren 21/7/1953 tarihli
ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci
maddesinde belirtilen gecikme zammı oranları dikkate alınarak hesaplanan kanunî
faizi ile birlikte anılan Kanun hükümlerine göre geri
alınır. Haksız ödemenin yapılmasında ödemeyi sağlayan, belge veya belgeleri
düzenleyen gerçek ve tüzel kişiler, geri alınacak tutarların tahsilinde
müştereken sorumlu tutulur.
(4) Bu
Kararla belirlenen destekleme ödemelerinden, idari hata sonucu
düzenlenen belgelerle yapılan ödemeler hariç, haksız yere yararlandığı tespit
edilen üreticiler ile idari hata sonucu sehven yapılan fazla ödemeyi iade
etmeyen üreticiler beş yıl süreyle hiçbir destekleme programından yararlandırılmaz.
Uygulamaya ilişkin usul ve esaslar
MADDE 15- (1)
Bu Kararın yürütülmesine ilişkin usul ve esaslar, Bakanlık tarafından
çıkarılacak tebliğlerle belirlenir.
Yürürlük
MADDE 16- (1)
Bu Karar, 1/1/2015 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17-
(1) Bu Karar hükümlerini Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı yürütür.
LİSTE
Kaynak ► Resmi Gazete
|