SON YAZILAR

7 Nisan 2015 Salı

Çalışanlara gereken değeri veriyor musunuz?

Unknown | 09:25 | | | | | |
Dr. Uğur Tandoğan

“Personelinize, müşterileriniz gibi davranmanız gerekir”
Yer: Dallas, U.S.A. İki havayolu şirketinin, American Airlines ve  Southwest Airlines’in de merkezleri  bu şehirde. Yıl 2009. Bu iki havayolu şirketinin genel kurul toplantısı aynı ana rastlamış.  Bir şirketin önünde sendikalı pilotlar hakları için protesto gösterisi yapıyor. Diğerinin pilotları ise gazeteye kendi paraları ile verdikleri ilanda, 37 yıllık bir çalışma yaşamından sonra emekli olan Yönetim Kurulu Başkanı ve şirket kurucularından olan Herb Kelleher’a sendikaya ve pilotlara verdiği destek için teşekkür ediyorlar. 
Herb Kelleher, Southwest Airlines’ın Yönetim Kurulu Başkanı idi. Southwest Airlines, çok başarılı, kârlılığı yüksek bir şirket; Fortune dergisinin “Dünyanın en çok hayranlık duyulan şirketleri” (World’s most admired companies) araştırmasında yıllardır ilk 10’da olmayı başaran bir şirket. Kelleher’e havayolu şirketinin başarısının sırrı sorulduğunda çok kısa bir cevap vermiş. “Personelinize, müşterileriniz gibi davranmanız gerekir.”
“Çalışanlarımıza, en az ürünümüz kadar değer veririz”
Yer: İstanbul. Yıl, 2007. Ünlü bir otomobil firması ile ünlü bir üniversite arasında bir eğitim anlaşması imza töreni. Otomobil firmasının davetli bayileri  ve genel müdürlükten üst düzey yöneticiler gelmiş. Mezunlar derneğinin bahçesi bu ünlü markanın lüks arabaları ile dolmuş. Otomobil şirketinin Yönetim Kurulu Üyesi imza töreni için yurtdışından gelmiş. İmzalar atılıyor. Taraflar günün anlam ve önemini anlatan kısa konuşmalar yapacaklar. Konuk Yönetim Kurulu üyesi ilk konuşmayı yapıyor. İlk cümlesi şu oluyor: “Çalışanlarımıza, en az ürünümüz kadar değer veririz.”
Velinimet olan: müşteri
Size, başarı denklemini çözmüş iki şirket örneği verdim.  Denklemde üç bileşen var: Müşteri, ürün ya da hizmet ve çalışan. Şirketler ya ürün üretir, ya da hizmet. Bunu müşteriye sunarlar. Şirketlerin varlığı, müşterinin ihtiyacını karşılamaktan geçer. Müşteri, memnun olacak ki,  şirket ile alışverişe devam etsin. Müşteri, işin başı ve işin sonudur. Bu sırrı eski esnaf, çözmüştür. Dükkanın...