Sadettin ORHAN
Soru: Sadettin Bey, SGK'nın krediyle emeklilik uygulamasından bahsediliyor. Bu uygulama kimleri kapsıyor ve yararlanma şartları nedir? Ethem N.
Cevap: Krediyle emeklilik kısaca, SGK'ya borcu olduğu için emekli olamayan kişilerin, banka kredisiyle borçlarını ödeyip emekli olmalarını sağlayan uygulamadır. Yaş ve prim günü itibariyle emekliliğe hak kazanmışsınız fakat SGK'ya birikmiş prim borcunuz sebebiyle emekli olamıyorsunuz. Ya da hizmet borçlanması (askerlik, doğum, yurtdışı vb) yapmanız halinde emekli olabileceksiniz fakat elinizde borçlanma bedelini ödeyecek toplu paranız yok. İşte bu noktada krediyle emeklilik uygulaması devreye giriyor. Toplu ödemeyi sizin yerinize banka yapıyor, bağlanan emekli aylığınızdan kredi borcunuz ödeniyor. Uygulama özellikle Bağ-Kur (4/b) prim borçluları için kolaylık sağlıyor.
Geçtiğimiz yıllarda da birkaç defa uygulanan krediyle emeklilik yöntemi, son olarak SGK ile Ziraat Bankası arasında 5 Eylül 2016 tarihinde imzalanan protokolle yürürlüğe girdi. Krediyle emeklilik süreci şu şekilde işliyor;
Örneğin emeklilik için yaş ve prim gününü doldurmuş olan esnaf Ahmet Bey, dört yıldır Bağ-Kur primlerini ödeyemediği için borcundan dolayı emekli olamıyor. Ahmet Bey, krediyle emeklilik uygulamasından yararlanıp hemen emekli olabilir.
Krediyle emeklilik uygulamasından;
Kaynak ► http://www.sadettinorhan.net/gunun_sorusu_3_8_2016.html
