AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI
KAPSAMINDA SAĞLIK BAKANLIĞINCA ÇALIŞTIRILAN PERSONELE YAPILACAK ÖDEMELER İLE
SÖZLEŞME USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1-
24/12/2010 tarihli ve 2010/1237 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe
konulan Aile Hekimliği Uygulaması Kapsamında Sağlık Bakanlığınca Çalıştırılan
Personele Yapılacak Ödemeler ile Sözleşme Usul ve Esasları Hakkında
Yönetmeliğin adı "Aile Hekimliği Ödeme ve Sözleşme
Yönetmeliği" şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 2- Aynı
Yönetmeliğin 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "MADDE 2-
(1) Bu Yönetmelik;
a) Aile
hekimliği uygulaması çerçevesinde sözleşmeli olarak çalıştırılanları,
b) Aile
hekimliği uygulamaları kapsamında Bakanlıkça görevlendirilen aile hekimleri ve
aile sağlığı elemanlarını,
c) Sözleşmeli aile hekimliği uzmanlık eğitimine ilişkin ödeme esaslarını,
kapsar."
MADDE
3- Aynı Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) ve (i) bentleri aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
"fj Entegre sağlık hizmeti:
Bakanlıkça belirlenecek yerlerde, bünyesinde koruyucu sağlık hizmetleri, acil
sağlık hizmetleri, muayene, tedavi ve rehabilitasyon hizmetleri, doğum, ana çocuk sağlığı hizmetleri, ayakta ve/veya yatarak tıbbî ve
cerrahî müdahale ile çevre sağlığı, adlî tabiplik ve ağız diş sağlığı
hizmetleri gibi hizmetlerin de verildiği, birinci basamak sağlık hizmetlerini
yoğunlukla yürütmek üzere tasarlanmış sağlık hizmetini,"
"i) Müdürlük: Halk sağlığı müdürlüğünü,"
MADDE 4- Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 6- (1) Sözleşmeli
olarak çalıştırılan aile hekimleri ve aile sağlığı elemanları ile yapılacak
sözleşmeler, ek (1-A) ve ek (l-B)'ye göre düzenlenir. Ek
(1-A) ve ek (l-B)'deki sözleşmeleri Bakanlık adına imzalamaya ve sözleşmeleri
sona erdirmeye vali yetkilidir. Vali, sözleşme yapma yetkisini, vali
yardımcılarından birine veya halk sağlığı müdürüne devredebilir.
(2) Sözleşmenin
süresi ve dönemi iki mali yıldır.
(3)
Sözleşme dönemi bitmeden başka bir
aile hekimliği birimine yerleşen aile hekimi ile yeni sözleşme imzalanmaz. Yeni
birimdeki görev mevcut sözleşme doğrultusunda yürütülür."
MADDE
5- Aynı Yönetmeliğin 8
inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Hizmet
içi eğitim ve görevlendirme
MADDE 8- (1) Aile hekimi ve aile
sağlığı elemanlarının Bakanlık veya Türkiye Halk Sağlığı Kurumunca öngörülen
hizmet içi eğitimler için görevlendirilmeleri veya acil hâller ile
doğal afet gibi olağanüstü durumlarda valilikçe başka yerde görevlendirilmeleri
hâlinde hizmetin devamı için müdürlükçe gerekli tedbirler alınır. Hizmet içi
eğitimler için görevlendirilme süresi bir yılda en fazla otuz gündür.
(2) Sözleşmeli olarak çalıştırılan
aile hekimi veya aile sağlığı elemanı, izinli veya raporlu olduğu süre içinde,
5 inci maddede belirtilen şartları taşıyan hekim ya da sağlık personeli ile
anlaşarak hizmetin görülmesini geçici olarak sağlar. Bu anlaşma, müdürlükçe
uygun
görülmesi hâlinde uygulanır. Bu mümkün olmadığı takdirde müdürlükçe geçici aile
hekimi veya geçici aile sağlığı elemanı görevlendirilir. Birden fazla birimi
bulunan aile sağlığı merkezlerinde, aynı aile sağlığı merkezinde
görev yapan diğer sözleşmeli aile hekimleri veya aile sağlığı elemanlarından
görevlendirme yapılır. Ancak görevlendirme yapılacak sözleşmeli aile hekimi ve
aile sağlığı elemanı bulunmadığı takdirde müdürlükçe sözleşmeli aile hekimliği
çalışanları dışından görevlendirme yapılır."
MADDE 6- Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE
13- (1) Aşağıdaki hâllerde, sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimi ve aile
sağlığı elemanının sözleşmesi, feshi gerektiren fiilin kişiye tebliği tarihinden itibaren yedi gün içinde alınan savunmalar uygun
görülmediği takdirde, vali tarafından herhangi bir ihbar veya ikaza gerek
duyulmadan sona erdirilir:
a) Aile
hekimine kayıtlı kişi sayısının aralıksız iki aydan fazla süreyle (aylık yapılan üçüncü bildirimde) bin kişinin altına düşmesi.
b) 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A)
bendinin (4), (5) ve (7) numaralı alt bentlerinde yer alan şartlar ile bu
Yönetmelikte belirtilen şartların taşınmadığının anlaşılması veya bu
şartların sonradan kaybedilmesi.
c)
7 nci maddede belirtilen
faaliyetlerde bulunulduğunun tespit edilmesi.
ç) Kurumundan aylıksız veya
ücretsiz izinli sayılanlar hakkında, yüksek disiplin kurullarınca verilen
Devlet memurluğundan çıkarma cezasına veya sözleşmenin sona
erdirilmesine dair kararın valiliğe bildirilmesi.
d)
Çalışanın kadrosu veya
pozisyonundan istifa etmesi.
e) Mücbir
sebepler hariç, özürsüz ve kesintisiz olarak on gün görev başında
bulunulmaması.
f) Sağlık sebebiyle bir sözleşme döneminde yüzseksen günü aşan süreyle görevin
ifa edilememesi.
g) Eczane
veya medikal firmaları, beşerî ilaç firmaları veya özel sağlık kuruluşları gibi
mesleği ile ilgili alanlarda faaliyet gösteren gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişilerinin temsilcileri ile etik dışı haksız çıkar ilişkisinde
bulunulduğunun tespit edilmesi.
ğ)
Menfaat karşılığında gerçeğe aykırı rapor ve belge düzenlendiğinin tespit
edilmesi.
h) 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 125 inci maddesinin
birinci fıkrasının (E) bendinde yer alan fiil ve hâllerin işlendiğinin tespit
edilmesi.
ı) Gözaltına alınma, tutuklanma
veya hükümlülük nedeniyle görevi başında bulunamama süresinin sekiz haftayı
aşması.
(2) Birinci
fıkranın (b), (ç), (g), (ğ) ve (h) bentlerine göre sözleşmesi sona
erdirilenler, beş yıl süreyle yeniden sözleşmeli olarak çalıştırılamaz. Birinci
fıkranın (c), (d) ve (e) bentlerine göre sözleşmesi sona erdirilenler bir yıl
süreyle, (f) bendine göre sözleşmesi sona erdirilenler ise sağlık
durumunun görevin sürekli ifasına engel olmadığına dair sağlık kurulu raporu
ibraz edilinceye kadar yeniden sözleşmeli olarak çalıştırılamazlar.
(3) Bu
maddede yer alan fiillerin işlendiğinin sözleşme döneminden sonra öğrenilmesi veya sözleşme döneminde öğrenilse dahi başlatılan
soruşturmanın ilgili sözleşme döneminden soma aile hekimi veya aile sağlığı
elemanının aleyhine sonuçlanması durumunda mevcut sözleşme sona erdirilir.
(4) Bakanlıkça
bölgede çalışan aile hekimi sayısında değişiklik yapılması
nedeniyle ihtiyaç duyulması hâlinde veya kayıtlı kişi sayısının iki aydan uzun
süreyle bin kişinin altında seyretmesi nedeniyle sözleşmesi sona erdirilen aile
hekimi yerine sözleşme yapılan aile hekimi hakkında, birinci fıkranın (a) bendi hükmü sözleşme tarihini takip eden birinci yılın
sonundan itibaren uygulanır.
(5) Birinci
fıkranın (g) ve (h) bentlerine münhasır olmak üzere, aile hekimliği
hizmetlerinin gerektirdiği hâllerde, görevi başında kalmasında sakınca görülen
aile hekimleri
ve
aile sağlığı elemanları. Sağlık Bakanı, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanı,
vali. Bakanlık sağlık denetçileri veya Türkiye Halk Sağlığı Kurumu sağlık
denetçileri tarafından en fazla iki aya kadar sözleşmeleri askıya alınmak suretiyle görevden uzaklaştırılabilir. Bu süre içinde
tamamlanacak idari soruşturma neticesinde ilgililerin anılan bentlerde yer alan
fiilleri işledikleri sabit görülür ise sözleşmeleri sona erdirilir, aksi hâlde
ilgililer görevlerine iade edilir. Sözleşmenin askıda olduğu süre
zarfında, müdürlükçe pozisyona geçici görevlendirme yapılır ve sözleşmeli aile
hekimi ile görevlendirilen aile hekimine 17 nci maddeye göre, sözleşmeli aile
sağlığı elemanı ve görevlendirilen aile sağlığı elemanına ise 20 nci maddeye göre ödeme yapılır.
(6) Bu maddede yer alan fiillerin
işlendiğinin öğrenildiği tarihten itibaren en geç iki ay içinde gerekli işlem
başlatılarak takip eden altı ay içerisinde sonuçlandırılır. Belirtilen
fiillerin işlendiği tarihten itibaren iki yıl içinde sözleşme feshedilmediği
takdirde fesih yetkisi zamanaşımına uğrar."
MADDE 7- Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDTi 14- (1) Ek (2)'de yer
alan fiilleri işleyen sözleşmeli aile hekimlerine ve aile sağlığı elemanlarına ilgili vali yardımcısı tarafından, tespitin Bakanlık veya
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu tarafından yapılması hâlinde ise Türkiye Halk
Sağlığı Kurumunca, ihtar puanı gerektiren fiilin kişiye tebliği tarihinden
itibaren yedi gün içinde alınan savunmalar uygun görülmediği takdirde
fiillerine karşılık gelen ihtar puanları uygulanmak suretiyle doğrudan yazılı
ihtar yapılır. Türkiye Halk Sağlığı Kurumunca yapılan ihtarlar, işlem yapılmak
üzere ilgili valiliğe bildirilir.
(2)
İlgili aile hekimi ve aile sağlığı elemanı, vali yardımcısının verdiği ihtara karşı, tebliğ
tarihinden itibaren yedi gün içinde valiye, Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun
verdiği ihtarlara karşı ise Bakanlık Müsteşarına itirazda bulunabilir. İtiraz
mercileri otuz gün içinde itirazı inceleyerek karara bağlar ve kararı
ilgilisine yazılı olarak bildirir.
(3)
Bir sözleşme dönemi içinde, verilen
ihtar puanlarının yüz puana ulaşması hâlinde sözleşme vali tarafından sona
erdirilir.
(4)
Sözleşmeleri
ihtaren sona erdirilen aile hekimi ve aile sağlığı elemanları, bir yıl süreyle
yeniden sözleşme imzalamak üzere talepte bulunamaz.
(5)
Bir sözleşme dönemi içinde ihtar
puanlarının yüz puana ulaştığının, sözleşme dönemi sona erdikten sonra tespit edilmesi hâlinde, tespit tarihinde geçerli olan sözleşme sona
erdirilir.
(6)
İhtarı gerektiren fiilin
işlendiğinin öğrenildiği tarihten itibaren en geç iki ay içinde gerekli işlem
başlatılarak takip eden altı ay içerisinde sonuçlandırılır. İhtarı gerektiren fiillerin işlendiği tarihten itibaren iki yıl içinde ihtar
verilmemesi hâlinde ihtar verme yetkisi zamanaşımına uğrar."
MADDE 8- Aynı Yönetmeliğin 15 inci
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"(2) Aile sağlığı elemanları,
sözleşme imzaladığı aile hekiminin görevinden ayrılması veya
yer değiştirmesi durumunda, sözleşme döneminin bitimine kadar o pozisyonda
görevine devam edebilir ya da sözleşmesini sona erdirebilir. Bu sebeple
sözleşmesini sona erdirmek istemesi hâlinde birinci fıkra hükmü uygulanmaz."
MADDE 9- Aynı Yönetmeliğin 16 nci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 16- (1) Aile hekimliği
uygulamasında sözleşmeyle çalıştırılan veya aile hekimliği uygulamaları için
görevlendirilen aile hekimine çalışılan gün sayısına göre ödeme yapılır. İzin, rapor ve Bakanlık tarafından ya da Bakanlık tarafından
onaylanmak kaydıyla müdürlük tarafından verilen eğitimlerdeki görevlendirme
süreleri çalışılan gün sayısına dahil edilir. Deprem, sel felaketi ve salgın
gibi olağanüstü durumlarda valilikçe veya Bakanlıkça
görevlendirilenlere, ödeme tam
olarak yapılır. Aylık olarak yapılacak ödemeler aşağıda yer alan unsurlardan
oluşur:
a)
Kayıtlı Kişiler İçin Ödenecek
Ücret: Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine yapılacak ödemelerin hesaplanmasında, görev tanımlarında verilen hizmetler için
aşağıdaki esaslara göre ödeme yapılır. Deprem, sel felaketi ve salgın gibi
olağanüstü durumlarda yapılacak hizmetler için ayrıca bir ödeme yapılmaz.
Kayıtlı kişiler için;
1)
Gebeler için
(3) katsayısı,
2)
Cezaevlerindeki tutuklu ve
hükümlüler için (2,25) katsayısı,
3)
0-59 ay grubu için (1,6) katsayısı,
4)
65 yaş üstü için (1,6) katsayısı,
5) Diğer
kişiler için (0,79) katsayısı, esas alınır.
Kayıtlı kişiler, katsayısı yüksek olan gruptan başlanarak
sıralanır ve puan hesaplaması
yapılır.
Kayıtlı ilk 4.000 kişiye kadar, her
gruptaki kişi sayısı o grubun katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar
toplanarak maaşa esas puan hesaplanır.
Hesaplanan maaşa esas puanın,
kayıtlı kişi sayısına bakılmaksızın, ilk 1.000 puana
kadarki kısmı için (1.000 puan dahil);
1)
Uzman tabip veya tabip için tavan
ücretin %78,5'i,
2)
Aile hekimliği uzmanları için tavan
ücretin %113,5'i,
tutarında ödeme yapılır. 1.000
puanın üzerinde kalan puanların tavan ücretin onbinde 5,22' si
ile çarpılması sonucu bulunan tutar ayrıca ödenir.
Ödemeye esas olacak pozisyonun
entegre sağlık hizmeti sunulan merkezlerde ya da nüfus ve coğrafi yapısı
nedeniyle kayıtlı nüfusun zorunlu olarak düşük olduğu Bakanlıkça belirlenen yerlerde olması hâlinde, kayıtlı kişi sayısının 2.400'den
fazla, diğer yerlerde ise 4.000'den fazla olması hâlinde; büyükten küçüğe göre
grup katsayısı sıralaması esas alınmak üzere ödeme yapılır ve bu sayıları aşan
kısım için ise aile hekimlerine herhangi bir ödeme yapılmaz. Nüfus
ve coğrafi yapısı nedeniyle kayıtlı nüfusun zorunlu olarak düşük olduğu
Bakanlıkça belirlenen yerlerde ilk 1.350 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı
o grubun katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar toplanır (A). Bu toplam puan 2 katsayısıyla çarpılır (Ax2). Daha sonra, 1.351 ile 2.400
kişiye kadar kayıtlı kişiler için de her gruptaki kişi sayısıyla o grubun
katsayısı çarpılır ve bulunan puanlar toplanarak (B), daha önce bulunmuş olan
puana eklenir ((Ax2)+B) ve maaşa esas puan hesaplanır.
Entegre sağlık hizmeti sunulan
merkezlerde de, 2.400 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı o grubun
katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar toplanır (A). Daha sonra bu toplam
puan, 1,65 katsayısıyla çarpılarak (Axl,65) maaşa esas puan hesaplanır.
b)
Sosyoekonomik Gelişmişlik Düzeyi
Ücreti: Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine, sosyoekonomik gelişmişlik
düzeyi esas alınarak ek (3)'teki listeye göre aile hekimi için belirtilen tutar
ödenir.
c)
Aile Sağlığı Merkezi Giderleri:
Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine, hizmet verdiği merkezin kira,
elektrik, su, yakıt, telefon, internet, bilgi-işlem, temizlik, büro
malzemeleri, küçük onarım, danışmanlık, sekretarya ve tıbbi sarf malzemeleri
gibi Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin 23 üncü
ve 24 üncü maddeleri ile belirlenen asgari fiziki ve teknik şartların devamına
yönelik giderleri için her ay tavan ücretin %50'sinin, Türkiye İstatistik
Kurumu tarafından yayımlanan illerin satın alma gücü paritesi puanı ile çarpımı
sonucuna göre bulunacak tutarda ödeme yapılır. Aile
hekimliği pozisyonunun, sözleşmeli aile hekimi bulunmaması nedeniyle boş olması
durumunda, bu ödeme müdürlüğün döner sermayesine aktarılır ve birimin giderleri
karar defterinin ibrazı üzerine müdürlüğün döner sermayesinden karşılanır.
Her aile hekimine ayrıca,
yukarıdaki tutara ek olarak, her ay Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin ek
(l)'inde belirlenen aile hekimliği birimleri gruplandırmasma göre, tavan
ücretin aşağıda belirlenen oranı kadar ödeme yapılır:
1) D
grubu aile hekimliği birimleri için tavan ücretin %10'u.
2) C
grubu aile hekimliği birimleri için tavan ücretin %20'si.
3) B
grubu aile hekimliği birimleri için tavan ücretin %35'i.
4) A
grubu aile hekimliği birimleri için tavan ücretin %50'si.
Bu
gruplandırmalara göre daha yüksek ilave ödeme gerektiren gruba göre ödeme
yapılabilmesi için, aile hekimince ilgili gruba ait tüm kriterlerin
sağlandığına dair belgeler İle müdürlüğe başvurulur. Başvuru tarihinden
itibaren müdürlük veya Bakanlık ya da Bakanlıkça yetki
verilen özel veya kamu kurum ve kuruluşlarınca en geç otuz gün içinde Aile
Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin ck (l)'ine göre yerinde değerlendirme
yapılır. Değerlendirme evrakının bir nüshası aile hekimine verilir. Talep müdürlükçe, evrakın müdürlüğe intikalinden itibaren on gün içinde
sonuçlandırılır. Talebin olumlu sonuçlanması hâlinde, talebin olumlu
sonuçlandığı tarihten itibaren belirlenen yeni grup esas alınarak ödeme
yapılır.
Grup değiştiren aile hekimi aynı
yer için üç aydan önce yeniden grup değiştirmek
için müracaat edemez.
Aile hekimliği birimleri,
müdürlükçe olağan dışı denetimlerin yanı sıra, aile hekimliği birimleri hizmet
kalite standartları açısından, Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin ek
(l)'ine göre altı ayda bir denetlenir. Denetim ekibi veya
ekipleri, müdürlük tarafından oluşturulur. Bu denetimlerde aile hekimliği
birimlerinin ödeme aldığı hizmet kalite standartları grubunun şartlarını
kaybettiği tespit edilirse, bu şartların hangi tarihten itibaren kaybedildiği ve hangi gruba göre ödeme alınması gerektiği denetim raporunda
belirtilir. Denetim raporunun müdürlükçe onaylanmasını müteakiben, ödeme yeni
duruma göre yapılır ve şartların kaybedildiği tarihe göre yapılan fazla
ödemeler geri alınır.
Denetim ekibi
tarafından oluşturulan denetim raporuna karşı yedi gün içinde itiraz
edilebilir. Müdürlüğe yapılan bu itiraz, oluşturulan bir komisyon marifetiyle
onbeş gün içinde değerlendirilir. İtiraz komisyonunun teşekkülü ile çalışma
usul ve esasları Bakanlıkça belirlenir.
Yeni açılan ve müdürlükçe, hizmet
verilecek aile sağlığı merkezi mekanı gösterilemeyen birimler için aile sağlığı
merkezi giderleri on ay boyunca yukarıdaki kriterlere bağlı olmaksızın tavan
ücretin %100'ü olarak ödenir. Bu birimlerin açılmasını müteakiben
üst üste iki yerleştirme sonucunda boş kalması hâlinde müdürlüğün teklif ettiği
ve Bakanlıkça uygun görülen yerler için giderleri döner sermaye bütçesinden
karşılanmak üzere müdürlükçe aile sağlığı merkezi oluşturulur. Oluşturulan
birime on aylık süre dolmadan aile hekimi yerleşmesi
hâlinde on aylık sürenin sonuna kadar tavan ücretin %50'si aile hekimine kalan
%50'si ise müdürlük döner sermayesine ödenir.
Aile hekimlerinden herhangi
birinin, aile sağlığı merkezi giderlerinin kendisine isabet eden kısımlarını ödemediği yönetim karar defteri ile ispatlandığı takdirde,
aile sağlığı merkezi giderlerim karşılamak üzere söz konusu aile hekimine
yapılan ödemelerden müdürlükçe kesinti yapılır.
ç)
Gezici Sağlık Hizmeti Giderleri: Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine, gezici sağlık hizmeti giderleri için; asgari kat edilmesi
gereken her bir kilometre için tavan ücretin onbinde 5'i ve gezici hizmet
bölgesindeki kendisine kayıtlı her kişi için tavan ücretin yüzbinde 7,5'i kadar
ödeme yapılır. Kat edilecek mesafenin hesabına yönelik usul ve
esaslar Bakanlıkça belirlenir. Gezici sağlık hizmetinin yürütülmesinde,
müdürlüğe ait gezici sağlık araçları aile hekimlerine kullandırılabilir. İklim
ve ulaşım şartları gibi nedenlerle gezici sağlık hizmetinin normal araçlarla verilemediği durumlarda, müdürlük aile hekimine kar paletli araç,
4x4 çekerli arazi tipi araç ve vasıtalarla ulaşım imkânı sağlayabilir. Araç
tahsisi yapılan
durumlarda gidilen yer veya yerlere
ait bu bentte yer alan esasa göre yapılacak gezici sağlık hizmeti
giderleri aile hekimi yerine müdürlüğün döner sermayesine aktarılır.
(2)
Sözleşmeyle çalıştırılan veya
geçici aile hekiminin ihtiyaç duyduğu tetkikler, müdürlüğün belirlediği
laboratuvarlarda yaptırılır. Bu tetkikler için gerekli
sarf malzemelerini müdürlük temin eder. Müdürlüğün belirlediği laboratuvarlarda
yaptırılan tetkikler için belge karşılığında laboratuvara ödeme yapılır.
Belgelendirilemeyen kısım için herhangi bir ödeme yapılamaz. Tetkik ve sarf
malzemeleri giderleri karşılığı aile hekimi için yapılacak
toplam ödeme tutarının, tavan ücretin %100'ünü geçmesi hâlinde, aile hekiminin
laboratuvar tetkikleri incelemeye tabi tutulur. Ancak hormon ve ELISA tetkik
giderleri bu orana dahil edilmez.
(3)
Sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimine; birinci fıkranın (a), (b), (c) ve (ç) bentleri
uyarınca her ay itibarıyla yapılacak brüt ödemeler toplamı ile Devletçe
karşılanacak sosyal güvenlik prim veya kesenekleri toplamı tavan ücretin altı
katını aşamaz.
(4)
Birinci fıkrada sayılan ödemelerden (a) bendinde belirtilenlerden gelir vergisi ve
damga vergisi, diğer bentlerde belirtilenlerden ise damga vergisi kesilir.
(5)
Sözleşmeyle çalıştırılan aile
hekimlerinin kendilerinden kesilecek sosyal güvenlik prim veya kesenekleri, birinci fıkranın (a) bendinde belirtilen ödemelerden düşülür.
(6)
Sözleşmeyle çalıştırılan aile
hekimlerine bu Yönetmelikte belirlenen ödemelerin dışında, 10/2/1954 tarihli ve
6245 sayılı Harcırah Kanunu kapsamında ödenecek geçici görev yolluğu hariç olmak üzere, herhangi bir ad altında başkaca bir ödeme yapılamaz. Bu
statüde çalışanlara, her ne şekilde olursa olsun, sözleşmelerinin sona ermesi
durumunda, sosyal güvenlik mevzuatı gereği ödenenler hariç herhangi bir ödeme
yapılmaz.
(7)
31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası
Kanununa göre geçici iş göremezlik ödeneği alma hakkı bulunan aile hekimine
birinci fıkranın (a) bendinde belirtilen ödemelerden geçici iş görmezlik
ödeneği miktarı düşülerek ödeme yapılır."
MADDE 10- Aym
Yönetmeliğin 17 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 17- (1) Sözleşme ile
çalıştırılan aile hekimine, 8 inci maddenin ikinci fıkrası çerçevesinde görev
başında bulunmadığı süre içinde, hizmetin görülmesini sağlaması hâlinde ödeme tam olarak yapılır. Bu mümkün olmadığı takdirde müdürlük, diğer
aile hekimleri veya Bakanlık personelini geçici aile hekimi olarak
görevlendirir. Bu durumda;
a)
16 nci maddenin birinci fıkrasının
(a) bendine göre kayıtlı kişiler için yapılacak brüt ödeme
miktarının %50'si yasal kesintiler yapıldıktan soma asıl aile hekimine, %50'si
ise geçici aile hekimine ödenmek üzere kadrosunun bulunduğu kurum döner sermaye
emanet hesabına, tek birimli aile sağlığı merkezinde görev yapan ve yıllık izin
sebebiyle görevi başında bulunamayan asıl aile
hekimine, toplam yıllık izin süresinin ilk yedi günlük kısmı için ise%100'ü,
b)
16 nci maddenin birinci fıkrasının
(b) bendine göre ödenecek sosyoekonomik gelişmişlik düzeyi ücretinin %50'si
asıl aile hekimine,
c)
16 nci maddenin birinci fıkrasının
(c) bendine göre ödenecek aile sağlığı merkezi giderlerinin tamamı asıl aile
hekimine,
ç) 16
nci maddenin birinci fıkrasının (ç) bendine göre ödenecek gezici sağlık hizmeti
gideri ödeneğinin tamamı, çalışılan gün sayısıyla
orantılı olarak geçici aile hekimine, ödenir.
(2) Boş veya boşalmış pozisyona
geçici aile hekimi görevlendirilmesi durumunda; 16 nci maddenin birinci
fıkrasının (a) bendine göre kayıtlı kişiler için yapılacak brüt ödeme
miktarının %50'si görevlendirilen geçici aile hekimine ödenmek üzere
kadrosunun bulunduğu kurum döner sermaye emanet hesabına, (ç) bendine göre
ödenecek gezici sağlık hizmeti gideri ödeneğinin tamamı, çalışılan gün
sayısıyla orantılı olarak geçici aile hekimine ödenir.
(3)
Bakanlıkça yurtdışında sağlık
hizmeti sunmak üzere yapılan görevlendirmelerde aile hekimine iki aya kadar
birinci fıkraya göre ödeme yapılır.
(4)
Bu madde gereği görevlendirilen
personele yapılacak ödemeler çalışılan gün sayısıyla orantılı olarak
yapılır.
(5)
Aile hekimliği sözleşmesi
bulunmayan geçici aile hekimine 4/1/1961 tarihli ve 209 sayılı Sağlık
Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme (Rehabilitasyon)
Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanun
uyarınca ek ödeme yapılmaz. Bunların aylık veya ücretlerinin kadro veya
pozisyonlarının bulunduğu birimden ödenmesine devam edilir. Aylıklarına ve
ücretlerine ilave olarak birinci ve üçüncü fıkralara göre yapılacak ödemelerin
toplamı, tavan ücretin üç katını geçemez. Sözleşmeli aile
hekimleri haricinde geçici aile hekimi olarak görevlendirilenlere bu maddeye
göre yapılacak ödemenin (gezici sağlık hizmeti hariç) brüt tutarı, kadrosunun
bulunduğu görev yeri ve unvanı gözönünde bulundurulmak suretiyle 209 sayılı Kanun uyarınca döner sermayeden yapılacak ödemeler toplamının
(sabit ödeme dahil) brüt tutarından az olamaz (18 inci maddeye göre yapılacak
performans kesintisi hariç). Ancak, geçici aile hekimlerine ödenmek üzere döner
sermaye emanet hesabına aktarılan tutarlardan varsa döner
sermayeden yapılan sabit ödeme mahsup edilip, yasal kesintiler yapıldıktan
sonra kalan kısmı geçici aile hekimine ödenir.
(6)
Bakanlıkça onaylanan veya yapılan
eğitimlerde görevlendirilen aile hekimlerine bir yılda en fazla otuz gün olmak kaydıyla ödeme tam olarak yapılır. Bu süre içerisinde
pozisyona görevlendirilen geçici aile hekimine birinci fıkrada geçici aile
hekimi için öngörülen ödemeler yapılır.
(7)
Aile hekimi aynı anda en fazla iki
aile hekimliği biriminin sorumluluğunu üstlenebilir."
MADDE 11- Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 19- (1) Aile hekimliği
uygulamasında sözleşmeyle çalıştırılan veya aile hekimliği uygulamaları için
görevlendirilen aile sağlığı elemanına çalışılan
gün sayısına göre ödeme yapılır. İzin, rapor ve Bakanlık tarafından ya da
Bakanlık tarafından onaylanmak kaydıyla müdürlük tarafından verilen
eğitimlerdeki görevlendirme süreleri çalışılan gün sayısına dahil edilir.
Deprem, sel felaketi ve salgın gibi olağanüstü durumlarda Bakanlıkça
veya valilikçe görevlendirilenlere, ödeme tam olarak yapılır. Aylık olarak
yapılacak ödemeler aşağıda yer alan unsurlardan oluşur:
a) Kayıtlı Kişiler İçin Ödenecek
Ücret: Sözleşmeyle çalıştırılan aile sağlığı elemanlarına yapılacak ödemelerin hesaplanmasında, görev tanımlarında verilen
hizmetler için aşağıdaki esaslara göre ödeme yapılır. Deprem, sel felaketi ve
salgın gibi olağanüstü durumlarda yapılacak hizmetler için ayrıca bir ödeme
yapılmaz. Kayıtlı kişiler için;
1) Gebeler için (3) katsayısı,
2) Cezaevlerindeki
tutuklu ve hükümlüler için (2,25) katsayısı,
3) 0-59
ay grubu için (1,75) katsayısı,
4) 65
yaş üstü için (1,75) katsayısı,
5) Diğer
kişiler için (0,80) katsayısı, esas alınır.
Kayıtlı kişiler, katsayısı yüksek olan gruptan başlanarak
sıralanır ve puan hesaplaması
yapılır.
Kayıtlı
ilk 4.000 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı o grubun katsayısıyla çarpılır
ve bulunan puanlar toplanarak maaşa esas puan hesaplanır.
Hesaplanan maaşa esas puanın,
kayıtlı kişi sayısına bakılmaksızın, ilk 1.000
puana kadarki kısmı için (1.000 puan dahil);
1)
Mesleki yüksek öğrenim mezunu olmayan aile sağlığı elemanına tavan ücretin
%41,85'i,
2)
Mesleki yüksek öğrenim mezunu aile sağlığı elemanına tavan ücretin %49,15'i, tutarında ödeme yapılır. 1.000 puanın üzerindeki
puanlar için, söz konusu puanların tavan ücretin onbinde 2'si ile çarpılarak
bulunan tutar ayrıca ödenir.
Ödemeye esas olacak pozisyonun
entegre sağlık hizmeti sunulan merkezlerde ya da nüfus ve
coğrafi yapısı nedeniyle kayıtlı nüfusun zorunlu olarak düşük olduğu Bakanlıkça
belirlenen yerlerde olması hâlinde kayıtlı kişi sayısının 2.400'den fazla,
diğer yerlerde 4.000'den fazla olması hâlinde, büyükten küçüğe göre grup
katsayısı sıralaması esas alınmak üzere ödeme yapılır, bu
sayıları aşan kısım için aile sağlığı elemanlarına herhangi bir ödeme yapılmaz.
Nüfus
ve coğrafi yapısı nedeniyle kayıtlı nüfusun zorunlu olarak düşük olduğu
Bakanlıkça belirlenen yerlerde ise ilk 1.350 kişiye kadar her gruptaki kişi sayısı o grubun katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar
toplanır (A). Bu toplam puan 2 katsayısıyla çarpılır (Ax2). Daha sonra, 1.351
ile 2.400 kişiye kadar kayıtlı kişiler için de her gruptaki kişi sayısıyla o
grubun katsayısı çarpılır ve bulunan puanlar toplanarak (B), daha
önce bulunmuş olan puana eklenir ((Ax2)+B) ve maaşa esas puan hesaplanır.
Entegre sağlık hizmeti sunulan
merkezlerde de, 2.400 kişiye kadar, her gruptaki kişi sayısı o grubun
katsayısıyla çarpılır ve bulunan puanlar toplanır
(A). Daha sonra bu toplam puan, 1,65 katsayısıyla çarpılarak (Axl,65) maaşa
esas puan hesaplanır.
b) Sosyoekonomik Gelişmişlik Düzeyi
Ücreti: Sözleşmeyle çalıştırılan aile sağlığı elemanına, sosyoekonomik
gelişmişlik düzeyi esas alınarak ek (3)'teki listede aile
sağlığı elemanı için belirtilen tutar ödenir.
(2)
Sözleşmeyle çalıştırılan aile
sağlığı elemanlarına, bu madde uyarınca her ay itibarıyla yapılacak brüt
ödemeler toplamı ile Devletçe karşılanacak sosyal güvenlik prim veya kesenekleri toplamı, tavan ücretin birbuçuk katını aşamaz.
(3)
Birinci fıkrada sayılan ödemelerden
(a) bendinde belirtilenden gelir vergisi ve damga vergisi, (b) bendinde
belirtilenden ise sadece damga vergisi kesilir.
(4)
Sözleşmeyle çalıştırılan aile sağlığı elemanlarının kendilerinden kesilecek sosyal güvenlik prim
veya kesenekleri, (a) bendinde belirtilen ödemelerden düşülür.
(5)
Sözleşmeyle çalıştırılan aile
sağlığı elemanlarına bu Yönetmelikte belirlenen ödemelerin dışında, 6245 sayılı
Kanun kapsamında ödenecek geçici görev yolluğu hariç olmak üzere, herhangi
bir ad altında başkaca bir ödeme yapılamaz. Bu statüde çalışanlara, her ne
şekilde olursa olsun, sözleşmelerinin sona ermesi veya erdirilmesi durumunda,
sosyal güvenlik mevzuatı gereği ödenenler hariç herhangi bir ödeme
yapılmaz.
(6)
5510 sayılı Kanuna göre geçici iş
göremezlik ödeneği alma hakkı bulunan aile sağlığı elemanına birinci fıkranın
(a) bendinde belirtilen ödemelerde geçici iş görmezlik ödeneği miktarı
düşülerek ödeme yapılır.
(7)
Bakanlıkça, aile hekimliği uzmanlık
eğitimi veren kurumlara tahsis edilen aile hekimliği biriminde çalışan
sözleşmeli aile sağlığı elemanı bulunması hâlinde, eğitim kurumuna yapılacak
ödemeden aile sağlığı elemanı için yapılması gereken ödeme mahsup edilir."
MADDE 12- Aynı
Yönetmeliğin 20 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 20- (1) Sözleşme ile
çalıştırılan aile sağlığı elemanına, 8 inci maddenin ikinci fıkrası
çerçevesinde görev başında bulunmadığı süre içinde, hizmetin görülmesini sağlaması hâlinde ödeme tam olarak yapılır. Bu mümkün olmadığı
takdirde müdürlük, diğer aile sağlığı elemanlarım veya Bakanlık personelini
geçici aile sağlığı elemanı olarak görevlendirir. Bu durumda;
a) 19
uncu maddenin birinci fıkrasının (a) bendine göre
kayıtlı kişiler için yapılacak brüt ödeme miktarının %50'si yasal kesintiler
yapıldıktan sonra asıl aile sağlığı elemanına, %25'i geçici aile sağlığı
elemanına ödenmek üzere kadrosunun bulunduğu kurum döner
sermaye
emanet hesabına, ancak tek birimli aile sağlığı
merkezinde görev yapan ve yıllık izin sebebiyle görevi başında bulunamayan asıl
aile sağlığı elamanına, toplam yıllık izin süresinin ilk yedi günlük kısmı için
ise %100'ü,
b) 19
uncu maddenin birinci fıkrasının (b) bendine göre ödenecek sosyoekonomik
gelişmişlik düzeyi ücretinin %50'si asıl aile sağlığı elemanına,
ödenir.
(2)
Boş veya boşalmış pozisyona geçici
aile sağlığı elamanı görevlendirilmesi durumunda; geçici aile sağlığı elemanına
19 uncu maddenin birinci fıkrasının (a) bendine göre kayıtlı
kişiler için yapılacak brüt ödeme miktarının %25'i görevlendirilen geçici aile
sağlığı elamanına ödenmek üzere kadrosunun bulunduğu kurum döner sermaye emanet
hesabına aktarılır.
(3)
Bakanlıkça yurtdışında sağlık
hizmeti sunmak üzere yapılan görevlendirmelerde
aile sağlığı elemanına iki aya kadar birinci fıkraya göre ödeme yapılır.
(4)
Bu madde gereği görevlendirilen
personele yapılacak ödemeler çalışılan gün sayısıyla orantılı olarak yapılır.
(5)
Aile sağlığı elemanlığı sözleşmesi bulunmayan geçici aile sağlığı elemanına 209 sayılı Kanun
uyarınca ek ödeme yapılmaz. Bunların aylık veya ücretlerinin kadro veya
pozisyonlarının bulunduğu birimden ödenmesine devam edilir. Aylıklarına ve
ücretlerine ilave olarak birinci ve ikinci fıkralara göre yapılacak
ödemelerin toplamı, tavan ücretin %75'ini geçemez. Sözleşmeli aile sağlığı
elamanı halicinde geçici aile sağlığı elamanı olarak görevlendirilenlere bu
maddeye göre yapılacak ödemenin brüt tutarı, kadrosunun bulunduğu görev yeri ve unvanı gözönünde bulundurulmak suretiyle 209 sayılı Kanun
uyarınca döner sermayeden yapılacak ödemeler toplamının (sabit ödeme dahil)
brüt tutarından az olamaz (21 inci maddeye göre yapılacak performans kesintisi
hariç). Ancak, geçici aile sağlığı elamanına ödenmek üzere döner sermaye
emanet hesabına aktarılan tutarlardan varsa döner sermayeden yapılan sabit
ödeme tutarı mahsup edilip, yasal kesintiler yapıldıktan sonra kalan kısmı
geçici aile sağlığı elamanına ödenir.
(6)
Bakanlıkça onaylanan veya yapılan eğitimlerde görevlendirilen aile sağlığı elemanlarına bir
yılda en fazla otuz gün olmak kaydıyla ödeme tam olarak yapılır. Bu süre
içerisinde pozisyona görevlendirilen geçici aile sağlığı elemanına birinci
fıkrada geçici aile sağlığı elemanı için öngörülen ödemeler yapılır.
(7)
Aile sağlığı elemanı aynı anda en
fazla iki aile hekimliği biriminin sorumluluğunu üstlenebilir."
MADDE 13- Aym Yönetmeliğin 23 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "MADDE 23- (1) Ek (3)'te
yer alan aile hekimi ve aile sağlığı elemanına ödenecek tutarlar tavan ücrette
yapılan artış oranında artırılır."
MADDE 14- Aym
Yönetmeliğe aşağıdaki ek maddeler eklenmiştir. "Kiralama
EK MADDE 1 - (1) Bakanlığa tahsisli
veya Bakanlığın kullanımındaki taşınmazlardan müdürlükçe uygun görülenler
aile hekimliği birimi olarak kullanmak üzere aile hekimlerine kiralanabilir.
(2)
Kira bedeli; yerleşim yeri, çalışan
aile hekimi sayısı, aile hekimliği birimi gruplandırma sınıfı, bölgesel satın alma gücü paritesi, binanın yaşı, bina rayiç bedeli,
kiralamaya tabi alan gibi kriterler dikkate alınarak belirlenir. Kiralama ve
tahsilata ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça belirlenir.
(3)
Bakanlığa tahsisli veya Bakanlığın
kullanımındaki taşınmazlarda hizmet vermek üzere
yerleştirilen aile hekimlerince hizmet sözleşmesi ile birlikte kiralama
sözleşmesi de imzalanır.
Sözleşmeli aile hekimliği uzmanlık eğitimi
EK
MADDE 2- (1) 11/4/1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet
ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunun geçici 9 uncu maddesi
kapsamında; sözleşmeli aile hekimi olarak çalışmakta olanlar, tıpta uzmanlık
sınavı sonuçlarına göre, merkezi yerleştirmeye tabi olmaksızın, Tıpta Uzmanlık
Kurulunca belirlenen esaslar çerçevesinde aile hekimliği
uzmanlık eğitimi yapabilir.
(2)Eğitim
süresince aile hekimliği sözleşmesi devam eder.
(3)
Eğitime başlatılan sözleşmeli aile
hekimlerine ilişkin eğitim süreçleri, eğitim aldıkları aile hekimliği anabilim
dalları veya eğitim klinikleri tarafından
yürütülür. Klinik rotasyonlar dışında eğitim kurumunda verilecek eğitimler,
aile hekimliği hizmetlerini aksatmayacak şekilde çalışma saatleri dışında en
fazla iki farklı günde ve ayda sekiz saati geçmeyecek şekilde eğitim kurumunca planlanır. Klinik rotasyon dışındaki bu eğitim süreçleri için
yüz yüze eğitim yerine diğer interaktif iletişim yöntemleri tercih edilebilir.
Yüz yüze eğitim dışındaki eğitim yöntemlerinde bu fıkradaki süre sınırı
uygulanmaz.
(4)
Eğitime başladıkları tarihte çalıştıkları aile hekimliği birimini en az üç yıl
değiştirmemek şartıyla bu maddeye göre uzmanlık eğitimini başarıyla tamamlayan
sözleşmeli aile hekimleri, 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri
Temel Kanununun ek 3 üncü maddesi uyarınca yapmakla yükümlü oldukları
Devlet hizmetini ifa etmiş sayılırlar.
(5) Bu
madde doğrultusunda yapılacak ödemelere ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a)
Sözleşmeli aile hekimliği uzmanlık
eğitimini alan her hekim için eğitim sorumlusuna eğitim süresince her ay tavan ücretin %5'i ödenir.
b)
Sözleşmeli aile hekimliği uzmanlık
eğitimi klinik rotasyonları sırasında aile hekimlerinin ödemeleri, 17 nci
maddenin birinci fıkrasının (a) bendine göre yapılır ve bu bentteki asıl aile
hekimi için öngörülen %5Ü oranı %70 olarak
uygulanır."
MADDE 15- Aynı
Yönetmeliğe aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir. "Ücret farkı
uygulamaları
GEÇİCİ MADDE 2- (1) Bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla, ödemeye esas olacak pozisyonun entegre
sağlık hizmeti sunulan merkezlerde ya da nüfus ve coğrafi yapısı nedeniyle
kayıtlı nüfusun zorunlu olarak düşük olduğu Bakanlıkça belirlenen yerlerde
sözleşmeli olarak çalışan aile hekimlerine ve aile sağlığı elemanlarına, bu
Yönetmelikle değiştirilmeden önceki mevcut düzenlemelere göre yapılan
ödemeler, bu ödemeler için öngörülen artışlar yapılmaksızın, bu Yönetmelikle
değiştirilen hükümlere göre ödenmesi gereken tutarlara eşitleninceye kadar aynı
şekilde hesaplanarak ödenmeye devam edilir. Söz konusu aile hekimleri ve aile sağlığı elemanlarının herhangi bir nedenle sözleşmesi
sona erdiği takdirde yerlerine yerleşenlerin ödemeleri, bu Yönetmelikle
getirilen yeni düzenlemelere göre hesaplanır.
Eğiticilere yapılan ödemeler
GEÇİCİ MADDE 3- (1) Bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten önce, 1219 sayılı
Kanunun geçici 9 uncu maddesi kapsamında aile hekimliği uzmanlık eğitimi veren
eğiticilere, eğitimin başlangıç tarihi ile bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih
arasındaki döneme ilişkin olarak bu Yönetmelikte eğitici için öngörülmüş olan ödemeler hesaplanarak ayrıca ödenir.
İzinler
GEÇİCİ
MADDE 4- (1) Aile hekimleri ve aile sağlığı elemanlarının izin haklarına
yönelik kanuni düzenleme yapılıncaya kadar sözleşmeli aile hekimleri ve aile
sağlığı elemanlarının izinleri hakkında bu maddedeki usul ve esaslar
uygulanır.
(2) Sözleşmeli olarak çalıştırılan
aile hekimleri ve aile sağlığı elemanlarının yıllık izin süreleri otuz gündür.
Mali yıl başladıktan soma sözleşme imzalayarak göreve başlayan aile
hekimi
ve aile sağlığı elemanlarına, mali yılsonuna kadar çalışacakları sürenin bir
yıllık çalışma süresine oranının, yıllık izin süresi ile çarpılması suretiyle
bulunacak süre kadar yıllık izin verilir, hesaplamada kesirler tama iblağ
edilir. Aile hekimleri ve aile sağlığı elemanları
tarafından kullanılmayan izin süreleri bir sonraki sözleşme dönemine
aktarılamaz. Sözleşmeli olarak çalıştırılan aile hekimleri ve aile sağlığı
elemanlarına mazeretleri sebebiyle yıllık izninin bitiminden sonra beş gün daha
izin verilebilir.
(3) Aile
hekimi ve aile sağlığı elemanının isteği üzerine;
a) Kendisinin
ya da çocuğunun evlenmesi,
b) Eşinin,
çocuğunun; kendisinin veya eşinin ana, baba veya kardeşinin ölümü,
c) Eşinin
doğum yapması, hâlinde yedi gün izin verilir.
(4)
Kadın aile hekimi ve aile sağlığı
elemanına doğumdan önce sekiz hafta ve doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere,
toplanı onaltı hafta süreyle ücretli izin verilir. Çoğul gebelik hâlinde doğum
öncesi sekiz haftalık izin süresine iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum
tarihinden sekiz hafta öncesinde sağlık durumunun uygun olduğunu hekim
raporuyla belgeleyen aile hekimi ve aile sağlığı elemanı, isterse doğumdan
önceki üç haftaya kadar çalışabilir. Bu durumda kadın aile hekimi ve aile sağlığı elemanının isteği hâlinde, doğum öncesinde çalışılan süreler
doğum sonrası ücretli izin süresine eklenir. Doğumun erken gerçekleşmesi
nedeniyle doğum öncesi sekiz haftalık ücretli iznin kullanılamayan bölümü de
doğum sonrası ücretli izne eklenir. Anneye, çocuğunu emzirmesi için doğum
sonrası analık izni süresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda günde üç
saat, ikinci altı ayda günde iki saat süt izni verilir. Süt izninin
kullanımında annenin saat seçimi hakkı vardır. Seçim hakkını yapan aile hekimi ve aile sağlığı elemanı çalışma saatlerini aile sağlığı
merkezinin görünür bir yerinde duyurur.
(5)
Aile hekimleri ve aile sağlığı
elemanlarına, görev yapmalarını etkileyecek hastalıkları hâlinde, bir sözleşme
dönemi içindeki her bir mali yılda, tek hekimin uygun görmesiyle
en çok on günlük dönemler hâlinde, toplam kırk güne kadar hastalık izni
verilebilir. Bir defada on günü aşan hastalık izni için sağlık kurulu raporu
gereklidir. İdarenin sağlık raporlarının fenne ve usule uygunluğunu sorgulama hakkı saklıdır. Doksan günü aşan hastalık raporlarının Bakanlığın
belirlediği hakem hastane tarafından onaylanması zorunludur. Hastalık
raporlarının aslının veya bir örneğinin en geç raporun düzenlendiği günü takip
eden işgününün mesai saati bitimine kadar elektronik ortamda veya uygun
yollarla ilgili toplum sağlığı merkezine intikal ettirilmesi, örneği
gönderilmiş ise, rapor süresi sonunda raporun aslının teslim edilmesi
zorunludur.
(6) Belgelendirilmesi
kaydıyla Türkiye Halk Sağlığı Kurumunca veya
müdürlükçe aile hekimlerine ve aile sağlığı elemanlarına kongre, konferans,
seminer ve sempozyum gibi bilimsel içerikli etkinliklere katılım için bir mali
yılda en fazla beş gün izin verilebilir.
(7) İzin
vermeye ve hastalık raporlarım izne çevirmeye müdürlük
yetkilidir. Aile sağlığı elemanlarının izinlerinde veya görevlendirmeleri
öncesinde aile hekimi bilgilendirilir.
(8) 1219
sayılı Kanunun geçici 9 uncu maddesi kapsamında sözleşmeli aile hekimliği
uzmanlık eğitimine başlayan aile hekimlerinden hastane
rotasyonu nedeniyle aile hekimliği görevlerini yürütemeyenler bu süre zarfında
izinli sayılır.
(9) Bulunduğu
pozisyonda fiili olarak altı ay çalışmış olmak şartıyla; askerlik nedeni ile
sözleşmesini usulüne uygun olarak sona erdirenler terhis tarihinden itibaren bir aylık süre içerisinde müracaatları üzerine
yapılacak ilk yerleştirmeye, doğum nedeni ile sözleşmesini usulüne uygun olarak
sona erdirenler ise doğum nedeniyle kullandıkları ücretli izin süresinin bitimi
tarihinden başlayan iki yıllık süre içinde müracaatları üzerine,
ayrılmadan önce çalıştıkları ilde, 25/1/2013 tarihli ve 28539 sayılı Resmi
Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinde
yer alan atama ve nakillere ilişkin usul ve esaslar çerçevesinde aile hekimi olarak başlatılırlar.
(10) Aile hekimliği uygulamaları için
aile hekimliği sözleşmesi olmaksızın valilikçe
görevlendirilen uzman tabip, tabip ve aile sağlığı elemanları, izin
kullanmaları yönünden
kendi mevzuatına tabidir."
MADDE 16- Aynı
Yönetmeliğin eki "EK 2 Aile Hekimliği
Uygulamasında Uygulanacak İhtar Puanı Cetveli" ekteki şekilde
değiştirilmiştir.
MADDE
17- Sayıştaym görüşü alınarak hazırlanan bu
Yönetmeliğin 1 ila 15 inci maddeleri 1/5/2015 tarihinde, diğer maddeleri yayımı
tarihinde yürürlüğe girer. MADDE
18- Bu
Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
EK-2
Aile Hekimliği Uygulamasında Uygulanacak İhtar Puan Cetveli

