TIBBİ MALZEME LİSTELERİ TIBBİ MALZEME ALAN TANIMLARINA
ÜRÜNLERİN EŞLEŞTİRİLMESİ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ DUYURU-17
13/10/2015 tarihinde Kurumumuz internet sitesinden yayımlanan Duyuru-14
ile yatarak tedavi listelerinde bulunan tıbbi malzemeler için 3.867 SUT koduna
firmalardan ürünlerini eşleştirmeleri istenilmiştir. Duyuru-14 kapsamında eşleştirme
başvuruları alınmış olup yaklaşık bir aylık süre içinde 718 firma tarafından yaklaşık
875 bin ürün eşleştirmesi gerçekleştirilmiştir.
Ancak az sayıda da olsa ürünlerini sisteme eşleyemeyen veya hatalı eşleyen
firmaların Kurumumuza yapmış olduğu başvurular ve hastanelerin faturalandırmada
yaşadığı sorunlar nedeniyle yeniden ürün eşleştirilmesi alınacaktır. Bu kapsamda
firmalar 9-14 Aralık 2015 tarihleri arasında medsahis sistemi üzerinden şifre alma,
eşleştirme, düzeltme, silme ve yeni ürün ekleme işlemlerini gerçekleştirebilecekler.
Yatarak tedavilerde kullanılan tıbbi malzemeler kapsamında yer alan ve duyuru
eki EK-1’deki SUT kodlarında ürünü olan tıbbi malzeme ithal ve/veya imal eden
firmaların daha önce Duyuru-14 kapsamında yapılan eşleştirmeleri korunacaktır.
Dolayısıyla; Duyuru-14 kapsamında medsahis sisteminde yapmış oldukları
eşleştirmelerde her hangi bir sorun olmayan firmaların bu duyuru kapsamında bir
işlem yapmalarına gerek bulunmamaktadır.
Daha önce şifre alan ancak eşleştirme yapmayan firmalar mevcut şifrelerini
kullanarak gerekli eşleştirmeleri sisteme yükleyebileceklerdir. Daha önce şifre
almayan firmalar ise Kurumumuza başvurarak şifrelerini alarak gerekli eşleştirmeleri
yükleyebileceklerdir. Ayrıca Duyuru-14 kapsamında eşleştirmelerini yapan firmaların
tespit ettikleri yanlış eşleştirmeler varsa silip doğru eşleştirmelerini
yükleyebileceklerdir. Ancak Duyuru-16 kapsamında MEDULA sistemine tanımlanan
ürünlerin SUT kodlarının değiştirilmesi halinde; değiştirilmiş olan SUT kodundan
Kurumumuza fatura edilmişse yersiz ödeme işlemi uygulanacağının da göz önünde
bulundurulması gerekmektedir.
Duyuru-14’te de olduğu gibi bu duyuru kapsamında eşleştirilen ürünler de
tamamen firmaların beyanı esas alınarak MEDULA sistemine kaydedilecektir. Yanlış
eşleştirme sonucunda oluşabilecek kurum ve kuruluşlarının zararları verilen taahhütler
kapsamında firmalardan ve müteselsilen sağlık hizmeti sunucularından tahsil
edilecektir. Bu nedenle daha sonra mağdur olmamaları için firmaların ürünlerini ilgili
SUT koduna eşleştirmeleri sırasında azami özeni göstermeleri ve sağlık hizmeti sunucularının da firmalardan ürünlerini alırken gerekli önlemleri almaları yararlı
olacaktır.
İlk defa şifre başvurusunda bulunacaklar; EK-3’te yer alan “Başvuru Formu” nu
2 nüsha olarak doldurarak Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının Ziyabey Cad. No:6
BALGAT/ANKARA adresindeki Genel Evrak servisinden kayıt numarası aldıktan sonra
Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü Tıbbi Malzeme Dairesi Başkanlığına
başvuracaklardır. Burada; EK-2’de yer alan TAAHHÜTNAME’nin ticari işletmeyi temsil
ve ilzama yetkili kişi tarafından imzalı hali teslim edildikten sonra verilecek şifre ile
firmalar SUT kodlarına eşleştirmiş olduğu ürünlerini http://medsahis.sgk.gov.tr/sahis
adresinden yükleyeceklerdir. Taahhütnameye ek olarak ticari işletmenin Ticaret Sicil
Gazetesinde tesciline ilişkin ilanın noterlikçe onaylı bir nüshası ile ticari işletmeyi
temsil ve ilzama yetkili kişinin imza sirküsü (Noter onaylı) yetkili kişi tarafından
Kuruma ibraz edilmelidir. Şifre alma işlemi temsil ve ilzama yetkili kişi tarafından
gerçekleştirilemeyecek ise vekaletname ile yetkilendirilmiş kişiye imza beyanı ile
gelmesi durumunda şifre teslim edilir; ancak taahhütname temsil ve ilzama yetkili kişi
tarafından imzalanmış olmalıdır. (İmza sirküsünde yetkilerin sınırsız yetki olması ve
temsil ve ilzama müşterek imza gerekiyorsa bu kişilerinin birlikte taahhütnameyi
imzalaması gerekmektedir.)
Bir firma tanımlayıcı numarasına sadece bir şifre verilecektir. Ticari işletmeyi
temsile yetkili kişi birden fazla firmayı temsil ediyorsa birden fazla şifre alabilir. Ancak
verilen şifre ile sadece tanımlanmış ve taahhüt vermiş olduğu firmanın (Firma
tanımlayıcı numarası) ürünlerini eşleştirebilecektir. Şifrelerin güvenliğinden ve
sistemde yapılacak her türlü işlemden firma sorumludur.
Daha önce şifre almış olan firmalar yeniden şifre almayacaklardır. Şifrelerini
unutan firmalar; şifre aldıkları sırada bildirmiş oldukları e-posta adreslerinden
tmdestek@sgk.gov.tr adresine firma tanımlayıcı numarasını belirterek durumu bildirir
e-posta göndererek yardım alabileceklerdir. Duyuru-14 kapsamında taahhütname
verenlerin durumlarında değişiklik yoksa yeniden taahhütname vermelerine gerek
yoktur. Ancak daha önce şifre almakla birlikte Duyuru-14 kapsamında taahhütname
vermeyen firmaların EK-2 de yer alan “TAAHHÜTNAME’’yi usulüne uygun doldurarak
ekinde güncel imza sirküleri ve kimlik fotokopisi ile birlikte Kurumumuz Genel Sağlık
Sigortası Genel Müdürlüğü Tıbbi Malzeme Dairesi Başkanlığına teslim etmeleri
gerekmektedir. Aksi takdirde medsahis sistemi üzerinden yapmış oldukları barkod
eşleştirmeleri taahhütname teslim edilene kadar MEDULA sisteminde yer
almayacaktır.
Firmaların; ürünlerini EK-1’de yer alan tıbbi malzeme alan tanımlarını ve SUT
kodlarını esas alarak, EK-4’te yer alan dosyadaki formatta doldurduktan sonra
kendilerine verilen şifreleri kullanarak 14/12/2015 Pazartesi günü mesai bitimine
kadar http://medsahis.sgk.gov.tr/sahis adresinden yüklemeleri gerekmektedir.
Gerekli olan açıklamalar duyurumuz eki EK-5’te yer alan medsahis Sistemi Kullanma
Kılavuzunda yer almaktadır. Yardım masasına başvurulmadan önce söz konusu
kılavuzun dikkatle incelenmesinde yarar vardır.
Ürünün eşleştirileceği tıbbi malzeme alan tanımının EK-1’deki listede yer
almaması durumunda eşleştirme yapılmamalıdır. Her bir ürün (Barkod) EK-1’deki
listesinde yer alan en fazla 1 (bir) tıbbi malzeme alan tanımına eşleştirilebilecektir.
Ancak herhangi bir SUT koduna eşleştirilmiş olan ürün, eşleştirildiği SUT kodunun
alan tanımının başka listelerde de olması durumunda diğer listelerdeki aynı alan
tanımlarına da mutlaka eşleştirilecektir. (Örneğin KR2014 “Aort Koarktasyonu Balon
Kateter” SUT koduna eşleştirilmiş olan bir ürün KV1175 “Aort Koarktasyonu Balon
Kateter Sut” koduna da eşleştirilecektir.) Bununla birlikte EK-6’da yer alan barkodların
Kurumumuzca 01.10.2015 tarihinde yayımlanan “Tıbbi Malzeme Listeleri Tıbbi
Malzeme Alan Tanımlarına Eşleştirilen Ürünlerin MEDULA’ya Tanımlanması ile İlgili
Önemli Duyuru-13” ile MEDULA’ya aktarılması tamamlandığından bu duyuru
kapsamında herhangi bir SUT koduna eşleştirmesi yapılmayacaktır.
Listeye kaydedilen barkodlar, firma tanımlayıcı numarası ile sistemimize
aktarılmış TİTUBB kayıtları esas alınarak sorgulanacak olup, mağduriyet
yaşanmaması için firmaların ürünlerinin TİTUBB durumlarını kontrol etmeleri, varsa
eksikliklerini tamamlamaları gerekmektedir. Bu nedenle son gün beklenmeden listeler
yüklenmelidir. Ayrıca; firmaların, iletişim bilgilerindeki (adres, e-posta, telefon)
değişiklikleri medsahis sisteminde güncellemeleri ve yazılı olarak da Kurumumuzu
bilgilendirmeleri gerekmektedir. Bilgilendirmemeleri halinde mevcut adreslerine
yapılacak tebligatların sorumluluğu ilgili firmalara ait olacaktır.
Belirtilen tarihlerden itibaren SUT kodu Barkod eşleşmesi yapılmamış ürünlerin
sağlık hizmeti sunucuları tarafından MEDULA sistemine hizmet kaydı
yapılamayacaktır.
Firmaların yanlış eşleştirme yaptığının herhangi bir şekilde tespit edilmesi
halinde taahhütname ve duyuru gereği işlem yapılarak taraflardan yersiz ödemelerin
tahsili yoluna gidilecektir.
Bilgilerinize önemle duyurulur.
