Sosyal Güvenlik Kurumuna Ödenecek Başvuru, Aidat, İşlem ve Sözleşme Ücretlerine İlişkin Usul ve Esaslar
Amaç
Madde 1- (1)
Bu Usul ve Esasların amacı; Sosyal Güvenlik Kurumunca, gerçek veya tüzel
kişilerden; ödeme kapsamındaki sağlık hizmetleri ve/veya ürün listelerine
girmek için yapılan başvurulardan alınacak başvuru ücreti, ilaç hariç olmak
üzere diğer tıbbi malzeme ve ürünlerden listelerde kalmak için alınacak yıllık
aidat, fiyat düşüş talepleri hariç olmak üzere listelerdeki değişiklik
taleplerinden her bir işlem için alınacak işlem ücreti ile kamu kurumu
niteliğinde tüzel kişiliği haiz meslek kuruluşları ile yapılan protokollere
dayalı sözleşmeler hariç olmak üzere sözleşme imzalamak için alınacak sözleşme
ücretleri ile bu ücretlere ilişkin usul ve esasların belirlenmesidir.
Kapsam
Madde
2- (1) Bu Usul ve Esasların kapsamı; gerçek veya tüzel kişileri,
ilaç firmalarını, özel sağlık hizmeti sunucularını (vakıf üniversiteleri ile iş
birliği ve ortak kullanım protokolü olan özel sağlık hizmet sunucuları dahil),
belediyelere bağlı sağlık hizmeti sunucularını, optisyenlik müesseselerini ve
tıbbi malzeme tedarikçilerini kapsar.
Dayanak
Madde 3- (1)
Bu Usul ve Esaslar 5510 sayılı Kanunun 73 üncü maddesinin onüçüncü fıkrasına
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- Bu
Usul ve Esaslarda geçen;
a) Başvuru
Takvimi: SUT eki tıbbi malzeme listelerine SUT kodu eklenmesi başvurusu ile
eşleştirme ve güncelleme başvurularının Kuruma teslimine ilişkin Kurum resmi
web sitesinde duyurulan tarih aralığını,
b) Kurum:
Sosyal Güvenlik Kurumunu,
c) Kurum
Başkanı: Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanını,
ç) Kanun: 31/5/2006 tarihli ve
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununu,
d) Sağlık
hizmeti sunucusu: Sağlık hizmetini sunan ve/veya üreten; gerçek kişiler ile
kamu ve özel hukuk tüzel kişilerini ve bunların tüzel kişiliği olmayan
şubelerini,
e) SUT;
Yürürlükte olan Sağlık Uygulama Tebliğini
f) Tıbbî
Malzeme: Ortez, protez, tıbbî araç ve gereç, kişi kullanımına mahsus tıbbî
cihaz, tıbbî sarf, basit sıhhi sarf ve iyileştirici nitelikteki tıbbî sarf
malzemelerini,
g) Ürün
listesi: SUT ekinde ve/veya Kurum resmi internet sitesinde yayımlanan ilaç
(hastalığa özel diyet ürünleri ile tıbbi mamalar dahil), tıbbi malzeme, tanı ve
tedavi işlemleri ile ilgili listeleri,
ifade eder.
ALINACAK ÜCRETLER
İlaç
listelerine ilave başvurularına ilişkin hususlar
Madde 5- (1)
10/2/2016 tarihli ve 29620 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Sosyal Güvenlik
Kurumu Genel Sağlık Sigortası Alternatif Geri Ödeme Yönetmeliği” ile “Sosyal
Güvenlik Kurumu İlaç Geri Ödeme Yönetmeliği” kapsamında yapılacak
başvurulardan, Ek-1 listesinde tanımlı başvuru ücreti alınır.
(2) Başvurunun
reddedilmesi halinde, bu durumun ilgiliye tebliğ tarihinden itibaren 6 ay
içerisinde tekrar yapılan başvurular için Ek-1 listesinde tanımlı başvuru
ücreti alınır. 6 aydan sonra yapılacak başvurular ilk başvuru olarak
değerlendirilerek ücretlendirilir.
(3) Başvurulara
ait ek belge/sunum talepleri için ücret alınmaz.
(4) Başvuru
dosyasına ücretin yatırıldığını gösteren dekont eklenir. Dekontun içeriğinde;
a) Başvurusu
yapılan ilacın adı ve barkodu,
b) Firmanın
adı,
c) Firmanın
vergi numarası veya tanımlayıcı numarası,
ç) Ek-1 listesindeki ücretin
yatırılacağı başvuru kodu,
yer almalıdır.
(Dekontta yer alacak bilgiler
manuel olarak da yazılabilir.)
(5) Ücret
yatırılmadan yapılan başvurular değerlendirmeye alınmaz.
(6)
Ücretin eksik yatırıldığının tespiti halinde
yapılan başvuru değerlendirmeye alınmaz, eksik tutar firmaya yazılı olarak veya
firma yetkilisine tutanak karşılığı tebliğ edilir. Tebellüğ tarihinden itibaren
30 gün içerisinde eksikliğin giderilmesi durumunda başvuru dosyası
değerlendirmeye alınır ancak eksikliğin giderildiği tarih, başvuru tarihi
olarak kabul edilir. Bu süre sonunda eksikliği giderilmemiş başvurular
değerlendirmeye alınmaz.
Tıbbi malzeme listelerine ilave SUT
kodu başvurularına ilişkin hususlar
Madde 6-(1)
Tıbbi malzeme firmalarının SUT eki tıbbi malzeme listelerinde yer almak için
ürünleriyle ilgili yaptıkları başvurulardan Ek-1 listesinde yer alan başvuru
ücreti alınır.
(2) Her
bir başvuru dosyası için ayrı ayrı dekont düzenlenir.
(3) Başvurulara
ait ek belge/sunum talepleri için ücret alınmaz.
(4) Başvuru
dosyasına ücretin yatırıldığını gösteren dekont eklenir. Dekontun içeriğinde;
a) Firmanın
vergi numarası,
b) Firma
tanımlayıcı numarası,
c)
Ek-1 listesindeki ücretin yatırıldığı başvuru
kodu, yer almalıdır.
(Dekont içeriğinde yer alacak
bilgiler manuel olarak da yazılabilir.)
(5) Ücret
yatırılmadan yapılan başvurular değerlendirilmeye alınmaz ve başvuru dosyası
iade edilir.
(6)
Ücretin eksik yatırıldığının tespiti halinde
yapılan başvuru değerlendirmeye alınmaz. Başvuru takviminde eksikliğin
giderilmesi durumunda başvuru dosyası değerlendirilmeye alınır ancak eksikliğin
giderildiği tarih, başvuru tarihi olarak kabul edilir. Başvuru takvimi sonuna
kadar eksikliğin giderilmemesi durumunda başvuru değerlendirilmeye alınmaz ve
başvuru dosyası iade edilir.
Yıllık aidata ilişkin hususlar
Madde 7- (1)
Tıbbi malzeme listelerinde yer alan ürünler için ilgili firmalardan her yıl
için Ek-1 listesinde yer alan aidat ücreti alınır.
(2) Tıbbi
malzeme firmalarının her yıl ödeyecekleri toplam aidat, 31
Ocak(l) tarihi esas alınmak üzere tıbbi malzeme
listelerinde yer alan barkodları üzerinden belirlenerek duyurulur. 1 Nisan
tarihine kadar aidatını yatırmayan veya eksik yatıran firmaların sistemde
kayıtlı olan tüm barkodlarının 1 Temmuz tarihinden itibaren pasife alınacağı
Kurumca duyurulur. Söz konusu aidatın veya eksik tutarın 26 Aralık’a kadar
ödenmesi halinde takip eden 5 gün içerisinde ilgili firmaya ait ürünler aktif
hale getirilir. Firmanın 2 yıl üst üste yıllık aidatını yatırmaması halinde
ilgili firma ve tüm ürünleri sistemden çıkarılır.
(3)
Aidat
ücretinin yatırıldığını gösteren dekont Genel Sağlık Sigortası Genel
Müdürlüğüne elden, iadeli taahütlü posta yada kargo yoluyla teslim edilir.
Dekontun içeriğinde;
a) Firmanın
vergi numarası,
b) Firma
tanımlayıcı numarası,
c) Ücretin
yatırıldığı barkod adedi,
ç) Ek-1
listesindeki ücretin yatırılacağı başvuru kodu, yer almalıdır.
(Dekont içeriğinde yer alacak
bilgiler manuel olarak da yazılabilir.)
(4) Aidat
tutarının belirlenmesine esas olan 31 Ocak(1)
tarihinden sonra, listelere eklenen ürünlerden aidat alınmaz.
(5)
Aidatı ödenmiş ürünlerin listelerden çıkarılması
durumunda listelerden çıkarıldığı tarihten sonraki sürelere ait ödenmiş
aidatları iade edilmez.
Ödeme kapsamında yer alan ilaçlara ait
değişiklik taleplerine ilişkin hususlar
Madde 8- (1)
İlaç firmalarının ödeme listelerinde yer alan ilaçları için yapacağı
başvurularda Ek-1 listesinde tanımlı işlem ücreti alınır.
(2) Başvuruların
reddedilmesi halinde tekrar yapılan başvurular ilk başvuru gibi
değerlendirilerek ücretlendirilir.
(3) İlaç
listelerinde pasif konumda olan ilaçların aktiflenme taleplerinden, Ek-1
listesinde tanımlı işlem ücreti alınır.
(4) İskonto
artış taleplerinden ücret alınmaz.
(5) İlaçlara
ait verilecek ilave bilgi, belge ve dağıtım belgeleri için ayrıca ücret
alınmaz.
(6) Ruhsat
iptali/ruhsat arkası şerhi/ithal izin onay belgesi iptaline istinaden listeden
çıkma taleplerinden ücret alınmaz.
(7) Başvuru
dosyasına ücretin yatırıldığını gösteren dekont eklenir. Dekontun içeriğinde;
a) Başvurusu
yapılan ilacın adı ve barkodu,
b) Firmanın
adı,
c) Firmanın
vergi numarası veya tanımlayıcı numarası
ç) Ek-1 listesindeki ücretin
yatırılacağı başvuru kodu,
yer almalıdır.
(Dekontta yer alacak bilgiler manuel
olarak da yazılabilir.)
(8)
Ücret yatırılmadan ya da eksik ücret yatırılarak
yapılan başvurular değerlendirmeye alınmaz.
Ödeme kapsamında yer alan tıbbi
malzemelere ait değişiklik taleplerine ilişkin hususlar
Madde 9- (1)
Firmaların SUT ve eki tıbbi malzeme listelerindeki her bir SUT kodu/barkod için
talep ettikleri işlemlerden Ek-1 listesinde yer alan işlem ücreti alınır.
(2) Ücretin
yatırıldığını gösteren dekont başvuru dosyasına eklenir. Dekontun içeriğinde;
a) Firmanın
vergi numarası,
b) Firma
tanımlayıcı numarası,
c)
Ek-1 listesindeki ücretin yatırılacağı başvuru
kodu, yer almalıdır.
(Dekontta yer alacak bilgiler
manuel olarak da yazılabilir.)
(3) Ücret
yatırılmadan yapılan başvurular değerlendirilmeye alınmaz ve başvuru dosyası
iade edilir.
(4) Ek-
1 listesinde yer alan 4050 ve 4060 kodları için eksik ücret yatırılarak yapılan
başvurular değerlendirmeye alınmaz. Eksikliğin giderilmesi durumunda başvuru
dosyası değerlendirilmeye alınır ancak eksikliğin giderildiği tarih, başvuru
tarihi olarak kabul edilir.
(5)
Ek- 1 listesinde yer alan 4010, 4020, 4030 ve
4040 kodları için yapılacak başvurularda; ücretin eksik yatırıldığının tespiti
halinde yapılan başvuru değerlendirmeye alınmaz. Başvuru takviminde eksikliğin
giderilmesi durumunda başvuru dosyası değerlendirilmeye alınır ancak eksikliğin
giderildiği tarih, başvuru tarihi olarak kabul edilir. Başvuru takvimi sonuna
kadar eksikliğin giderilmemesi durumunda başvuru değerlendirilmeye alınmaz ve
başvuru dosyası iade edilir.
Sözleşme ücretlerine ilişkin hususlar
Madde 10-(1)
Özel sağlık hizmeti sunucuları (vakıf üniversiteleri ile iş birliği ve ortak
kullanım protokolü olan özel sağlık hizmet sunucuları dahil), belediyelere
bağlı sağlık hizmeti sunucuları, optisyenlik müesseseleri ve tıbbi cihaz
tedarikçilerinin Kurumla yapacağı sözleşmeler için Ek-1 listesinde yer alan
sözleşme ücreti alınır.
(2) Sözleşmenin/protokolün
yenilenmesi veya
uzatılması(1) halinde de Ek-1 listesinde yer alan
sözleşme ücreti alınır.
(3) Ek
sözleşmeler/ek protokoller için sözleşme ücreti alınmaz.
(4) Sağlık
hizmeti sunucusu, Kurumca imzalanan sözleşmenin/protokolün kendisine teslim
edildiği tarihten itibaren en geç 10 (on) işgünü içerisinde sözleşme ücretini
ödediğine dair dekontu Kuruma teslim etmek zorundadır. Bu süre sonunda dekontu
teslim etmeyen sağlık hizmeti sunucusunun MEDULA sistemi, dekontu teslim
edinceye kadar pasif hale getirilir.
(5) Dekontun
içeriğinde;
a) Sağlık
hizmeti sunucusuna ait tesis kodu ,
b) Sağlık
hizmeti sunucusunun vergi numarası,
c)
Ek-1 listesindeki ücretin yatırılacağı başvuru
kodu, yer almalıdır.
(Dekontta yer alacak bilgiler
manuel olarak da yazılabilir.)
(6) Sağlık
Bakanlığı ile üniversitelerin (vakıf üniversiteleri dahil) Kurumla yapacağı
sözleşmeler/protokoller için sözleşme ücreti alınmaz.
(7)
Alternatif Geri Ödeme Yönetmeliği kapsamında
Kurumla imzalanacak sözleşmeler için sözleşme ücreti alınmaz.
Genel hükümler
Madde 11- (1)
Bu usul ve esaslar doğrultusunda ödenecek ücretin başvuru niteliğine göre, Ek-1
de yer alan kodların hatalı seçilmesi hariç olmak üzere Kurum adına yatırılan
ücretler hiçbir şekilde iade edilmez.
(2) Bu
usul ve esaslar kapsamında yapılan başvuruların değerlendirilmesi sonucunda
reddedilen işlemler için ödenen ücretler iade edilmez.
(3) Başvuru
sırasında/sonrasında yatırılacak ücretler için, ücretin yatırılacağı tarihte
geçerli olan brüt asgari ücret tutarı esas alınır.
(4)
1/7/1964 tarihli ve 488 sayılı Damga Vergisi
Kanunundan doğan yükümlülükler sağlık hizmeti sunucusuna aittir.
Son hükümler
Madde 12 - (1)
Bu usul ve esasların uygulanmasına ilişkin her türlü uyuşmazlıklarda Ankara İli
Mahkemeleri yetkilidir.
Geçiş hükümleri
Madde- 13-(1)(1)
Bu usul ve esasların yürürlüğe girdiği tarihten önce Kuruma yapılan tıbbi
malzeme ve ilaca ilişkin başvurular bu usul ve esaslar kapsamında
değerlendirilmez.
(2)(1) 1/1/2017-31/12/2017 tarihleri arasında sağlık
hizmeti sunmak için
Kurumumuza yapılan sözleşme
başvuruları, başvuru tarihine bakılmaksızın bu usul ve esaslar kapsamında
değerlendirilir.
Yürürlük
Madde 14- (1)
Bu usul ve esaslar 1/1/2017 tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 15-
(1) Bu usul ve esası Kurum Başkanı yürütür.
Ekler
Ek-1: Sosyal Güvenlik Kurumu Başvuru Fiyat Tarifesi
EK-1
|
|||
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞVURU FİYAT TARİFESİ^
|
|||
BAŞVURU
NİTELİĞİNE GÖRE ALINACAK ÜCRETLER
|
BRÜT
ASGARİ ÜCRETİN
|
||
SIRA
NO
|
BAŞVURU
KODU
|
İLAÇ LİSTELERİNE İLAVE BAŞVURULARI
|
|
1
|
1010
|
Referans ithal ilaçlar için yapılacak başvurular
|
10
KATI
|
2
|
1020
|
Referans imal ilaçlar için yapılacak başvurular
|
5 KATI
|
3
|
1030
|
Eşdeğer ithal ilaçlar için yapılacak başvurular
|
5 KATI
|
4
|
1040
|
Eşdeğer imal ilaçlar için yapılacak başvurular
|
2 KATI
|
5
|
1050
|
Referans ithal ilaçlar için yapılacak başvuruların
reddedilmesi halinde tekrar yapılacak başvurular
|
5 KATI
|
6
|
1060
|
Referans imal ilaçlar için yapılacak başvuruların
reddedilmesi halinde tekrar yapılacak başvurular
|
2 KATI
|
7
|
1070
|
Eşdeğer ithal ilaçlar için yapılacak başvuruların
reddedilmesi halinde tekrar yapılacak başvurular
|
2 KATI
|
8
|
1080
|
Eşdeğer imal ilaçlar için yapılacak başvuruların
reddedilmesi halinde tekrar yapılacak başvurular
|
1,5
KATI
|
İLACA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİK İŞLEM ÜCRETİ
|
|||
1
|
2010
|
Her bir endikasyon/prospektüs/KÜB-KT/geri ödeme
kuralları değişikliği için yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
2
|
2020
|
Her bir firma/barkod değişikliği için yapılacak
başvurular
|
1 KATI
|
3
|
2030
|
Her bir ilaç ismi değişikliği için yapılacak
başvurular
|
1 KATI
|
4
|
2040
|
Her bir ilaç için iskonto düşüşlerine ilişkin
yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
5
|
2050
|
Her bir ilaç için listeden çıkarılma işlemine ilişkin
yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
6
|
2060
|
Her bir ilaç için aktiflenme işlemine ilişkin
yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
SUT
EKİ LİSTELERİNE TIBBİ MALZEME İLAVE SUT KODU TALEBİ
|
|||
1
|
3010
|
SUT listelerinde benzer alan tanımı bulunmayan tıbbi
malzemeye ilişkin SUT kodu açılması başvurusu (Her bir SUT kodu talebi için)
|
10
KATI
|
2
|
3020
|
Yerli malı belgesi olduğunun belgelendirilmesi
şartıyla SUT listelerinde benzer alan tanımı bulunmayan tıbbi malzemeye
ilişkin SUT kodu açılması başvurusu (Her bir SUT kodu talebi için)
|
5 KATI
|
3
|
3030
|
SUT listelerinde benzer alan tanımı bulunan tıbbi
malzemeye ilişkin SUT kodu açılması başvurusu (Her bir SUT kodu talebi için)
|
5 KATI
|
4
|
3040
|
Yerli malı belgesi olduğunun belgelendirilmesi
şartıyla SUT listelerinde benzer alan tanımı bulunan tıbbi malzemeye ilişkin
SUT kodu açılması başvurusu (Her bir SUT kodu talebi için)
|
2 KATI
|
TIBBİ MALZEMEYE İLİŞKİN DEĞİŞİKLİK İŞLEM ÜCRETİ
|
|||
1
|
4010
|
Her bir barkod için tıbbi malzemelerin tıbbi malzeme
SUT kodlarına eşleşme başvurusu
|
0,004
KATI
|
2
|
4020
|
Yerli malı belgesi olduğunun belgelendirilmesi
şartıyla ve her bir barkod için tıbbi malzemelerin tıbbi malzeme SUT
kodlarına eşleşme başvurusu
|
0,002
KATI
|
3
|
4030
|
Her bir barkod için tıbbi malzeme SUT kodlarına
eşleştirilmiş tıbbi malzemelerin güncelleme başvurusu
|
0,002
KATI
|
4
|
4040
|
Yerli malı belgesi olduğunun belgelendirilmesi
şartıyla ve her bir barkod için tıbbi malzeme SUT kodlarına eşleştirilmiş
tıbbi malzemelerin güncelleme başvurusu
|
0,001
KATI
|
5
|
4050
|
Ödeme kriteri değişikliği için yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
6
|
4060
|
Her bir SUT koduna ait fiyat artış talepleri için
yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
YILLIK AİDAT ÜCRETİ
|
|||
1
|
5010
|
Her bir barkod için barkodlu tıbbi malzeme listesinde
yer alma yıllık ücreti
|
0,005
KATI
|
2
|
5020
|
Yerli malı belgesi olduğunun belgelendirilmesi
şartıyla ve her bir barkod için barkodlu tıbbi malzeme listesinde yer alma
yıllık ücreti
|
0,0025 KATI
|
SÖZLEŞME ÜCRETİ
|
|||
1
|
6010
|
Gerçek/tüzel kişiye ait olan özel hastaneler, vakıf
üniversiteleri ile iş birliği ve ortak kullanım protokolü olan özel
hastaneler, belediyelere ait olan hastaneler için sözleşme ücreti
|
5 KATI
|
2
|
6020
|
Gerçek/tüzel kişiye ait olan özel hastaneler
dışındaki diğer özel sağlık hizmeti sunucuları, belediye hastaneleri
dışındaki belediyelere ait olan diğer sağlık hizmeti sunucuları için sözleşme
ücreti
|
2 KATI
|
3
|
6030
|
Optisyenlik müesseseleri için sözleşme ücreti
|
0,2
KATI
|
4
|
6040
|
Tıbbi malzeme tedarikçileri için sözleşme ücreti
|
0,2
KATI
|
(1)
Yönetim
Kurulunun 29/12/2016 tarihli ve 2016/516 sayılı kararı ile uygun görülen ve
Kurum web sitesinde 29 12 2016 tarihinde yayımlanan "Sosyal Güvenlik
Kurumuna Ödenecek Başvuru, Aidat, İşlem ve Sözleşme Ücretlerine İlişkin Usul
ve Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Usul ve Esaslar"
(2)
Yönetim
Kurulunun 19/01/2017 tarihli ve 2017/29 sayılı kararı ile uygun görülen ve
Kurum web sitesinde 20/01/2017 tarihinde yayımlanan "Sosyal Güvenlik
Kurumuna Ödenecek Başvuru, Aidat, İşlem ve Sözleşme Ücretlerine İlişkin Usul
ve Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Usul ve Esaslar"
|
Kaynak ► http://www.sgk.gov.tr/wps/
DUYURU
SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA ÖDENECEK BAŞVURU, AİDAT, İŞLEM VE SÖZLEŞME ÜCRETLERİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA DUYURU
Bilindiği üzere "Sosyal Güvenlik Kurumuna Ödenecek Başvuru, Aidat, İşlem ve Sözleşme Ücretlerine İlişkin Usul ve Esaslar" 01/01/2017 tarihinden geçerli olmak üzere yürürlüğe girmiştir. Yönetim Kurulumuzun 19/01/2017 tarihli ve 2017/29 sayılı kararı ile söz konusu usul ve esasta belirlenen ücretlerde değişiklik yapılmıştır. Buna göre aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.
(1) Asgari Ücret Tespit Komisyonunca, 2017 yılı için geçerli olan brüt asgari ücret 1.777,50 TL olarak belirlenmiştir.
(2) Duyuru ekinde yer alan "Sosyal Güvenlik Kurumu Başvuru Fiyat Tarifesi" nde 2017 yılı için belirlenen ücretlerin bankalara eksiksiz olarak yatırılması gerekmektedir.
(3) Usul ve esas değişikliği 01/01/2017 tarihinden itibaren geçerli olduğundan; söz konusu değişikliklikten önce Kurumumuza ödenen fazla bedeller hakkında yapılacak iş ve işlemler için ayrıca duyuru yapılacaktır.
Tüm ilgililere duyurulur.
EK-1
|
||||
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞVURU FİYAT TARİFESİ
|
||||
BAŞVURU NİTELİĞİNE GÖRE ALINACAK ÜCRETLER
|
BRÜT
ASGARİ
ÜCRETİN
|
(2017 YILI İÇİN) ÖDENECEK TUTAR (TL)
|
||
SIRA
NO
|
BAŞVURU
KODU
|
İLAÇ LİSTELERİNE İLAVE
BAŞVURULARI
|
||
1
|
1010
|
Referans ithal ilaçlar
için yapılacak başvurular
|
10 KATI
|
17.775,00
|
2
|
1020
|
Referans imal ilaçlar
için yapılacak başvurular
|
5 KATI
|
8.887,50
|
3
|
1030
|
Eşdeğer ithal ilaçlar
için yapılacak başvurular
|
5 KATI
|
8.887,50
|
4
|
1040
|
Eşdeğer imal ilaçlar
için yapılacak başvurular
|
2 KATI
|
3.555,00
|
5
|
1050
|
Referans ithal ilaçlar
için yapılacak başvuruların reddedilmesi halinde tekrar yapılacak başvurular
|
5 KATI
|
8.887,50
|
6
|
1060
|
Referans imal ilaçlar
için yapılacak başvuruların reddedilmesi halinde tekrar yapılacak başvurular
|
2 KATI
|
3.555,00
|
7
|
1070
|
Eşdeğer ithal ilaçlar
için yapılacak başvuruların reddedilmesi halinde tekrar yapılacak başvurular
|
2 KATI
|
3.555,00
|
8
|
1080
|
Eşdeğer imal ilaçlar
için yapılacak başvuruların reddedilmesi halinde tekrar yapılacak başvurular
|
1,5 KATI
|
2.666,25
|
İLACA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİK
İŞLEM ÜCRETİ
|
||||
1
|
2010
|
Her bir
endikasyon/prospektüs/KÜB-KT/geri ödeme kuralları değişikliği için yapılacak
başvurular
|
1 KATI
|
1.777,50
|
2
|
2020
|
Her bir firma/barkod
değişikliği için yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
1.777,50
|
3
|
2030
|
Her bir ilaç ismi değişikliği
için yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
1.777,50
|
4
|
2040
|
Her bir ilaç için
iskonto düşüşlerine ilişkin yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
1.777,50
|
5
|
2050
|
Her bir ilaç için
listeden çıkarılma işlemine ilişkin yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
1.777,50
|
6
|
2060
|
Her bir ilaç için
aktiflenme işlemine ilişkin yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
1.777,50
|
SUT EKİ LİSTELERİNE TIBBİ MALZEME İLAVE SUT
KODU TALEBİ
|
||||
1
|
3010
|
SUT listelerinde
benzer alan tanımı bulunmayan tıbbi malzemeye ilişkin SUT kodu açılması
başvurusu (Her bir SUT kodu talebi için)
|
10 KATI
|
17.775,00
|
2
|
3020
|
Yerli malı belgesi
olduğunun belgelendirilmesi şartıyla SUT listelerinde benzer alan tanımı
bulunmayan tıbbi malzemeye ilişkin SUT kodu açılması başvurusu (Her bir SUT
kodu talebi için)
|
5 KATI
|
8.887,50
|
3
|
3030
|
SUT listelerinde
benzer alan tanımı bulunan tıbbi malzemeye ilişkin SUT kodu açılması
başvurusu (Her bir SUT kodu talebi için)
|
5 KATI
|
8.887,50
|
4
|
3040
|
Yerli malı belgesi
olduğunun belgelendirilmesi şartıyla SUT listelerinde benzer alan tanımı
bulunan tıbbi malzemeye ilişkin SUT kodu açılması başvurusu (Her bir SUT kodu
talebi için)
|
2 KATI
|
3.555,00
|
TIBBİ MALZEMEYE İLİŞKİN DEĞİŞİKLİK İŞLEM
ÜCRETİ
|
||||
1
|
4010
|
Her bir barkod için
tıbbi malzemelerin tıbbi malzeme SUT kodlarına eşleşme başvurusu
|
0,004 KATI
|
7,11
|
2
|
4020
|
Yerli malı belgesi
olduğunun belgelendirilmesi şartıyla ve her bir barkod için tıbbi
malzemelerin tıbbi malzeme SUT kodlarına eşleşme başvurusu
|
0,002 KATI
|
3,56
|
3
|
4030
|
Her bir barkod için
tıbbi malzeme SUT kodlarına eşleştirilmiş tıbbi malzemelerin güncelleme
başvurusu
|
0,002 KATI
|
3,56
|
4
|
4040
|
Yerli malı belgesi
olduğunun belgelendirilmesi şartıyla ve her bir barkod için tıbbi malzeme SUT
kodlarına eşleştirilmiş tıbbi malzemelerin güncelleme başvurusu
|
0,001 KATI
|
1,78
|
5
|
4050
|
Ödeme kriteri
değişikliği için yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
1.777,50
|
6
|
4060
|
Her bir SUT koduna ait
fiyat artış tale ple ri için yapılacak başvurular
|
1 KATI
|
1.777,50
|
YILLIK AİDAT ÜCRETİ
|
||||
1
|
5010
|
Her bir barkod için
barkodlu tıbbi malzeme listesinde yer alma yıllık ücreti
|
0,005 KATI
|
8,89
|
2
|
5020
|
Yerli malı belgesi
olduğunun belgelendirilmesi şartıyla ve her bir barkod için barkodlu tıbbi
malzeme listesinde yer alma yıllık ücreti
|
0,0025 KATI
|
4,44
|
SÖZLEŞME ÜCRETİ
|
||||
1
|
6010
|
Gerçek/tüzel kişiye
ait olan özel hastaneler, vakıf üniversiteleri ile iş birliği ve ortak
kullanım protokolü olan özel hastaneler, belediyelere ait olan hastaneler
için sözleşme ücreti
|
5 KATI
|
8.887,50
|
2
|
6020
|
Gerçek/tüzel kişiye
ait olan özel hastaneler dışındaki diğer özel sağlık hizmeti sunucuları,
belediye hastaneleri dışındaki belediyelere ait olan diğer sağlık hizmeti
sunucuları için sözleşme ücreti
|
2 KATI
|
3.555,00
|
3
|
6030
|
Optisyenlik
müesseseleri için sözleşme ücreti
|
0,2 KATI
|
355,50
|
4
|
6040
|
Tıbbi malzeme
tedarikçileri için sözleşme ücreti
|
0,2 KATI
|
355,50
|
Birim Adı: Genel
Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü / Politika ve Proje Geliştirme Daire
Başkanlığı İrtibat : Uzm.Ecz. Şb. Müd. V. Adem Meriç Tlf:(312) 207
8633-8277-8533
Kaynak ► http://www.sgk.gov.tr/wps/