MALİ
TATİL
1-20 TEMMUZ 2017 TARİHLERİ ARASINDA
UYGULANACAKTIR
ÖZET
|
:
|
5604
sayılı Mali Tatil İhdas Edilmesi
Hakkında Kanun hükümlerine göre meslek mensuplarına ve yükümlülere
kolaylıklar getiren “Mali Tatil” uygulaması, bu yıl 1 Temmuz 2017 günü
başlayıp - 20 Temmuz 2017 Perşembe günü
sona erecektir.
2017
yılı için
‾
Beyan
süresi 1-20 Temmuz 2017 tarihleri arasında olan vergilere ilişkin
beyannamelerin verilme süresi 27 Temmuz
2017 Perşembe, bu beyannamelere göre tahakkuk eden vergilerin ödeme
süresi 28 Temmuz 2017 Cuma günü,
‾
Beyan
süresinin son günü 20 Temmuz 2017 gününü izleyen tarihten itibaren beşinci
günü mesai saati bitimine kadar olan vergilere ilişkin beyannamelerin verilme
süresi 25 Temmuz 2017 Salı, bu
beyannamelere göre tahakkuk eden vergilerin ödeme süresi 26 Temmuz 2017 Çarşamba günü
mesai
saati bitimi olacaktır.
Özel tüketim vergisi, banka ve
sigorta muameleleri vergisi, özel iletişim vergisi, şans oyunları vergisi ile
gümrük idareleri, il
özel idareleri ve belediyeler tarafından tarh ve/veya tahsil edilen vergi,
resim ve harçlarla ilgili olarak malî tatil uygulanmamaktadır.
|
3568
sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu
hükümlerine göre faaliyette bulunan meslek mensuplarının, 1-20 Temmuz günleri
arasında mer’i mevzuata göre yapmaları gereken bazı vergi ve sosyal güvenlik
işlemelerini 20 Temmuz tarihinden sonraya erteleyerek meslek mensupları ve
yükümlülere kolaylıklar getiren 5604 sayılı Mali Tatil İhdas Edilmesi
Hakkında Kanun, 28/03/2007 tarihli
ve 26476 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak aynı gün itibariyle yürürlüğe
girmiştir.
Yasanın
1’inci maddesine göre, her yıl Temmuz ayının birinden yirmisine kadar (yirmisi dahil)
malî tatil uygulanmakta, Haziran ayının son gününün tatil günü olması halinde
ise, mali tatil, Temmuz ayının ilk iş gününü takip eden günden başlamaktadır.
27/01/2016 tarihli ve 29606 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan
6661 sayılı Askerlik Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun’un 18’inci maddesi ile 5604
sayılı Malî Tatil İhdas Edilmesi Hakkında Kanun’da bazı değişiklikler
yapılmıştır. Bu değişikliklere ilişkin olarak 10.04.2016 tarih ve 29680 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanan “Mali Tatil Uygulaması Hakkında Genel Tebliğ (Sıra
No: 1)’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 2)” ile “1 Sıra No'lu Mali Tatil Uygulaması Hakkında
Genel Tebliği” nde de bazı değişiklikler yapılmıştır.
Bu
düzenlemeye göre, 2017 yılında mali tatil, 1-20 Temmuz 2017 günleri arasında
uygulanacaktır.
II- YASADA YER ALAN
DÜZENLEMELER
1- Vergiyle İlgili
Düzenlemeler
5604
sayılı Yasada, vergi ile ilgili bazı işlemlerin süresinin uzayacağı, bazı
işlemlerin süresinin işlemeyeceği ve bazı işlemlerin yapılamayacağına yönelik
düzenlemeler bulunmaktadır. Bu düzenlemeler, aşağıdaki gibidir:
1.1- Sürelerin Uzaması
5604 sayılı
Yasanın 1’nci maddesine göre, son günü malî tatile rastlayan bazı süreler,
tatilin son gününü izleyen tarihten itibaren yedi gün uzamış
sayılmaktadır. Bu süreler aşağıdaki gibidir: (5604 sayılı Yasa Md. 1/ 2)
ü Beyanname
verme süreleri:
Beyana dayalı tarhiyatta, kanuni süresinde verilmesi gereken beyannamelerin
verilme süreleri.
ü İkmalen,
re’sen veya idarece yapılan tarhiyatta ödeme süreleri: İkmalen,
re’sen veya idarece yapılan tarhiyatta vadesi malî tatile rastlayan vergi,
resim ve harçlar ile vergi cezaları ve gecikme faizlerinin ödeme süresi.
ü Uzlaşmaya
ilişkin süreler:
Tarh edilen vergilere ve/veya kesilen cezalara karşı uzlaşma talep etme veya
cezada indirim hükümlerinden yararlanmak amacıyla yapılacak başvurulara ilişkin
süreler.
ü Devamlı
bilgi vermeye ilişkin süreler: Devamlı bilgi verme hükümleri
kapsamında verilmesi gereken bilgilerin verilmesine ilişkin süreler.
Beyana
dayanan ve beyanname verme süresi malî tatil nedeniyle uzamış olan vergilerde
ödeme süresi (aynı ay içerisinde kalmak kaydıyla), uzayan beyanname verme
süresinin son gününü izleyen günün mesai saati bitimine kadar uzamış
sayılmaktadır.
Ayrıca malî tatilin sona erdiği günü izleyen beş gün içinde biten
5604 sayılı Yasa kapsamındaki kanuni ve
idari süreler, malî tatilin son gününü izleyen tarihten itibaren beşinci günün
mesai saati bitiminde sona ermiş sayılmaktadır.
1.2-Sürelerin
İşlememesi:
Aşağıda
belirtilen süreler malî tatil süresince işlemez.
ü Muhasebe
kayıt süreleri:
Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre belirli sürelerde yapılması gereken muhasebe
kayıt süreleri,
ü
Bildirim süreleri
ü Dava
açma süreleri: Vergiyle ilgili işlemlere ilişkin dava açma süreleri
Belirtilen
süreler malî tatilin bitiminden itibaren tekrar işlemeye başlar.
1.3- Mali tatil
süresince yapılamayan bazı inceleme işlemleri
Mahkeme
kararı veya Cumhuriyet Savcılıklarının talebi üzerine ya da Vergi Usul Kanunu
hükümlerine göre yapılan aramalı incelemeler hariç olmak üzere, malî
tatil süresince inceleme amacıyla defter ve belgelerin ibrazı talep edilemez,
mükellefin işyerinde incelemeye başlanılmaz.
1.4- Mali tatil
süresince bilgi isteme talepleri
Tatil
süresince, vergi ve ceza ihbarnameleri ile mahsup taleplerine yönelik olanlar
hariç, bilgi isteme talepleri mükelleflere, vergi ve ceza
sorumlularına bildirilmemektedir. Ancak tatil süresi içinde gerçekleşen
tebligat işlemlerinde süre, malî tatilin son gününden itibaren işlemeye
başlamaktadır.
2-Sosyal Güvenlik İle
İlgili İşlemler
Malî
tatil ilan edilen döneme rastlayan tarihlerde 5.5.1983 tarihli ve 2821 sayılı
Sendikalar Kanunu, 25.8.1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu
ve 22.5.2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununa göre işverenlerce yapılması
gereken, iş kazası ve meslek hastalığı bildirimleri dışında kalan beyan,
bildirim ve ödemeler; 2.9.1971 tarihli ve 1479 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar ve
Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu Kanunu ile 17/10/1983
tarihli ve 2926 sayılı Tarımda Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal
Sigortalar Kanununa tâbi sigortalıların, 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal
Sigortalar Kanununa tâbi işverenlerin, 17/10/1983 tarihli ve 2925 sayılı Tarım
İşçileri Sosyal Sigortalar Kanununa tâbi sigortalıların yapmakla yükümlü olduğu
iş kazası ve meslek hastalığı bildirimleri dışında kalan beyan, bildirim ve
ödemeler, 5604 sayılı Yasanın 1’inci maddede belirtilen süreler kadar
ertelenir. (5604 sayılı Yasa Md. 2/ 1)
Ancak,
söz konusu yasal düzenlemelerden bir kısmı 5510 sayılı Yasa ile yürürlükten
kaldırıldığından, 5510 sayılı Yasa uyarınca yapılması gereken iş kazası ve
meslek hastalığı bildirimleri dışında kalan beyan, bildirim ve ödemelerden mali
tatile rastlayanları, 5510 sayılı Yasanın 104’üncü maddesi hükmü uyarınca[1]
5604 sayılı Yasanın 1’inci maddesinde belirtilen süreler kadar ertelenecektir.
Maliye
Bakanı, malî tatil uygulaması nedeniyle süre verilecek iş ve işlemlerin kapsamı
ile malî tatil uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.
(5604 sayılı Yasa Md. 1/ 9) Sosyal güvenlik işlemlerinin uygulanmasına ilişkin
usul ve esasları düzenlemeye ise Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
yetkilidir. Vergi ile ilgili işlemlerde,
Yasada Maliye Bakanına tanınan yetki, sosyal güvenlik ile ilgili
işlemlerde, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı tarafından kullanılır.
III- TEBLİĞLERLE
YAPILAN AÇIKLAMA VE DÜZENLEMELER
Yasaya
yöre Maliye Bakanı, vergi ile ilgili malî tatil uygulaması nedeniyle
süre verilecek iş ve işlemlerin kapsamı ile malî tatil uygulamasına ilişkin
usul ve esasları belirlemeye yetkilidir. Bu yetki, sosyal güvenlikle ilgili
işlemler için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına verilmiştir.
Bu
yetkiye istinaden, 30/7/2007 tarih ve
26568 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
ü
Maliye
Bakanlığınca “1 sıra No’lu Mali Tatil Uygulaması Hakkında Tebliğ” ile
10.04.2016 tarih ve 29680 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Mali Tatil
Uygulaması Hakkında Genel Tebliğ (Sıra No: 1)’de Değişiklik Yapılmasına Dair
Tebliğ (Sıra No: 2)”
ü
Çalışma
ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca da “5604 sayılı Mali Tatil İhdas Edilmesi
Hakkında Kanunun 2’nci Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Tebliğ”
ile mali
tatil konusunda düzenleme ve açıklamalar yapılmıştır.
Bu
Tebliğlerde yer alan düzenlemeler genel hatlarıyla aşağıda belirtilmiştir.
1- VERGİ İLE İLGİLİ
İŞLEMLER
Maliye
Bakanına tanınan yetki çerçevesinde 1 seri No’lu Tebliğde
ü
Mali
tatilin uygulanacağı tarihler,
ü
Mali
tatil kapsamında olmayan süreler,
ü
Mali
tatil nedeniyle uzayan süreler,
ü
Mali
tatil nedeniyle işlemeyen süreler,
ü
Mali
tatil süresince defter ve belgelerin ibrazı, vergi incelemesine başlama,
ü
Mali
tatil süresince bilgi isteme ve tebligat işlemleri,
ü
Mali
tatilin sona erdiği günü izleyen yedi gün içinde biten kanuni ve idari süreler,
ü
Beyanname
verme süresi mali tatil nedeniyle uzamış olan vergilerde ödeme süresi,
Konularında
açıklamalar yer almıştır. Ancak bu açıklamalara ilave olarak Tebliğde, bazı vergilerle ilgili işlemlerin mali tatil
kapsamına girmediği belirtilmiştir. Buna
göre aşağıda belirtilen
sürelerin mali tatil nedeniyle uzaması söz konusu olmayacaktır.
‾
İcra
yoluyla yapılan satışlarda katma değer vergisi uygulamasına yönelik (5) No.lu
katma değer vergisi beyannamesinin, 26/4/2014 tarihli ve 28983 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinin (I/B-6.2.2)
bölümünde belirtilen verilme ve ödeme süreleri,
‾
Sürekli
beyanname vermek zorunda olanlar dışındaki resmî kuruluşlar tarafından müzayede
mahallerindeki satışlar dolayısıyla tahsil edilen katma değer vergisinin, Katma
Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinin (I/B-6.1) bölümünde belirtilen ödeme
süresi,
‾
18/1/1972
tarihli ve 1512 sayılı Noterlik Kanununun 118 inci maddesine göre noterler
tarafından tahsil edilen damga vergisi ve harç bedellerinin anılan Kanunun 119
uncu maddesi uyarınca ilgili vergi dairesine bildirilmesine ilişkin olarak
verilecek beyannameler ile süreksiz yükümlülük şeklinde değerlendirilen ve
2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununa göre verilen (1) ve (4) No.lu
beyannamelerin verilme ve ödeme süreleri.
2- Sosyal Güvenlik İle İlgili İşlemler
Çalışma
ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına tanınan yetki çerçevesinde ise “5604 sayılı Mali Tatil İhdas Edilmesi Hakkında
Kanunun 2’nci Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Tebliğde” aşağıdaki konularda
açıklama ve düzenlemeler yer almıştır.
3.
Maddede mali tatil süresi
|
4. Maddede 506 sayılı
Kanuna tabi işverenlerin mali tatil kapsamına giren beyan, bildirim ve
ödemeleri
İşyeri
bildirgesi yönünden
Sigortalı
işe giriş bildirgesi yönünden
Aylık
prim ve hizmet belgesi yönünden
İdari
para cezasına itiraz ve ödeme yönünden
Prim
ödemesi yönünden
Resen
hesaplanan prim borcuna itiraz yönünden
Asgari işçilik
uygulamasından kaynaklanan borcun kabulüne dair taahhütname verilmesi
yönünden
Asgari
İşçilik Tespit Komisyonunca belirlenen orana itiraz yönünden
Prim
borçlarının ertelenmesi talebi yönünden
Tespit edilen işkolu
kodu ile iş kazası ve meslek hastalıkları prim oranına itiraz yönünden
|
5.
Maddede 1479 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal
Sigortalar Kurumu Kanunu ile 2926 sayılı Tarımda Kendi Adına ve Hesabına
Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanununa tabi sigortalıların mali tatil
kapsamına giren iş ve işlemleri
Giriş
bildirgesi yönünden
Sigortalılığın
sona ermesinin bildirilmesi yönünden
Askerlik
borçlanması bedelinin ödenmesi yönünden
İdari
para cezası yönünden
İsteğe
bağlı borçlanma talebi yönünden
|
6.Maddede 25/8/1999
tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanuna tabi işverenlerin mali tatil
kapsamına giren beyan, bildirim ve ödemeleri
İşten
ayrılma bildirgesi yönünden
İdari
para cezası yönünden
|
7. Maddede 4857 sayılı
İş Kanunu ve 2821 sayılı Sendikalar Kanununa tabi işverenlerin mali tatil
kapsamına giren iş ve işlemleri
|
8. Maddede 5604 sayılı
Kanunun 2 nci maddesi kapsamına girmeyen iş ve işlemler
|
V- DAVA AÇMA SÜRELERİ AÇISINDAN DİKKATE ALINACAK HUSUSLAR
5064
sayılı Kanunun 1’inci maddesinin 3’üncü fıkrasında “…vergiyle ilgili işlemlere ilişkin dava açma süreleri mali tatil
süresince işlemez.” hükmüne yer verilmiştir. 01.01.2012 tarihinden geçerli olmak üzere adli tatil sürelerine ilişkin
yeni bir düzenleme yapılmış olup, vergiye ilişkin işlemlerde dava açma
süresinin bu düzenlemeler de dikkate alınarak tespit edilmesi gerekmektedir.
Şöyle ki;
2577
sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 27.06.2013 tarihli ve 6494 sayılı
Kanunun 18’inci maddesi ile değişik 61’inci maddesinde;
“Bölge idare, idare ve vergi mahkemeleri her
yıl bir eylülde başlamak üzere, yirmi
temmuzdan otuz bir ağustosa kadar çalışmaya ara verirler.”
hükmüne
yer verilmiştir. Yine aynı Kanunun 8/3’üncü maddesinde
“Bu kanunda yazılı sürelerin
bitmesi çalışmaya ara verme zamanına rastlarsa bu süreler, ara vermenin sona
erdiği günü izleyen tarihten itibaren yedi gün uzamış sayılır.”
hükmü
mevcuttur.
Yukarıda
belirtilen hükümlerden de anlaşılacağı üzere mali tatil süresince vergiyle
ilgili işlemelere ilişkin dava açma süresi işlememektedir. Başka bir anlatımla,
işlemeye başlamış olan dava açma süresi mali tatilin başlamasıyla birlikte
durmakta ve mali tatilin bitimini müteakip süre kaldığı yerden işlemeye devam etmektedir. Buna karşılık, adli tatil
süresi içinde dava açma süresi işlemekte ancak sürenin son günü adli tatile
rastlarsa dava açma süresi 7 Eylül günü mesai saati bitimine kadar
uzamaktadır. Sonuç olarak, vergiyle
ilgili bir işlemden kaynaklı davanın açılmasının son günü mali tatile ve/veya
adli tatile denk geliyor ise dava açma süresinin son günü 7 Eylül günü mesai
saati bitimine kadar uzamaktadır. 2017 yılında bu süre 7 Eylül 2017 Perşembe günü sona
ermektedir.
Burada
dikkat edilmesi gereken bir diğer husus da; mali tatil nedeniyle uzayan sürenin
dava açma süresi olmasıdır. Kanunda, mali tatil nedeniyle vergi yargısına ait
temyiz yahut itiraz sürelerinin de uzayacağı yönünde bir hükme yer
verilmemiştir. Danıştay 3. Dairesi tarafından mali tatilde temyiz ve itiraz sürelerinin işlemeye devam edeceğine,
mali tatilin temyiz ve itiraz sürelerini uzatmayacağına karar verilmiştir.[2]
VI- 2017 YILINDA UYGULAMA
Bu
düzenlemelere göre 2017 yılında
‾
Beyan süresi 1-20 Temmuz 2017 tarihleri olan
vergilere ilişkin beyannamelerin verilme süresi, 27
Temmuz 2017 Perşembe, bu beyannamelere göre tahakkuk eden vergilerin
ödeme süresi 28
Temmuz 2017 Cuma günü
‾
Verilme süresinin son günü mali tatilin son günü olan
20 Temmuz 2017 gününü izleyen tarihten itibaren beşinci günü mesai saati
bitimine kadar olan vergilere ilişkin beyannamelerin verilme süresi, 25 Temmuz 2017 Salı, bu beyannamelere göre tahakkuk
eden vergilerin ödeme süresi 26 Temmuz 2017 Çarşamba günü
mesai saati bitimi olacaktır.
Bu
durumda 21-25 Temmuz 2017 tarihleri arasında verilmesi gereken temel bazı
beyannamelere ilişkin beyan ve ödeme süreleri aşağıdaki gibi olmaktadır.
BEYANNAME TÜRÜ
|
İLK BEYAN GÜNÜ
|
İLGİLİ YASADA
YER ALAN SON BEYAN TARİHİ
|
5604 SAYILI YASAYA GÖRE SON BEYAN
GÜNÜ
|
SON ÖDEME GÜNÜ
|
Haziran 2017 Dönemine Ait Katma Değer Vergisinin Beyanı
|
01/07/2017
|
24/07/2017
|
25/07/2017
|
26/07/2017
|
Nisan-Mayıs-Haziran 2017 Dönemine Ait Katma Değer
Vergisinin Beyanı
|
01/07/2017
|
24/07/2017
|
25/07/2017
|
26/07/2017
|
Katma Değer Vergisi Beyannamesi (Sorumlu Sıfatı ile Beyan)
|
01/07/2017
|
24/07/2017
|
25/07/2017
|
26/07/2017
|
Haziran 2017 Dönemine Ait GVK 94. Madde ile KVK 15. ve
30. Maddelerine Göre Yapılan Tevkifatların Muhtasar Beyanname ile Beyanı
|
01/07/2017
|
23/07/2017
|
25/07/2017
|
26/07/2017
|
Nisan-Mayıs-Haziran 2017 Dönemine Ait Tevkifatların
Muhtasar Beayanname ile Beyanı (GVK 98. Maddesinin 3. Fıkrasına Göre Üçer
Aylık Beyanname Verme Hakkından Yararlananlar İçin)
|
01/07/2017
|
23/07/2017
|
25/07/2017
|
26/07/2017
|
Nisan-Mayıs-Haziran 2017 Dönemine Ait GVK 67. Madde
Kapsamında Yapılan Tevkifatların Muhtasar Beyanname ile Beyanı
|
01/07/2017
|
23/07/2017
|
25/07/2017
|
26/07/2017
|
Haziran 2017 Dönemine Ait İstihkaktan Kesinti Suretiyle
Tahsil Edilen Damga Vergisi ile Sürekli Mükellefiyeti Bulunanlar İçin Makbuz
Karşılığı Ödenmesi Gereken Damga Vergisinin Beyanı
|
01/07/2017
|
23/07/2017
|
25/07/2017
|
26/07/2017
|
Saygılarımızla...
MALÎ TATİL İHDAS EDİLMESİ HAKKINDA
KANUN
Kanun
Numarası
|
:
|
5604
|
Kabul
Tarihi
|
:
|
15/3/2007
|
Yayımlandığı
R.Gazete
|
:
|
Tarih
: 28/3/2007 Sayı : 26476
|
Yayımlandığı
Düstur
|
:
|
Tertip
: 5
Cilt : 46
|
MADDE 1 –
(1) Her yıl temmuz ayının birinden yirmisine kadar (yirmisi dahil) malî tatil
uygulanır. Haziran ayının son gününün tatil günü olması halinde, malî tatil,
temmuz ayının ilk iş gününü takip eden günden başlar.
(2)
Son günü malî tatile rastlayan aşağıda belirtilen süreler, tatilin son gününü
izleyen tarihten itibaren yedi gün uzamış sayılır:
a)
Beyana dayalı tarhiyatta, kanuni süresinde verilmesi gereken beyannamelerin
verilme süreleri.
b)
İkmalen, re’sen veya idarece yapılan tarhiyatta, vadesi malî tatile rastlayan
vergi, resim ve harçlar ile vergi cezaları ve gecikme faizlerinin ödeme süresi.
c)
Tarh edilen vergilere ve/veya kesilen cezalara karşı uzlaşma talep etme veya
cezada indirim hükümlerinden yararlanmak amacıyla yapılacak başvurulara ilişkin
süreler.
d)
Devamlı bilgi verme hükümleri kapsamında verilmesi gereken bilgilerin
verilmesine ilişkin süreler.
(3) Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre belirli
sürelerde yapılması gereken muhasebe kayıt süreleri, bildirim süreleri ve
vergiyle ilgili işlemlere ilişkin dava açma süreleri malî tatil süresince
işlemez. Belirtilen süreler malî tatilin bitiminden itibaren tekrar işlemeye
başlar.
(4) Mahkeme kararı veya Cumhuriyet
Savcılıklarının talebi üzerine ya da Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre yapılan
aramalı incelemeler hariç olmak üzere, malî tatil süresince inceleme amacıyla
defter ve belgelerin ibrazı talep edilemez, mükellefin işyerinde incelemeye
başlanılmaz.
(5) Tatil süresince, vergi ve ceza
ihbarnameleri ile mahsup taleplerine yönelik olanlar hariç, bilgi isteme
talepleri mükelleflere, vergi ve ceza sorumlularına bildirilmez. Ancak tatil
süresi içinde gerçekleşen tebligat işlemlerinde süre, malî tatilin son gününden
itibaren işlemeye başlar.
(6) Malî tatilin sona erdiği günü izleyen beş
gün içinde biten bu madde kapsamındaki kanuni ve idari süreler, malî tatilin
son gününü izleyen tarihten itibaren beşinci günün mesai saati bitiminde sona
ermiş sayılır. (1)
(7)
Özel tüketim vergisi, banka ve sigorta muameleleri
vergisi, özel iletişim vergisi, şans oyunları vergisi ile gümrük idareleri,
il özel idareleri ve belediyeler tarafından tarh ve/veya tahsil edilen vergi,
resim ve harçlarla ilgili olarak malî tatil uygulanmaz. (1)
(8) Beyana dayanan ve beyanname verme süresi
malî tatil nedeniyle uzamış olan vergilerde ödeme süresi (aynı ay içerisinde
kalmak kaydıyla), uzayan beyanname
verme süresinin son gününü izleyen günün mesai saati bitimine kadar uzamış
sayılır. (2)
(9) Maliye Bakanı, malî tatil uygulaması
nedeniyle süre verilecek iş ve işlemlerin kapsamı ile malî tatil uygulamasına
ilişkin usûl ve esasları belirlemeye yetkilidir.
MADDE 2 –
(1) Malî tatil ilan edilen döneme rastlayan tarihlerde 5/5/1983 tarihli ve 2821
sayılı Sendikalar Kanunu, 25/8/1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası
Kanunu ve 22/5/2003 tarihli ve 4857
sayılı İş Kanununa göre işverenlerce
yapılması gereken, iş kazası ve meslek hastalığı bildirimleri dışında
kalan beyan, bildirim ve ödemeler; 2/9/1971
tarihli ve 1479 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal
Sigortalar Kurumu Kanunu ile 17/10/1983 tarihli ve 2926 sayılı Tarımda Kendi
Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanununa tâbi sigortalıların,
17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa tâbi işverenlerin,
17/10/1983 tarihli ve 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanununa
tâbi sigortalıların yapmakla yükümlü olduğu iş kazası ve meslek hastalığı
bildirimleri dışında kalan beyan, bildirim ve ödemeler, 1 inci maddede belirtilen süreler kadar
ertelenir.
(2)
Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usûl ve esasları düzenlemeye Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığı yetkilidir. Bu Kanunun 1 inci maddesinde Maliye
Bakanına tanınan yetki bu maddenin uygulanmasında Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanı tarafından kullanılır.
MADDE 3 –
(1) Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 –
(1) Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
(1)
14/1/2016 tarihli ve 6661 sayılı Kanunun 18 inci maddesiyle, bu fıkrada yer
alan “yedi
gün” ibaresi “beş gün”, “yedinci günün” ibaresi “beşinci günün” şeklinde
değiştirilmiştir.
[1] Diğer kanunlardaki atıflar
MADDE 104- (Değişik
birinci fıkra: 17/4/2008-5754/62 md.) Bu Kanunla yürürlükten
kaldırılmayan hükümleri saklı kalmak kaydıyla, 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı,
2/9/1971 tarihli ve 1479 sayılı, 17/10/1983 tarihli ve 2925 sayılı, 17/10/1983
tarihli ve 2926 sayılı ve 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı kanunlara yapılan
atıflar ile ilgili mevzuatında emeklilik, malûllük, vazife malûllüğü ve sosyal
sigorta haklarına, yardımlarına ve yükümlülüklerine, iştirakçiliğe ve
sigortalılığa, dul, yetim ve hak sahipliği şartlarına, emekli ikramiyesine, ek
ödemelere, sağlık hizmetleri veya tedavi bedellerinin ödenmesine ilişkin
yapılan atıflar bu Kanunun ilgili maddelerine yapılmış sayılır.
27/7/1967 tarihli ve 926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel
Kanununda kadrosuzluk tazminatının ödenmesine ilişkin T.C. Emekli Sandığına
yapılmış olan atıf ile diğer kanunlarda T.C. Emekli Sandığına, Sosyal Sigortalar
Kurumuna, Bağ-Kur'a yapılmış atıflar Kuruma yapılmış sayılır.
[2] Danıştay 3. Dairesinin 30.9.2009 tarih ve E: 2009/4122, K: 2009/2814 sayılı, 23.2.2009
tarih ve E: 2007/3182, K:2009/461 sayılı kararları.
Kaynak ► Türmob Sirküleri