VERGİDEN
İSTİSNA KIDEM TAZMİNATI,
ÇOCUK YARDIMI VE AİLE YARDIMI İÇİN YAPILAN
ÖDEMELERDE
İSTİSNA SINIRI
ÖZET
|
:
|
1 Temmuz .2017 tarihinden itibaren, Gelir
Vergisinden istisna edilecek kıdem tazminatı tutarı 4,732.48 TL’dir.
|
|
Maliye
Bakanlığı’nın 4 Temmuz 2017 tarihli ve 5
sıra No’lu Genelgesinde, 01/07/2017-31/12/2017 döneminde geçerli olmak üzere;
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 154 üncü maddesi uyarınca aylık gösterge
tablosunda yer alan rakamlar ile ek gösterge rakamlarının aylık tutarlara
çevrilmesinde uygulanacak aylık katsayısı (0,102706), memuriyet taban aylığı
göstergesine uygulanacak taban aylık katsayısı (1,607645), iş güçlüğü, iş
riski, temininde güçlük ve mali sorumluluk zamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde
uygulanacak yan ödeme katsayısının ise
(0,03257) olarak belirlendiği belirtilmiştir.
Buna göre
1.1.2017-30.6.2017 tarihleri ile 1.7.2017-31.12.2017 tarihleri arasında
uygulanmak üzere açıklanan memur maaş katsayılarına ilişkin bilgiler aşağıdaki
gibi olmuştur.
Katsayılar
|
01.01.2017-
30.06.2017
|
01.07.2017-31.12.2017
|
Memur aylığı katsayısı
|
0,096058
|
0,102706
|
Memuriyet Taban Aylığı Katsayısı
|
1,503595
|
1,607645
|
Yan ödeme katsayısı
|
0,030462
|
0,03257
|
Bu verilere göre gelir vergisinden istisna kıdem tazminatı,
çocuk yardımı tutarları ve
aile yardımı tutarları 1 Temmuz 2017 tarihinden geçerli olmak üzere aşağıdaki
gibi hesaplanmıştır.
(Prime Esas Kazançlardan
İstisna Tutulacak Yemek Parası, Çocuk Zammı Ve Aile Zammı (Yardımı) Tutarları
ise 1 Ocak 2017 tarihinden bu yana aşağıdaki gibi uygulanmaya devam etmektedir.
)
A-Kıdem
Tazminatı
Kıdem tazminatına ilişkin
yasal düzenleme, 4857 sayılı İş Kanunun 120’nci maddesi uyarınca halen
yürürlükte olan 1475 sayılı İş Kanunu’nun 14’üncü maddesinde yer almaktadır.
4857 sayılı İş Kanunu’nun geçici 6’ncı maddesi uyarınca kıdem tazminatı için
bir kıdem tazminatı fonu kurulacaktır. Kıdem tazminatı fonuna ilişkin Kanunun
yürürlüğe gireceği tarihe kadar işçilerin kıdemleri için 1475 sayılı İş Kanunu’nun
14 üncü maddesi hükümlerine göre kıdem tazminatı hakları saklı olduğundan ve
bugüne kadar Kıdem Tazminatı Fonu’na ilişkin yasal düzenleme yapılmadığından
halen kıdem tazminatının 1475 sayılı Kanunu’nun 14’üncü maddesi uyarınca ödenmesi
gerekmektedir.
1475 sayılı İş Kanunu’nun
14’üncü maddesi uyarınca ancak, toplu sözleşmelerle ve hizmet akitleriyle
belirlenen kıdem tazminatlarının yıllık miktarı, Devlet Memurları Kanunu’na
tabi en yüksek devlet memuruna 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanunu
hükümlerine göre bir hizmet yılı için ödenecek azami emeklilik ikramiyesini
geçememektedir. Bir başka deyişle, kıdem tazminatının hesaplanmasında üst sınır
bulunmaktadır.
Diğer taraftan Gelir
Vergisi Kanunun 25/7’inci maddesinde 1475 ve 854 sayılı Kanunlara göre ödenmesi
gereken kıdem tazminatlarının tamamı ile 5953 sayılı Kanun'a göre ödenen kıdem
tazminatlarının hizmet erbabının 24 aylığını aşmayan miktarları (hizmet ifa
etmeksizin ödenen ücretler tazminat sayılmaz) gelir vergisinden istisna
edilmiştir.
Bu kapsamda kıdem tazminatlarının gelir
vergisinden istisna edilen tutarının hesaplanmasında memuriyet aylık katsayısı
ile memuriyet taban aylığı katsayısı dikkate alınarak hesaplama yapılmaktadır.
27.08.2015 tarih ve 29458
sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 2015/8057 No.lu Kararname ile en yüksek
devlet memurunun emeklilik ikramiyesinde dikkate alınan emeklilik keseneği ve
kurum karşılığı oranı % 200’den % 215’e yükseltilmiştir.
Buna göre; 23.8.2015
tarihli ve 29454 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanan Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik
Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2016 ve 2017 Yıllarını Kapsayan 3. Dönem Toplu
Sözleşme ve Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün yukarıda
yer alan yazısı
ile açıklanan yeni memur
katsayı rakamlarına göre Devlet Memurları Kanununa tabi en yüksek devlet
memuruna ödenen aylık dikkate alındığında, 1.1.2017 -30.06.2017 döneminde
geçerli olan Kıdem Tazminatı Tavanı
aşağıdaki olmaktadır.
01.07.2017-31.12.2017 döneminde
geçerli olacak Kıdem Tazminatı Tavanı ise aşağıdaki olmaktadır.
Bu durumda, 1.1.2017 tarihinden itibaren Gelir
Vergisinden istisna edilecek kıdem tazminatı 4.426,16 TL 01.07.2017 tarihinden
itibaren, Gelir Vergisinden istisna edilecek kıdem tazminatı tutarı 4,732.48 TL’dir.
Böylece kıdem tazminatı tavanı; 2005-2017
yılları arasında aşağıdaki gibi olmaktadır.
01.01.2005 – 30.06.2005 tarihleri arasında
|
1.648,90 TL
|
01.07.2005 – 31.12.2005 tarihleri arasında
|
1.727,15 TL
|
01.01.2006 – 30.06.2006 tarihleri arasında
|
1.770,63 TL
|
01.07.2006 – 31.12.2006 tarihleri arasında
|
1.857,44 TL
|
01.01.2007
- 30.06.2007 tarihleri arasında
|
1.960,69 TL
|
01.07.2007
-31.12.2007 tarihleri arasında
|
2.030,19 TL
|
01.01.2008
- 30.06.2008 tarihleri arasında
|
2.087,92 TL
|
01.07.2008
- 31.12.2008 tarihleri arasında
|
2.173,18 TL
|
01.01.2009 - 30.06.2009 tarihleri arasında
|
2.260,04 TL
|
01.07.2008 - 31.12.2009 tarihleri arasında
|
2.365,16 TL
|
01.01.2010 - 30.06.2010 tarihleri arasında
|
2.423,88 TL
|
01.07.2010 - 31.12.2010 tarihleri arasında
|
2.517,01 TL
|
01.01.2011 - 30.06.2011 tarihleri arasında
|
2.623,23 TL
|
01.07.2011 – 31.12.2011 tarihleri arasında
|
2.731,85TL
|
01.01.2012-30.06.2012 tarihleri arasında
|
2.917,27 TL,
|
01.07.2012 – 31.12.2012 tarihleri arasında
|
3.033,98 TL
|
01.01.2013-30.06.2013tarihleri arasında
|
3.129,25 TL
|
01.07.2013– 31.12.2013tarihleri arasında
|
3.254,44 TL
|
01.01.2014– 31.12.2014 tarihleri arasında
|
3.438,22 TL
|
01.01.2015-30.06.2015 tarihleri arasında
|
3.541,37 TL
|
01.07.2015–
31.08.2015 tarihleri arasında
|
3.709,98 TL
|
01.09.2015-31.12.2015
tarihleri arasında
|
3.828,37 TL
|
01.01.2016-30.06.2016
tarihleri arasında
|
4.092,53 TL
|
01.07.2016–
31.12.2016 tarihleri arasında
|
4.297,21 TL
|
01.01.2017-30.06.2017 tarihleri
arasında
|
4.426,16 TL
|
01.07.2017–
31.12.2017 tarihleri arasında
|
4,732.48 TL
|
Brüt ücret üzerinden hesaplanması gereken kıdem
tazminatından sadece damga vergisi kesintisi (Binde 7,59 oranında) yapılması
gerekmektedir.
B- Çocuk Yardımı
Gelir Vergisi Kanununun 25/4’üncü maddesinde hizmet
erbabına ödenen çocuk zamlarının Gelir Vergisinden istisna olduğu ancak, bu
zamların devletçe verilen miktarları aştığı takdirde, fazlasının vergiye tabi
tutulacağı hüküm altına alınmıştır.
Çocuk yardımının hesabında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun
202’nci maddesi[1]
esas alınmaktadır. Maddeye göre çocuklardan herbiri için de 250 gösterge
rakamının (72 nci ay dahil olmak üzere 0-6 yaş grubunda yer alan çocuklar için
bir kat artırımlı) aylık katsayısı ile çarpılması sonucu elde edilecek miktar
üzerinden ödeneceği belirtilmiştir. Aynı Yasanın 206’ncı maddesinde çocuk
yardımının verilmeyeceği haller de belirtilmiştir.
Bu durumda, 01.01.2017 tarihinden itibaren
uygulanacak katsayı rakamlarına göre
01.01.2017-30.06.2017
tarihleri arasında geçerli olan gelir vergisinden istisna
çocuk zammı tutarları; aşağıdaki gibi
olmuştur.
01.01.2017
tarihinden itibaren uygulanacak katsayı rakamlarına göre 01.07.2017 -
31.12.2017 tarihleri arasında geçerli
olacak gelir vergisinden istisna olacak çocuk zammı tutarları ise aşağıdaki
gibi hesaplanacaktır.
C- Aile Yardımı
657
sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 202’nci maddesine göre Devlet memurlarına
ödenmekte olan aile yardımının göstergesi 1.500 olarak uygulanmaktaydı. Bu oran önce 5 Ocak 2011 tarihli ve 27806
sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2011/1241 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı’ın 4
üncü maddesi ile gösterge 1 Ocak 2011 tarihinden geçerli olmak üzere 1.823’e,
daha sonra 2011/2022 sayılı
BKK ile 1 Temmuz 2011
tarihinden itibaren 2.134’e yükseltilmişti.
Buna göre kamu sektöründe çalışanlar için, çalışmayan
eşler için aile yardımı, yeni katsayılara göre 2017 yılında aşağıdaki gibi olmuştur.
D- Prime Esas
Kazançlardan İstisna Tutulacak Yemek Parası, Çocuk Zammı Ve Aile Zammı
(Yardımı) Tutarları
Mülga
506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu’nun 4958 sayılı Kanunla değişik 77 nci
maddesinin ikinci fıkrasında, ölüm, doğum ve evlenme yardımları,
yolluklar, kıdem, ihbar ve kasa tazminatları, ayni yardımlar ile Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığınca miktarları yıllar itibariyle belirlenecek yemek,
çocuk ve aile zamlarının sigorta primlerinin hesabına esas tutulacak
kazançların aylık tutarının tespitinde nazara alınmayacağı, bunların dışında
her ne ad altında ödeme yapılırsa yapılsın tüm ödemelerin prime tabi
tutulacağı hükme bağlanmıştı.
Konuyla
ilgili Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının “Sigorta Primlerinin Hesabına
Esas Tutulacak Kazançların Aylık Tutarının Tespitinde Nazara Alınmayacak Olan
Yemek Parası ile Çocuk ve Aile Zamlarının Günlük ve Aylık Tutarlarının
Tespitine ilişkin Tebliği” 29.01.2004 tarih ve 25361 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanmıştır.
Buna
göre, Sigorta Primlerinin Hesabına Esas Tutulacak Kazançların Aylık Tutarının
Tespitinde Nazara Alınmayacak Olan Yemek Parası ile Çocuk ve Aile Zamlarının
Günlük ve Aylık Tutarları aşağıdaki gibi hesaplanmaktadır.
1- Yemek Parası:
Yemek
parası olarak
yapılan ödemelerin, işyerinde veya müştemilatında yemek verilmemesi
şartıyla fiilen çalışılan gün sayısı dikkate alınarak 16 yaşından
büyükler için her yıl belirlenen günlük asgari ücretin %6’sının yemek parası verilecek
gün sayısı ile çarpılması sonucunda bulunmaktadır.
2017 yılında uygulanacak asgari ücret tutarı, 30
Aralık 2016 tarihli ve 29934 sayılı
Resmi Gazetede yayımlanan 29/12/2016
tarihli ve 2016/1 sayılı ASGARİ
ÜCRET TESPİT KOMİSYONU KARARI’nda
aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.
DÖNEMİ
|
|
|
Brüt Günlük
(TL)
|
Brüt Aylık
(TL)
|
|
01.01.2017-30.06.2017
|
59,25
|
1777,5
|
01.07.2017-31.12.2017
|
59,25
|
1777,5
|
Buna göre sigorta
primlerinin hesabına esas tutulacak kazançların aylık tutarının tespitinde
nazara alınmayacak yemek parası tutarı
2017 yılı için aşağıdaki gibi hesaplanmaktadır.
Diğer
taraftan Gelir Vergisi Kanunu’nun 23’üncü maddesinin 8’inci bendi hükmüne göre
hizmet erbabına işverenlerce yemek verilmek suretiyle sağlanan menfaatler ücret
olarak vergilendirilmemektedir. Buna karşılık işverenlerce, işyerinde veya
müştemilatında yemek verilmeyen durumlarda çalışılan günlere ait bir günlük
yemek bedelinin 27.12.2016 tarihli ve 29931 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan
296 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliğine göre 2017
yılında 14,00 lirayı
aşmaması ve buna ilişkin ödemenin yemek verme hizmetini sağlayan mükelleflere
yapılması şarttır. Ödemenin bu tutarı aşması halinde, aşan kısım ile hizmet
erbabına yemek bedeli olarak nakden yapılan ödemeler ve bu amaçla sağlanan
menfaatler ücret olarak vergilendirilmektedir.
2- Çocuk Zammı:
Çocuk
zammı
olarak yapılan ödemelerden; iki çocuğa kadar (iki çocuk dahil) çocukların 18 yaşını, orta öğretim yapması
halinde 20 yaşını, yüksek öğretim yapması halinde 25 yaşını doldurmamış
olmaları şartıyla veya çalışamayacak durumda malul bulunan ve Sosyal Sigortaya, Emekli
Sandıklarına tabi çalışmalarından dolayı gelir veya aylık almayan erkek
çocukları ile yaşları ne olursa olsun evli olmayan, evli olmakla beraber
sonradan boşanan veya dul kalan ve [Sosyal
Sigortaya, Emekli Sandıklarına] tabi bir
işte çalışmayan, buralardan gelir veya aylık almayan kız çocukları için,
sigortalının hizmet akdinin devam etmesi şartıyla fiilen çalışmasının olup
olmadığı üzerinde durulmaksızın iki çocuğu geçmemek kaydıyla çocuk başına her yıl 16 yaşından büyükler
için belirlenen aylık asgari ücretin %2’si oranındaki tutarı olarak
hesaplanmaktadır.
Buna
göre sigorta primlerinin hesabına esas tutulacak kazançların aylık tutarının
tespitinde nazara alınmayacak çocuk zammı tutarı 2017 yılı için aşağıdaki gibi
hesaplanmaktadır.
Aile zammı olarak yapılan ödemelerin;
sigortalının hizmet akdinin devam etmesi şartıyla fiilen çalışmasının olup
olmadığı üzerinde durulmaksızın, sigortalının eşinin her hangi bir sosyal
güvenlik kuruluşuna tabi olarak çalışmaması ve buralardan gelir veya aylık almaması kaydıyla, her yıl 16 yaşından büyükler için belirlenen aylık asgari ücretin % 10’u
oranındaki tutarı olarak hesaplanmaktadır.
Buna
göre sigorta primlerinin hesabına esas tutulacak kazançların aylık tutarının
tespitinde nazara alınmayacak aile yardımı tutarı aşağıdaki gibi
hesaplanmaktadır.
[Aile
Zammı (Yardımı): Sadece kamu personeli için gelir vergisinden istisna olup,
özel sektörde çalışanlar için vergiye tabidir.]
E- Doğum Yardımı
7 Nisan 2015 tarihli ve 29319
sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Bazı
Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun’un 16’ncı maddesi ile 633 sayılı
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnameye eklenen Ek Madde aşağıdaki gibidir.
“Doğum
yardımı
EK MADDE 4 – (1) Türk
vatandaşlarına, canlı doğan birinci çocuğu için 300 TL, ikinci çocuğu için 400
TL, üçüncü ve sonraki çocukları için 600 TL doğum yardımı yapılır. Bu yardım
Türk vatandaşı olan anne veya babaya, her ikisi de Türk vatandaşı ise anneye
yapılır. Doğum yardımı, Bakanlıkça belirlenen zorunlu hâllerde babaya
ödenebilir. Doğum yardımı ödenmesinde Kimlik Paylaşımı Sisteminde yer alan
nüfus kayıtları esas alınır. Bu kapsamda yapılan ödemeler, Bakanlık bütçesine
bu amaçla konulan ödenekten karşılanır. Bu fıkrada belirtilen tutarları
artırmaya Bakanlık ile Maliye Bakanlığı müştereken yetkilidir.
(2) Kamu kurum ve kuruluşlarında
istihdam edilen işçilerden, kapsamında bulundukları bireysel iş sözleşmesi veya
toplu iş sözleşmesi hükümlerine göre işçinin kendisi veya eşinin doğum yapması
nedeniyle işçiye bir ödeme yapılması kararlaştırılmış olanlara, kararlaştırılan
tutarın bu madde uyarınca yapılacak ödeme tutarından daha az olması hâlinde
sadece aradaki fark ödenir. Kararlaştırılan tutarın bu maddeye göre yapılacak
ödeme tutarından daha fazla olması hâlinde ise bu maddeye göre ödeme yapılmaz.”
Buna
göre 2017 yılında doğum yardımı tutarları aşağıdaki gibi olmaktadır.
Çocuk sayısı
|
Doğum Yardımı Tutarı
|
1.Çocuk ise
|
300 TL
|
2. Çocuk ise
|
400 TL
|
3.Çocuk ise
|
600 TL
|
F- Engellilik İndirimi
Gelir
Vergisi Kanunu’nun 31’inci maddesinde çalışma gücünün asgarî % 80'ini
kaybetmiş bulunan hizmet erbabı birinci derece engelli, asgarî % 60'ını
kaybetmiş bulunan hizmet erbabı ikinci derece engelli, asgarî % 40'ını
kaybetmiş bulunan hizmet erbabı ise üçüncü derece engelli sayılacağı
belirtilmiştir. 2017 yılında 296 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliğine
göre aşağıda engelli dereceleri
itibariyle belirlenen aylık tutarlar, hizmet erbabının ücret matrahından
indirilmektedir.
Engellilik
derecesi
|
İndirim Tutarı (2017)
|
Birinci derece engelliler için
|
900,00
TL
|
İkinci derece engelliler için
|
470,00
TL
|
Üçüncü derece engelliler için
|
210,00
TL
|
Kıdem tazminatı hesaplamalarına
ilişkin yasal düzenlemeler ekte verilmiştir.
Saygılarımızla...
EK : Kıdem tazminatı hesaplamaları
Kamu görevlilerinin 2016 ve
2017 yıllarında özlük haklarına ilişkin katsayılar, 4688 sayılı Kamu
Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu hükümleri uyarınca, geçtiğimiz
yıl 23.8.2015 tarihli ve 29454 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Kamu
Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara
İlişkin 2016 ve 2017 Yıllarını Kapsayan 3. Dönem Toplu Sözleşme ile
belirlenmişti.
Buna
göre; 1.1.2017-30.6.2017 ile 1.7.2017-31.12.2017 tarihleri arasında uygulanmak
üzere açıklanan memur maaş katsayılarına ilişkin bilgiler aşağıdaki gibiydi.
Katsayılar
|
01.01.2017 –
30.06.2017
|
01.07.2017-
31.12.2017
|
Memur aylığı katsayısı
|
0,095247
|
0,099057
|
Memuriyet Taban Aylığı Katsayısı
|
l ,490925
|
l ,550562
|
Yan ödeme katsayısı
|
0,030205
|
0,031414
|
Söz
konusu Kararın; 8’nci maddesinde;
"(1) Türkiye
İstatistik Kurumu tarafından açıklanan 2003=100 Temel Yıllı Tüketici Fiyatları
Endeksinin;
…
c) 2016 yılı
Aralık ayı endeksinin 2016 yılı Haziran ayı endeksine göre altı aylık değişim
oranının 5’inci maddenin ikinci fıkrasında
2016 yılının ikinci altı aylık
dönemi için öngörülen % 5 artış oranını,
ç) 2017 yılı Haziran
ayı endeksinin 2016 yılı
Aralık ayı endeksine göre altı aylık
değişim oranının 5’inci maddenin ikinci fıkrasında 2017 yılının birinci altı aylık dönemi için öngörülen % 3 artış oranını,
…
aşması halinde, 5’inci maddenin
birinci , ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkralarında yer alan katsayılar,
sözleşme ücreti artış oranları ve ücret tavanları ile 7 nci maddede yer alan
ortalama ücret toplamı üst sınırı, söz
konusu oniki aylık veya altı aylık dönemlere ilişkin enflasyon rakamının ilan
edildiği ayın 1'inden geçerli olmak üzere aşan kısım kadar artırılır.
"
düzenlemesine
yer verilmiştir.
Buna
bağlı olarak Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün 3.1.2017
tarihli ve 27998389-010-06-02-66 sayılı yazısında
1/1/2017-30/6/2017döneminde geçerli olmak üzere;
uygulanacak aylık katsayısı
(0,096058), memuriyet taban aylığı göstergesine uygulanacak taban aylık
katsayısı (1,503595), iş güçlüğü, iş riski, temininde güçlük ve mali sorumluluk
zamlannın aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak yan ödeme katsayısı ise
(0,030462) olarak yeniden belirlenmişti.
Bu defa Maliye
Bakanlığı’nın 4 Temmuz 2017 tarihli ve 5
sıra No’lu Genelgesinde ,
01/07/2017-31/12/2017 döneminde geçerli olmak üzere; 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun 154 üncü maddesi uyarınca aylık gösterge tablosunda yer
alan rakamlar ile ek gösterge rakamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde
uygulanacak aylık katsayısı (0,102706), memuriyet taban aylığı göstergesine
uygulanacak taban aylık katsayısı (1,607645), iş güçlüğü, iş riski, temininde
güçlük ve mali sorumluluk zamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak yan
ödeme katsayısının ise (0,03257) olarak
belirlendiği belirtilmiştir.
Buna göre 1.1.2017-30.6.2017 tarihleri ile
1.7.2017-31.12.2017 tarihleri arasında
uygulanmak üzere açıklanan memur maaş katsayılarına ilişkin bilgiler aşağıdaki
gibi olmuştur.
Katsayılar
|
01.01.2017 –
30.06.2017
|
01.07.2017-
31.12.2017
|
Memur aylığı katsayısı
|
0,096058
|
0,102706
|
Memuriyet Taban Aylığı Katsayısı
|
1,503595
|
1,607645
|
Yan ödeme katsayısı
|
0,030462
|
0,03257
|
[1]
AİLE YARDIMI
ÖDENEĞİ:
Madde 202 - Evli bulunan Devlet memurlarına
aile yardımı ödeneği verilir.
(Değişik fıkra: 27/06/1989 - KHK -
375/10 md.) Bu yardım, memurun her ne şekilde olursa olsun menfaat karşılığı
çalışmayan veya herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşundan aylık almayan eşi
için 1500 *1* , çocuklarından herbiri için de 250 *1* gösterge rakamının (72
nci ay dahil olmak üzere 0-6 yaş grubunda yer alan çocuklar için bir kat
artırımlı) *2* aylık katsayısı ile çarpılması sonucu elde edilecek miktar
üzerinden ödenir. (Mülga cümle: 13/02/2011-6111 S.K 117. mad.) Eşlerden birine
iş akdi veya toplu sözleşme gereği çocukları için yapılan aile yardımı ödeneği
daha düşük ise, yalnız aradaki fark ödenir. (Ek : 09/04/1990 - KHK-418/7 md.;
İptal: Anayasa Mahkemesi'nin 05/02/1992 tarih ve E.1990/22, K.1992/6 sayılı
Kararı ile; Yeniden düzenlenen fıkra: 18/05/1994 -KHK- 527/9 md.) Bu fıkrada
yer alan gösterge rakamlarını 3 *1* katına kadar artırmaya Bakanlar Kurulu
yetkilidir.
Dul memurların çocukları için
yukarıki fıkralar hükmü uygulanır.
Boşanma veya ayrılık vukuunda mahkeme
bu yardımın hangi tarafa ve ne oranda verileceğini de kararında belirtir.
Devlet memurunun, geçimini sağladığı
üvey çocukları için de bu ödenek verilir.
Kaynak ► Türmob