Artırımlı Teminat Uygulaması Kontrol Raporlarının Oluşması Hakkında Duyuru
Bilindiği üzere, 15.02.2017 tarih ve 29980 no.lu Resmi
Gazetede yayınlanan 11 Seri No'lu Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinde
Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğin 21. Maddesi ile KDV Genel Uygulama
Tebliğinin IV/A-5. Bölümünün sonuna “Artırımlı Teminat Uygulaması” eklenmiş ve
Başkanlığımızca da 26.04.2017 tarihi itibariyle ARTIRIMLI
TEMİNAT UYGULAMASI RAPORU oluşturulmaya başlanılmıştır.
Vergi
daireleri ile mükelleflerden gelen sorular ve geri bildirimler sebebiyle ATU
Kontrol Raporlarını oluşabilmesi için gerekli olan koşullar hakkında
bilgilendirmeye ihtiyaç duyulmuştur.
ATU Kontrol
Raporunun oluşabilmesi için;
1. Mükellefler İnternet Vergi Dairesinden
KDV iade liste girişi yaparken; “İade
Türü” bölümünde, “Nakden İade” veya
“Kısmen Mahsup Kısmen Nakden” İade
seçeneklerinden birisini seçtikten sonra “İade
Talebiniz İçin ARTIRIMLI TEMİNAT MEKTUBU Verecek misiniz?” sorusunda “Evet” işaretleyip teminat mektubu
referans numarası eksiksiz olarak yazmalıdır.
2. İade dönemine ilişkin internet vergi
dairesinde bulunan “İade Talep Dilekçe
İşlemleri” menüsünden, standart iade talep dilekçesi doldururken “Artırımlı Teminat ile Nakden İade” seçilerek iade tutarı ilgili kutucuğa
yazılmış olmalıdır.
3. Mükelleflerin ATU iade talepleri için
vergi dairesine ibraz ettikleri teminat mektubunun, 203 evrak kodundan iade dönem bilgileri doğru girilerek
kaydedilmiş olması gerekmektedir.
Yukarıda sayılan 3 koşuldan birinin
eksikliği halinde ATU Kontrol Raporu oluşmayacaktır.


