T.C.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
Hukuk Müşavirliği
Sayı : 72044944-331
Konu: HUYAP 24 Haziran 2015
GENELGE
2015/18
Kurumumuz Hukuk Müşavirliği ile Hizmet Sunumu Genel
Müdürlüğü tarafından müştereken gerçekleştirilen HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programı
tasarımı ve yazılımı tamamlanmış, programın uygulamasına yönelik Hukuk
Müşavirliğimiz ile İl Müdürlüklerimiz Hukuk Servislerinde görevli kadrolu
avukat ve personele eğitim verilmiş, programın test ve pilot uygulamaları
tamamlanarak, 18/08/2014 tarihinde Hukuk Müşavirliğimizde, 15/11/2014 tarihinde
81 Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü ve İstanbul İl Müdürlüğüne bağlı 8 Sosyal
Güvenlik Merkezi Hukuk Servislerinde uygulamaya açılmıştır. Buna göre söz
konusu sistemin sağlıklı ve amacına uygun kullanılması için aşağıdaki hususlara
titizlikle riayet edilmesi gerekmektedir.
l. ORTAK
HUSUSLAR
1.1.
Programa Giriş :
HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programına Mozilla Firefox
internet tarayıcısı kullanılmak suretiyle “huyap.sgk.gov.tr” adresinden, eski HUYAP Dava Mütalaa Programına ise “davatakip.sgk.gov.tr” adresi üzerinden giriş yapılması, eski HUYAP Dava Mütalaa
Programına herhangi bir veri girişi yapılmaması, program kapatılıncaya kadar
sorgulama ekranı olarak kullanılması,
HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programının Gelen-Giden evrak
yönünden DYS ile entegrasyonu sağlandığından merkez ve taşra birimlerince hukuk
servisleri ile yapılan yazışmaların DYS ortamında yapılması,
Tüm Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerinde DYS üzerinde hukuk
servisleri için evrak havuzu oluşturulduğundan, hukuk servisi personellerinin
evrak kayıt kullanıcısı ve yetkili personel olarak tanımlanması,
1.2.
Evrak Kayıt Ve Zimmet
İşlemleri :
Her evrakın bir dosyaya bağlanması gerektiğinden hareketle,
evrak kayıt işlemlerine başlamadan önce hukuk servislerine gelen tüm evrakların,
Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen standart
dosya kod planına uygun olarak Hukuk Müşavirliğince hazırlanan kod listesine
göre mutlaka avukatlar tarafından kodlanması, kodlamayı yapan avukatın kaşesi
basılarak, tarih konularak imzalanması,
Sisteme kaydedilen evrakların evveliyatı olan ya da yeni
oluşturulacak bir dosyaya bağlanması,
Program kullanıcıları kendilerine tanımlanan rol/roller
çerçevesinde yetkilendirilmiş olup, programa kaydedilen her evrakın ilgili avukata/
servis personeline sistem üzerinden havale edilmesi, havale edilen evrak
üzerinde işlem başlatabilmek için her kullanıcının öncelikle zimmete alma
işlemi yapması, zimmete alman evrak ile ilgili yazışma yapılması gerekiyorsa
DYS üzerinden yapılması, evrakın yazışma yapılmadan dosyasına kaldırılması
gerekiyorsa açıklama kısmına gerekçesi yazılarak “işlem bitti onaya sun”
seçeneği kullanılarak yapılan işlemin evrakı havale eden yetkili/koordinatör
avukatın onayına sunulması,
Kadrolu ve sözleşmeli avukatların takip ettikleri dosyalara
ilişkin harici olarak verilen ve tebliğ edilen evrakları ilgili dosyalarına
doküman olarak eklemeleri,
HU YAP Dava Mütalaa ve İcra Programı dosya tür ayrımı
yapmadan sırasıyla dosya numarası üretmekte olup, İl Müdürlükleri Hukuk
servislerinin derdest dava (yargılaması devam eden) dosyalarını Hukuk
Müşavirliğimizce belirlenecek ve İl Müdürlüklerine bildirilecek süre içerisinde
programa kaydetmeleri,
HU YAP İcra Programına 01/01/2013 tarihinden bu yana
kayıtlı icra takip dosyalarının ise HU YAP Dava Mütalaa ve İcra Programındaki
yeni numaralarına göre icra takip dosya kapaklarının düzeltilmesi,
İcra ve dava dosyalarında yer alacak bütün fiziksel evrakın
(icra takibine ve davaya mesnet belgeler, faturalar, yazışmalar, kararlar,
makbuzlar, haciz tutanakları vs.) dijital ortamda HU YAP Dava Mütalaa ve İcra
Programına eklenmesi ve fiziksel dosya tutulmaması,
Kurumumuz kadrolu ve sözleşmeli avukatlarına dava ve icra
dosyası zimmet işlemlerinin HU YAP Dava Mütalaa ve İcra Programı üzerinden
yapılması, ayrıca kağıt ortamda zimmet işlemi yapılmaması, Kurumumuz
avukatlarının program üzerinden, kendilerine dosya zimmeti yapılıp
yapılmadığını günlük olarak kontrol etmeleri,
Zamanaşımı sürelerinin geçmesine sebebiyet vererek Kurum
zararına neden olan kadrolu ve sözleşmeli avukatların sorumluluğuna
gidileceğinden, zamanaşımı süresinin dolmasına çok az süre kalan dosyalarda,
yetkili/koordinatör avukatlar tarafından zimmetin yapılması sırasında ilgili
avukatlara şifahen de bilgi verilerek zimmetin alınmasının sağlanması,
Dava ve icra dosyaları bakımından kadrolu avukatların
yaptıkları iş ve işlemlerin yetkili avukatlar, sözleşmeli avukatların
yaptıkları iş ve işlemlerin ise yetkili ve/veya koordinatör avukatlar
tarafından HU YAP üzerinden denetlenmesi ve performanslarının buna göre
değerlendirilmesi, dava ve icra dosya raporları program üzerinden alınacağından
kadrolu ve sözleşmeli avukatların dosya safahat ve muameleden kaldırma
işlemlerini doğru ve zamanında yapmaları,
Kadrolu veya sözleşmeli avukatların görevinin her hangi bir
şekilde sona ermesi halinde, bu avukatların zimmetindeki dava ve icra
dosyalarının programdaki "avukat dosya aktarma" ekranı kullanılmak
suretiyle herhangi bir hak kaybına sebep olmaksızın derhal diğer avukatların
zimmetine aktarılması, aktarım sağlanana kadar acele işlerin yetkili avukat
tarafından görevlendirilecek diğer avukatlar tarafından ifası, görevi sona eren
avukatın aynı gün Hukuk Müşavirliğine bilgi verilerek program giriş
yetkilerinin kapatılmasının sağlanması,
İcra ve dava dosyalarının 2015 yılı içerisinde programa
girişlerinin tamamlanmasını müteakip, İl Müdürlükleri Hukuk servislerince üçer
aylık ve yıllık faaliyet cetvellerinin Hukuk Müşavirliğine gönderilmemesi,
ancak sistemden doğru veri alınabilmesi sisteme doğru veri girişine doğrudan
bağlı olduğundan sisteme doğru veri girişinin sağlanmasına ve parasal
değerlerin programa girilmesine titizlikle riayet edilmesi,
Aksi takdirde istatistiki raporların, doğru veri girişi
yapmayan İl Müdürlükleri Hukuk servislerinden tekrar talep edilmek zorunda
kalınacağı,
HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programı üzerinden dava ve icra
dosyalarının işlemden kaldırılması süreçlerinin kadrolu/koordinatör avukat
tarafından tamamlanması, kadrolu avukat olmayan İl Müdürlüklerinde İl Müdürü ya
da görevlendirilecek İl Müdür yardımcısının, yetkili ve koordinatör avukat
rolüyle görevlerini ifa etmesi, İl Müdürü ve görevlendirilecek İl Müdür
yardımcısı için HUYAP Programı şifrelerinin temini,
HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programının doğru ve etkin
kullanılması için eğitim alan personelin görev devamlılığının sağlanması,
görevi sona eren kadrolu/sözleşmeli avukat, İl Müdürü, İl Müdür yardımcısı ve
hukuk servisi personelinin programa giriş yetkilerinin derhal kapatılmasının
temini için aynı gün Hukuk Müşavirliğine yazılı ve şifahi bilgi verilmesi,
İcra masraflarının HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programı
kullanılmak suretiyle muhasebeleştirilerek dosya borcuna eklenmesi, ayrıca
MOSİP üzerinde tahakkuk yapılmaması, dava dosyalarında ise masrafların program
üzerinde gösterilmesi, masraf makbuzlarının taranarak program dokümanlarına
eklenmesi,
Kullanıcının
görevinden ayrılması halinde tüm rollerde kullanıcı tarafından zimmetine alınan
dosyalar ve iş listesindeki bütün evrakların aktarımının yapılması, dosya ve
işlerin sonuçlandırılması,
Rücuen tazminat davaları dışında kalan davalardan parasal
değeri olan davalara ilişkin tahakkuk kayıtlarının oluşturulması, itirazın
iptali davasında tahakkuk oluşturulmadan icra takibindeki tahakkuka istinaden
itirazın iptali davasına devam edilmesi, itirazın iptali talebinin kısmen kabul
/kabulle sonuçlanması halinde, artırma ve eksiltme işlemleri yapılarak yeni
parasal değerlere göre düzeltme yapılması, tüm davalara ilişkin parasal
değerlerin ilk kayıt sırasında ve yargılama süresince programa girilmesi,
programa girilmediği sonradan tespit edilen parasal değerlere ilişkin
bilgilerin ise dosyanın işlemden kaldırılması aşamasında tamamlanması,
Sigortalılara
veya hak sahiplerine bağlanan gelir ve aylıklar ile yapılan her türlü
masrafların rücuan tazminine ilişkin Kurum alacaklarının MOSİP sistemine kay
dedi lmeksizin davaya konu edilmesi, dava sonucunda elde edilecek mahkeme
kararının ilamlı icra takibine konu edilmesi sırasında ilamlı takip prosedürü
çerçevesinde MOSİP alacak tahakkuku yapılarak HUYAP Dava Mütalaa ve İcra
Programında gerekli takip işlemlerinin ifası, bu alacakların idari aşamada
takip ve tahsili işlemleri bakımından takip birimlerine gönderilmeksizin ve
MOSİP tahakkukları yapılmaksızın dava açılmak üzere doğrudan hukuk servislerine
iletilmesi, dosya borcu borçlu tarafından dava açılmaksızın kısmen veya tamamen
ödenmek istenirse MOSİP üzerinden ödenmek istenen tutar kadar tahakkuk işlemi
yapılmak suretiyle haricen tahsilatın sağlanması, borçlu tarafından ihtirazi
kayıtla kısmen ödeme yapılması halinde dava sonucunda belirlenecek kusur
oranına göre varsa bakiyenin tahsili için hukuki yollara başvurulması ya da
fazla ödeme yapıldığının anlaşılması halinde fazladan yapılan ödemenin faizsiz
olarak borçluya iade edilmesi,
2004 sayılı İcra ve İflas Kanununa göre açılacak ilamsız
icra takibine konu tedavi masrafı, yersiz ödeme vb. Kurumumuz alacaklarının
ilgili harcama birimi servisince MOSİP üzerinden tahakkuk işlemleri yapıldıktan
sonra idari yollardan tahsilinin sağlanması bakımından takip birimi
servislerine intikali, takip birimi tarafından borçluların tespiti ile borcun
tebliği suretiyle tahsilinin gerçekleştirilememesi halinde hukuki yollardan
tahsilini teminen dosyaların Hukuk Servislerine intikal ettirilmesi, bu sırada
MOSİP üzerinde oluşturulan talebin HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programına
aktarılması, henüz ayrı takip birimi kurulamayan il müdürlüklerinde harcama
birimi servisleri takip birimi servislerinin iş ve işlemlerini de tamamladıktan
sonra hukuki yollardan tahsilini teminen dosyaların hukuk servislerine intikal
ettirilmesi, aksine uygulamaların buna göre düzeltilmesi, halen MOSİP tahakkuku
yapılmaksızın hukuk servislerine intikal ettirilen dosyaların ilgili harcama ve
takip birimi servislerine iadesi ile MOSİP tahakkuklarının yapılmasını müteakip
hukuk servislerine gönderilmesi,
MOSİP üzerinde alacak tahakkuku yapılırken ilgili harcama
birimi veya takip birimi servislerince idari tebligat masraflarının borçlulara
yansıtılması uygulaması kaldırılmış olup, idari aşamada yapılan tebligat ve
yazışma giderlerinin borçlulara yansıtılmaması,
2004 sayılı İcra ve İflas Kanununa göre açılacak ilamlı
icra takibine konu Kurumumuz alacaklarının Hukuk Servislerince MOSİP üzerinden
tahakkuk işlemleri yapılıp HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programına kaydedildikten
sonra icra takip kartı oluşturulmak suretiyle HUYAP Dava Mütalaa ve İcra
Programı kullanılarak icra takibinin açılması,
İlamsız icra takibine konu edilebilecek yersiz ödeme,
tedavi masrafı vb. alacakların ilamsız takip açılmayıp dava açılmak suretiyle
takibi yoluna gidilmişse bu alacağın daha önceden harcama birimi servisince
MOSİP üzerinde tahakkukları yapılmış olduğundan dava sonucunda mahkeme kararı
ile hüküm altına alınan alacağın tahsili için ilamlı takip açılması sırasında
daha önce yapılan MOSİP tahakkuklarının hukuk servislerince terkininin
sağlanması ve yeniden ilamlı takibe uygun şekilde MOSİP tahakkuk işlemlerinin yapılması,
bu şekilde dava yoluna gidilmesini müteakip davanın tamamen Kurum aleyhine
sonuçlanması halinde dosyadaki alacağın MOSİP tahakkukunun terkininin
sağlanması, dava devam ederken davalı tarafça ödeme yapılmak istenirse ilgili
harcama birimi tarafından yapılacak tahakkuktaki anapara ve faiz ödemeleri
ilgili talepten ödenirken vekalet ücreti ve yargılama giderleri için hukuk
servisince ayrı bir MOSİP tahakkuku oluşturularak haricen bu talep üzerinden
tahsilatın sağlanması,
İlamlı ya da ilamsız icra takibine konu edilebilecek
Kurumumuz alacaklarının Hukuk Servislerince henüz takip açılmaksızın tahsili
mümkün olduğundan, bu şekilde haricen tahsil edilecek alacakların da MOSİP
üzerinden tahakkuk işlemlerinin yapılarak muhasebeleştirilmesinin ardından
HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programında taraf ve tahakkuk bilgileri içeren icra
dosyası oluşturulduktan sonra ödemelerin on-line banka tahsilat sistemi
üzerinden yapılmasının sağlanması, haricen beyan usulüyle ya da takip yoluyla
MOSİP tahakkuk işlemleri yapılmaksızın tahsilat yapılmaması,
Sağlık hizmeti sunuculamın sözleşme gereği ödemek zorunda
oldukları ceza koşulu alacaklarımızın MOSİP üzerinde "Anapara" olarak
ve borçlu bakımından temerrüt tarihi olan ceza koşulu alacağının ilgiliye
tebliğ tarihinden itibaren 3095 sayılı Kanun uyarınca taraflarca ilgili
sözleşmede kararlaştırılan, sözleşmede kararlaştırılmamış ise avans faizi
uygulanarak tahakkuk işlemi yapılması, bugüne kadar yapıldığı gibi ceza koşulu
alacaklarının "Para Cezası" olarak tahakkuk ettirilmesi
uygulamasından vazgeçilmesi,
İcra dosyalarında taksitlendirme işlemlerinin Hukuk
Müşavirliği Çalışma Usul ve Esasları çerçevesinde program kullanılmak suretiyle
yapılması, taksitlendirmeye ilişkin alman komisyon kararının ve varsa teminata
ilişkin evrakın taranarak takip kartının dokümanlar kısmına eklenmesi,
Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün 25/03/2013
tarih ve 82084579/1864/13044 sayılı yazısı ile, "Sosyal Güvenik Kurumu
tarafından yapılacak olan icra takiplerinde IBAN numarası talep edilmemesi,
İcra daireleri tarafından Sosyal Güvenlik Kurumu adına
yapılacak reddiyatların her dosya için ayrı ayrı veya toplu olarak “SOK On-line
Tahsilat Sistemi” üzerinden ödenmesi için bankaya yazılı ödeme talimatı
verilmesi,
İcra daireleri tarafından internet bankacılığı üzerinden
yapılacak işlemlerde ise internet bankacılığı sayfasındaki ödeme panelinden
"SGK Ödemeleri" menüsü seçilip her bir dosya için ayrı ayrı veya
toplu olarak ödemenin gerçekleştirilmesi,
Ödemenin her bir dosya için ayrı ayrı yapılması halinde
açıklama kısmına dosya numaralarının yazılması, toplu ödemlerde ise açıklama kısmına
“listeye bağlı ödeme” şeklinde bir ibare yazılması,
Her iki ödeme türünde de referans numarası olarak, UYAP
icra müdürü, icra müdür yardımcısı ve zabıt kâtibi ekranlarının sol üst
köşesinde yer alan yedi rakamlı UYAP ID kodunun yazılması" hususları icra
müdürlüklerine talimatlandırıldığından, internet bankacılığı kanalı ile yapılan
ödemelerin MOSİP porogramında muhasebeleştirildikten sonra HUYAP Dava Mütalaa
ve İcra Programı üzerinden "İcradan Tahsilat" ekranı kullanılmak
suretiyle hukuk servisi personelince gerçekleştirilmesi, hukuk servislerince
icra tahsilat bordrosu düzenlenmemesi,
İcra dosyalarında, yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda
belirlenen (2015 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunun eki Çeşitli Kanun Ve Kanun
Hükmünde Kararnamelere Göre Bütçe Kanununda Gösterilmesi Gereken Parasal Ve
Diğer Sınırlara Ait Cetvel 1- CETVELİ' ne göre 15,00-TL) miktarın altında ya da
hiç alacak kalmaması halinde dosyanın infazen işlemden kaldırılması, aksi
takdirde dosyanın takip ve tahsil işlemlerine devam edilmesi, fazla tahsilat
olması durumunda Muhasebe Servislerince ilgilinin talebi halinde parayı yatıran
borçlu adına emanet hesaba alınmak suretiyle fazla yatınlan miktarın ilgiliye
ödenmesi,
İcra dosyalarının aciz vesikasına bağlanması veya terkini
işlemlerinin resmi yazışmaları yapıldıktan ve Makam onayı alındıktan sonra
HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programı üzerinden muhasebeleştirme işlemlerinin
yapılması,
30/06/1934 tarihli ve 2548 sayılı Ceza Evleriyle Mahkeme
Binaları İnşası Karşılığı Olarak Alınacak Harçlar ve Mahkumlara Ödettirilecek
Yiyecek Bedelleri Hakkında Kanuna göre alman harçlar (ceza evi harcı) ilgili
icra dairesi müdürlüğü tarafından kesinti yapılmak suretiyle Kurumumuzdan
tahsil ediliyorsa, HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programı üzerinden ceza evi harcı
kesintisi yapılan dosyadan "İcradan Tahsilat" bölümünden gerekli
işlemlerin yapılması suretiyle muhasebeleştirilmesi ve dosyadan kesilen harcın
karşılık olarak MOSİP üzerinde tahakkukunun sağlanması,
Programa kayıt tarihine kadar hiç tahsilat yapılmamış olan
dosyaların yeni dosya girişi gibi programa kayıt işlemlerinin yapılarak o
tarihe kadar yapılan toplam icra masrafının tek seferde HUYAP Dava Mütalaa ve
İcra Programı üzerinden "Tahakkuk Ekleme" modülü kullanılmak
suretiyle mutlaka dosya borcuna eklenmesi,
Kısmi tahsilat bulunan dosyalarda ise bakiye alacak
üzerinden MOSİP tahakkuk işlemleri gerçekleştirilerek, icra vekalet ücretine
mahsup yapılmamış ise program üzerinden otomatik olarak vekalet ücreti
tahakkuku oluşturulması, icra vekalet ücretine mahsup yapılmış ise
"Tahakkuk Ekleme" modülü kullanılmak suretiyle manuel olarak vekalet
ücreti tahakkuku yapılması,
Avukatlık Asgari Ücret Tarifesinde değişiklik olması
halinde derdest bütün dosyaların ilave vekalet ücretleri program tarafından
otomatik olarak tahakkuk ettirilmek suretiyle dosya borcuna ekleneceğinden,
vekalet ücretlerinde her yıl tarife üzerinden manuel bir tahakkuk ekleme
yapılmaması,
6111 sayılı Kanundan yararlanmak suretiyle borcun
yapılandırılması yoluna gidilen icra dosyalarının HUYAP Dava Mütalaa ve İcra
Programına girilmemesi, bunlardan Kanunun ilgili hükümlerine riayet edilmemesi
üzerine yapılandırılması bozulan dosyaların programa girişlerinin yapılması,
3.9.1.
Eski dosyaların
sisteme girişinde "Taraflar", "Tahakkuk Bilgisi" ve
"UYAP Bilgisi" ekranlarının takibin açıldığı tarih itibariyle veri
girişlerinin yapılması, eski dosyalarda MOSİP üzerinden önceden yapılmış bir
tahakkuk olması ve mevcut tahakkukun sisteme aktarım kurallarına uygun
olduğunun anlaşılması halinde bu tahakkukun HUYAP Dava Mütalaa ve İcra
Programına aktarımının sağlanması,
3.9.2.
Mevcut tahakkukun
HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programına aktarım kurallarına uygun olmadığının
anlaşılması halinde (kişi tipinin yanlış olması, alacak miktarlarının eksik
girilmiş olması vb.) mevcut tahakkukun terkini ile yeniden MOSİP üzerinden
tahakkuk yapılması,
3.9.3.
Eski dosyalarda
kısmi tahsilat olan dosyaların bakiye borç üzerinden tahakkuk yapılmak
suretiyle sisteme aktarımın sağlanması, eski dosyalarda takip süreçleri
bakımından takibin açıldığı tarihten mevcut durumuna kadar ilerletilmek
suretiyle dosyaların geçirdiği safahatın borçlu bazında programdan izlenmesinin
sağlanacağı şekilde süreç girişlerinin yapılması, bu kapsamda borçlulara
yapılan ödeme/icra emri tebliğ tarihlerinin sisteme girilmesi,
3.9.4.
Taksitlendirme
yapıldıysa programa kalan taksitlerin girişlerinin yapılması, şikayet veya
itiraz süreçleri söz konusu ise buna ilişkin girişlerin yapılması, dosyalarda
yapılan haciz ve satış işlemlerinin programa girilmesi ve dosyanın son
durumunun son süreç olarak girilmesi,
3.9.5.
Eski dosyalarda
"UYAP xml"
dosyası ve icra formlarının oluşturulmaması,
eski dosya kaydı yapılırken takip kartı detay bilgilerinde dosyanın
"E.D." eski dosya onay kutusu işaretlenerek takip çıkışı toplamı
olarak ifade edilen takibe esas asıl alacak ile anapara ve takip tarihine kadar
işlemiş faiz miktarları toplamının açılan alanlara mutlaka yazılması,
3.9.6.
Eski dosyalarda
yer alan bütün evrakın "pdf dosyası" olarak taranmak suretiyle HUYAP
Dava Mütalaa ve İcra Programı takip kartına doküman olarak eklenmesi,
3.9.7.
6183 sayılı
Kanunun Kurumumuz yönünden uygulanmaya başlamasından önce hukuk servislerince 2004
sayılı İcra ve İflas Kanununa göre açılmış ve halen derdest bulunan prim vb.
alacakların takip edildiği eski dosyalarda, dosyaların açıldığı tarihteki takip
talebinde yer alan talepler (işleyecek faiz tipi, mahsup şekli vb.)
doğrultusunda programa girişlerinin yapılması, prim asıllarının MOSİP üzerinde
"Anapara" olarak tahakkuk ettirilmesi ve tahsilatı müteakip ilgili
işverenler servisine bilgi verilmesi,
İlamlı icra takiplerinde MOSİP üzerinde alacak tahakkuk
işlemleri, HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programında icra dosyası kayıt ve icra
takip kartı oluşturma işlemleri, HUYAP Dava Mütalaa ve İcra Programında takip
kartına taraf ekleme, taraf detay bilgilerinin girişi ve icra masraflarının
tahakkuk ekleme işlemlerinin hukuk servisi personellerince yapılması; HUYAP
Dava Mütalaa ve İcra Programında "Tahakkuk Bilgisi", "Uyap
Bilgisi" veri girişleri ile UYAP xml oluşturma,
icra takip form çıktılarının alınması ve takip süreçlerinin giriş işlemlerinin
dosya sorumlu avukatlarınca yapılması, sözleşmeli avukatların yaptıkları icra
masraflarının program üzerinden muhasebeleştirme işlemlerinin sözleşmeli
avukatlarca yapılması ve masraf makbuzlarının taranarak takip kartı
dokümanlarına eklenmesi,
Kurumumuz aleyhine açılan takiplerin HUYAP Dava Mütalaa ve
İcra Programına kayıt işlemlerine devam edilmesi ve bu takiplerde de elektronik
dosya oluşturularak fiziksel dosya tutulmaması; aleyhe takiplerde ödeme
işlemlerinin programdaki hesaplama modülü kullanılarak bulunacak rakam
üzerinden yapılması, aleyhe açılan ilamlı takiplerde fazla ve yersiz talep
bulunması halinde programdan hesaplanan miktarın ödenmesi suretiyle fazla
talebe ilişkin olarak icra emri hakkında şikayet yoluna başvurulması,
Kurumumuz aleyhine başlatılan icra takiplerinde de, dava
dosyalarında olduğu gibi programa taraf bilgileri ve icra takibine ilişkin
parasal değerlerin eksiksiz girilmesi gerekmektedir.
HUYAP İcra Programı uygulamasına ilişkin olarak tamim
olunan 2013/2 sayılı Genelge yürürlükten kaldırılmıştır.
Bilgi edinilmesini, gereğinin buna göre ifasını, tereddüt
edilen hususlarda Hukuk Müşavirliğinden talimat alınmasını rica ederim.
Yadigar GÖKALP İLHAN
Kurum Başkanı
|
Dağıtım:
Merkez
ve Taşra Teşkilatı