1 Ocak 2018 Tarihinden İtibaren e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Serbest Meslek Makbuzu Düzenlemesi, Alıcısına Elektronik veya Kağıt Ortamında İletilmesi ile Muhafaza ve İbraz Edilebilmesi Uygulaması İhtiyari Olarak Başlıyor
ÖZET : 487 sıra No’lu VUK Genel Tebliğinde “sevk irsaliyesi”, “müstahsil makbuzu” ve “serbest meslek makbuzu” belgelerinin kağıt belge yerine, elektronik ortamda; elektronik belge olarak düzenlenmesi, iletilmesi ile muhafaza ve ibraz edilebilmesine ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.
Elektronik İrsaliye (e-İrsaliye), Elektronik Müstahsil Makbuzu (e-Müstahsil Makbuzu) ve Elektronik Serbest Meslek Makbuzu (e-Serbest Meslek Makbuzu) olarak adlandırılan söz konusu elektronik belgeler yeni bir belge türü olmayıp, kağıt ortamdaki “sevk irsaliyesi”, “müstahsil makbuzu” ve “serbest meslek makbuzu” belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahip kabul edileceklerdir.
e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Serbest Meslek Makbuzu zorunlu bir uygulama olmayıp, uygulamadan Tebliğde belirtilen şartları sağlayan mükellefler istemeleri halinde 1/1/2018 tarihinden itibaren yararlanabileceklerdir.
Vergi Usul Kanununun ilgili hükümlerine göre muhafaza yükümlülüğü olanlar, gerek düzenledikleri gerekse adlarına düzenlenen bu Tebliğe konu elektronik belge ve kayıtları kendilerine iletim/teslim şekline uygun olarak yasal süreler dahilinde muhafaza ve istendiğinde ibraz etmekle yükümlüdürler.
17 Aralık 2017 tarihli ve 30273 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 487
Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde; Vergi Usul Kanunu’nun Maliye
Bakanlığı’na vermiş olduğu yetkilere istinaden, yaygın olarak kullanılan
belgeler arasında yer alan “sevk irsaliyesi”, “müstahsil makbuzu” ve “serbest
meslek makbuzu” belgelerinin elektronik ortamda elektronik belge olarak
düzenlenebilmesi, alıcısına elektronik veya kağıt ortamında iletilmesi ile
muhafaza ve ibraz edilebilmesine ilişkin usul ve esaslar hakkında bazı düzenlemelerde
ve açıklamalarda bulunulmuştur.
Elektronik İrsaliye (e-İrsaliye), Elektronik Müstahsil Makbuzu
(e-Müstahsil Makbuzu) ve Elektronik Serbest Meslek Makbuzu (e-Serbest Meslek
Makbuzu) olarak adlandırılan söz konusu elektronik belgeler yeni bir belge türü
olmayıp, kağıt ortamdaki “sevk irsaliyesi”, “müstahsil makbuzu” ve “serbest
meslek makbuzu” belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptirler.
Tebliğde yer
alan açıklamalar belge türleri itibariyle özetle aşağıdaki gibidir.
Elektronik İrsaliye
(e-İrsaliye)
1. Mükellefler e-İrsaliye Uygulamasından;
a)
Kendi bilgi işlem sistemlerinin Başkanlık sistemlerine entegrasyonu yoluyla,
b)
e-İrsaliye Uygulamasına ait temel fonksiyonların
internet üzerinden genel kullanımını sağlamak
amacı ile Başkanlık tarafından oluşturulan ve www.efatura.gov.tr internet adresinde hizmete sunulan GİB Portalı aracılığıyla,
c)
Başkanlıktan izin almış
özel entegratörlerin bilgi işlem sistemleri aracılığıyla,
olmak üzere, e-Fatura Uygulamasından yararlandıkları yöntem ile
yararlanabilecek olup, Başkanlıkça aksi belirtilmediği sürece, e-Fatura Uygulamasından yararlandıkları yöntem dışında bir yöntem kullanamayacaklardır.
Mükellefler, (a) ve (b) alt bentlerinde belirtilen yöntemlerden biri ile
uygulamaya dahil olmak istediklerinde; Gelir İdaresi Başkanlığının “www.efatura.gov.tr” internet adresinde
yayımlanan “Elektronik İrsaliye Başvuru Kılavuzu”na uygun olarak e-İrsaliye
Uygulamasına ilişkin gerekli başvuru işlemlerini yerine getirmeleri
gerekmektedir.
e-İrsaliye Uygulamasına (c) alt bendinde belirtilen yöntemle dahil olmak
isteyen mükellefler; doğrudan Başkanlıktan izin almış özel entegratörlerden herhangi
birine başvuracak olup, ayrıca
Başkanlığa başvuruda bulunmalarına gerek bulunmamaktadır.
2. Özel
entegratörlerin e-İrsaliye Uygulamasına ilişkin hizmet verebilmesi için Gelir
İdaresi Başkanlığı’ndan ayrıca e-İrsaliye Özel Entegratörlüğü izni alması gerekmektedir.
3. e-İrsaliyenin www.efatura.gov.tr internet adresinde yayımlanan e-İrsaliye Uygulamasına ilişkin teknik kılavuzlarda yer alan format
ve standartlara göre elektronik ortamda,
elektronik sertifika ile imzalanarak düzenlenmesi, alıcısına iletilmesi, muhafaza ve ibraz edilmesi esastır.
4. e-İrsaliyenin,
bu Tebliğde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak düzenlenmesi, gönderme veya alma işlemlerinin de
Başkanlık tarafından oluşturulan e-İrsaliye Uygulaması aracılığı ile
gerçekleştirilmesi zorunludur.
5. e-İrsaliyenin
malın fiili sevkinden önce (alıcısının henüz belli olmadığı ve malın fiili
sevki sırasında muhtelif müşteriler adına kağıt ortamda irsaliye düzenlenmesi
ve malın asıl muhatabına teslimi sırasında düzenlenecek e-İrsaliyeler hariç
olmak üzere) düzenlenmesi ve Başkanlık sistemlerine başarılı
olarak iletilmesi malın fiili sevki için yeterli
olup, bununla birlikte düzenlenen e-İrsaliyenin
Başkanlık sistemleri üzerinden alıcısına başarılı bir şekilde iletilmesi
gerektiği tabiidir.
6.Malın fiili
sevki sırasında araç içinde e-İrsaliyenin bir örnek kağıt çıktısının bulundurulması ya da elektronik olarak görüntülenmesinin sağlanması zorunlu
olup, söz konusu kağıt çıktı üzerinde ıslak imza ya da kaşe bulunması zorunlu
değildir. Söz konusu kağıt çıktının, alıcıya verilmesi zorunlu olmadığı gibi
malların alıcıya tesliminden sonra muhafaza veya ibraz edilme zorunluluğu da bulunmamaktadır.
7.Sevki
yapılacak mala ilişkin olarak e-İrsaliyenin düzenlenmesinden önce e-Fatura
düzenlenmiş olması halinde, e-İrsaliye üzerinde e-Faturanın tarih ve belge
numarasına da yer verilmesi zorunludur.
8. Düzenlenecek
e-İrsaliyelerde, Başkanlık sistemlerinden elektronik ortamda sorgulanması,
doğrulanması ve görüntülenmesine imkan vermek üzere; karekoda veya barkoda
belge üzerinde yer verilmesi zorunludur.
9.Mükellefler
e-İrsaliye düzenlerken, Tebliğde belirtilmeyen hususlarda süreler başta olmak
üzere Vergi Usul Kanunu ve ilgili diğer kanun ve düzenlemelerde yer alan usul
ve esaslara uymak zorundadır.
10.e-İrsaliye
Uygulamasından yararlanan mükellefler e-İrsaliye Uygulamasına kayıtlı olmayan
mükelleflere kağıt irsaliye düzenlemeye devam
edeceklerdir.
11. e-İrsaliye Uygulaması
zorunlu bir uygulama olmayıp, uygulamadan;
a)
397 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği
kapsamında getirilen e-Fatura Uygulamasından yararlanma iznine sahip olan,
b)
Bu Tebliğde açıklanan
usul ve esaslara uygun olarak,
e-İrsaliye düzenleyebilme ve iletebilme
konusunda gerekli hazırlıklarını tamamlamış olan ve
c)
Bu maddenin (2) numaralı fıkrasında belirtilen şekilde
e-İrsaliye Uygulamasına dahil olmak için gerekli başvuruyu yapan,
mükellefler, istemeleri halinde 1/1/2018 tarihinden itibaren faydalanabilirler.
12. Kendisine
e-İrsaliye düzenlenen mükellefler, istemeleri halinde, e-İrsaliye belgesine
konu mallara ilişkin olarak ne kadarlık kısmının teslim alındığını/kabul
edildiğini, teslim alınmayan mallara ilişkin olarak,
kabul edilmeyen mal miktarını ve nedenini uygulama
üzerinden e-İrsaliye yanıtı
ile e-İrsaliye belgesini düzenleyene iletebilirler.
13. e-İrsaliye
izni alan mükellefler, oluşturdukları e-İrsaliyelerini ve e-İrsaliye
yanıtlarını birbirleriyle ilişkili şekilde, vergi kanunları ve diğer kanuni
düzenlemelerin öngörmüş olduğu süreler dâhilinde muhafaza ve istenildiğinde
ibraz etmekle yükümlüdür.
Elektronik Müstahsil
Makbuzu (e-Müstahsil Makbuzu)
Mükellefler, e-Müstahsil Makbuzu
Uygulamasından;
a)
Kendi bilgi işlem sistemlerinin Başkanlık sistemlerine entegrasyonu yoluyla,
b)
e-Müstahsil Makbuzu Uygulamasına ait temel
fonksiyonların internet üzerinden genel kullanımını sağlamak amacı ile Başkanlık tarafından oluşturulan ve www.efatura.gov.tr internet
adresinde hizmete sunulan GİB Portalı aracılığıyla,
c)
Başkanlıktan izin almış
özel entegratörlerin bilgi işlem sistemleri aracılığıyla,
olmak üzere üç
yöntemden herhangi birini seçerek yararlanabileceklerdir.
Mükelleflerin, (a) ve (b) alt bentlerinde belirtilen yöntemlerden biri
ile uygulamaya dahil olmak istediklerinde; Gelir İdaresi Başkanlığın “www.efatura.gov.tr”
internet adresinde yayımlanan “Elektronik Müstahsil Makbuzu Başvuru Kılavuzu”na
uygun olarak gerekli başvuru işlemlerini yerine getirmeleri gerekmektedir.
e-Müstahsil Makbuzu Uygulamasına (c) alt bendinde belirtilen yöntemle
dahil olmak isteyen mükellefler; doğrudan Başkanlıktan izin almış özel
entegratörlerden herhangi birine başvuracak olup, bu mükelleflerin ayrıca
Başkanlığa başvuruda bulunmalarına gerek bulunmamaktadır.
2. Özel
entegratörlerin e-Müstahsil Makbuzu hizmeti verebilmesi için Başkanlıktan
ayrıca e- Müstahsil Makbuzu özel entegratörlüğü izni alması gerekmektedir. Bu
izni alabilmek için gerekli koşullar www.efatura.gov.tr İnternet adresinde yayımlanan kılavuzlarda yer almaktadır.
3. elektronik
ortamda düzenlenen ve elektronik sertifika ile imzalanan e-Müstahsil Makbuzunun
en az bir nüsha kağıt çıktısı alınarak, çıktının her iki tarafça ıslak imza ile
imzalanması ve satıcı çiftçiye verilerek çiftçi tarafından kağıt ortamda
muhafaza edilmesi gerekmektedir. e-Müstahsil Makbuzunun tüccar nüshası ise,
elektronik sertifika ile imzalı olarak elektronik ortamda muhafaza edilmesi gerekmektedir.
4. Düzenlenecek
e-Müstahsil Makbuzlarının Başkanlık sistemlerinden elektronik ortamda
sorgulanması ve doğrulanmasına imkan vermek üzere; karekoda veya barkoda belge üzerinde
yer verilmesi zorunludur.
5.e-Müstahsil Makbuzu ve Raporunun oluşturulması ve gönderilmesinde
uyulması gereken format, standart ve Raporlama süresi
www.efatura.gov.tr internet adresinde yayınlanan teknik
kılavuzlarda açıklanmıştır.
6. 426 Sıra
No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında onaylanan Yeni Nesil Ödeme
Kaydedici cihazlardan e-Müstahsil Makbuzunda bulunan bilgileri de ihtiva eden
e-Müstahsil Makbuzu Bilgi Fişi’nin iki nüsha halinde üretilmesi ve taraflarca
imzalanması halinde; bu bilgi fişi nüshaları da e-Müstahsil Makbuzunun kağıt
nüshaları yerine geçecektir. Bu durum e- Müstahsil Makbuzunun, elektronik sertifika
ile imzalanarak düzenlenmesi ve Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre elektronik ortamda
düzenleyicisi tarafından muhafaza
edilmesini ve bilgi fişlerinin taraflarca Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre muhafaza edilmesi
zorunluluğunu ortadan kaldırmamaktadır.
7. e-Müstahsil
Makbuzu Uygulaması zorunlu bir uygulama olmayıp, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri
uyarınca müstahsil makbuzu
belgesi düzenlemek zorunda
olan mükellefler, istemeleri
halinde 1/1/2018 tarihinden itibaren uygulamaya
dahil olabileceklerdir. Uygulamaya dahil olacak mükelleflerin; Vergi Usul
Kanunu Genel Tebliğleri ile zorunluluk getirilen haller dışında; e-Fatura,
e-Arşiv Fatura ve e-Defter uygulamalarına dahil olma zorunlulukları bulunmamaktadır.
8. e-Müstahsil
Makbuzu Uygulamasını kendi bilgi işlem sistemlerinin Başkanlık sistemleri ile
entegrasyonu yöntemi ile kullanan mükellefler ve e-Müstahsil Makbuzu hizmeti
verme konusunda Başkanlıktan izin alan özel entegratörler, elektronik ortamda
oluşturulan e- Müstahsil Makbuzu belgelerine ilişkin olarak, Başkanlığın www.efatura.gov.tr internet adresinde yayınlanan veri formatı ve
standardına uygun “e-Müstahsil Makbuzu Raporu”nu elektronik sertifika ile zaman damgalı
olarak imzalayarak internet adresinde yayımlanan teknik kılavuzlarda açıklanan yöntem
veya yöntemlerle Başkanlık sistemine elektronik ortamda aktarmak zorundadır.
Elektronik Serbest Meslek Makbuzu (e-Serbest
Meslek Makbuzu)
1. Mükellefler, e-Serbest
Meslek Makbuzu Uygulamasından;
a)
Kendi bilgi işlem sistemlerinin Başkanlık sistemlerine entegrasyonu yoluyla,
b)
e-Serbest Meslek Makbuzu Uygulamasına ait temel
fonksiyonların internet üzerinden genel kullanımını sağlamak amacı ile
Başkanlık tarafından oluşturulan ve www.efatura.gov.tr internet
adresinde hizmete sunulan GİB Portalı aracılığıyla,
c) Başkanlıktan izin almış özel entegratörlerin bilgi
işlem sistemleri aracılığıyla, olmak üzere üç yöntemden
herhangi birini seçerek
yararlanabileceklerdir.
Mükellefler, (a) ve (b) alt bentlerinde belirtilen yöntemlerden biri ile
uygulamaya dahil olmak istediklerinde; Başkanlığın “www.efatura.gov.tr”
internet adresinde yayımlanan “Elektronik Serbest Meslek Makbuzu Başvuru
Kılavuzu”na uygun olarak gerekli başvuru işlemlerini yerine getirmeleri
gerekmektedir.
e-Serbest Meslek Makbuzu Uygulamasına (c) alt bendinde belirtilen
yöntemle dahil olmak isteyen mükellefler; doğrudan Başkanlıktan izin almış özel
entegratörlerden herhangi birine başvuracak olup, bu mükelleflerin ayrıca
Başkanlığa başvuruda bulunmalarına gerek bulunmamaktadır.
2. Özel entegratörlerin e-Serbest Meslek Makbuzu
hizmeti verebilmesi için Başkanlıktan ayrıca e-Serbest Meslek Makbuzu özel
entegratörlüğü izni alması gerekmektedir. Bu izni alabilmek için gerekli
koşullar www.efatura.gov.tr internet adresinde
yayımlanan kılavuzlarda yer almaktadır.
Elektronik ortamda düzenlenen ve elektronik sertifika ile imzalanan e-Serbest Meslek Makbuzu
belgesinin, muhatabının talebi çerçevesinde ıslak imzalı kağıt çıktısı
verilerek ya da elektronik ortamda iletilerek teslim edilmesi gerekmektedir.
e-Serbest Meslek Makbuzu çıktısının ıslak imza ile imzalanması yerine serbest
meslek erbabının imzasının notere tasdik ettirilip, e- Serbest Meslek Makbuzu üzerine atılacak ıslak imza yerine
geçmek üzere hazır imzalı olarak düzenlenip teslim edilmesi de mümkündür.
3. Tebliğ
kapsamında Başkanlıktan e-Serbest Meslek Makbuzu izni alan mükelleflerin,
elektronik ortamda oluşturdukları serbest meslek makbuzunu elektronik ortamda muhafaza
ve ibraz etmeleri gerekmektedir. Kendisine e-Serbest Meslek Makbuzu
düzenlenen mükellefler ise; teslim yöntemine göre e-Serbest Meslek Makbuzunun
kağıt çıktısını veya elektronik ortamdaki halini muhafaza ve ibraz etmeleri gerekmektedir.
4. Düzenlenecek e-Serbest Meslek Makbuzlarının Başkanlık sistemlerinden elektronik ortamda sorgulanması ve doğrulanmasına imkan vermek üzere; karekoda veya barkoda belge üzerinde
yer verilmesi zorunludur.
5. e-Serbest
Meslek Makbuzu ve Raporunun oluşturulması ve gönderilmesinde uyulması gereken
format, standart ve Raporlama süresi www.efatura.gov.tr internet
adresinde yayınlanan teknik kılavuzlarda açıklanmıştır.
6. 426 Sıra
No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında onaylanan Yeni Nesil Ödeme
Kaydedici cihazlardan e-Serbest
Meslek Makbuzunda bulunan
bilgileri de ihtiva eden e-Serbest Meslek Makbuzu Bilgi Fişi’nin
düzenleyen tarafından imzalanarak müşteriye verilmesi halinde söz konusu bilgi
fişi nüshası da e-Serbest Meslek Makbuzunun kağıt çıktısı yerine geçer. Bu
durum e-Serbest Meslek Makbuzunun, elektronik sertifika ile imzalanarak
düzenlenmesi ve Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre elektronik ortamda
düzenleyicisi tarafından muhafaza edilmesi zorunluluğunu ortadan kaldırmamaktadır.
7. e-Serbest
Meslek Makbuzu zorunlu bir uygulama olmayıp, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu
hükümleri uyarınca serbest meslek makbuzu belgesini düzenlemek zorunda olan
mükellefler (noterler hariç), istemeleri halinde 1/1/2018
tarihinden itibaren uygulamaya dahil olabileceklerdir.
8. e-Serbest Meslek
Makbuzu Uygulamasını kendi bilgi işlem
sistemlerinin Başkanlık sistemleri ile entegrasyonu yöntemi ile kullanan mükellefler ve e-Serbest Meslek Makbuzu hizmeti
verme konusunda Başkanlıktan izin alan özel entegratörler, elektronik ortamda oluşturulan e-Serbest Meslek Makbuzu belgelerine
ilişkin olarak, Başkanlığın www.efatura.gov.tr internet
adresinde yayınlanan veri formatı ve standardına uygun “e-Serbest Meslek
Makbuzu Raporu”nu elektronik sertifika ile zaman damgalı
olarak imzalayarak www.efatura.gov.tr internet adresinde yayınlanan teknik kılavuzlarda
açıklanan yöntem veya yöntemlerle Başkanlık sistemine elektronik ortamda
aktarmak zorundadır.
Muhafaza ve İbraz Yükümlülüğü
Vergi Usul Kanununun ilgili hükümlerine göre muhafaza yükümlülüğü
olanlar, gerek düzenledikleri gerekse adlarına düzenlenen bu Tebliğe konu
elektronik belge ve kayıtları kendilerine iletim/teslim şekline
uygun olarak yasal süreler dahilinde muhafaza ve istendiğinde ibraz etmekle yükümlüdürler.
Tebliğe konu belgelerin Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde ve
Türkiye Cumhuriyeti Kanunlarının geçerli olduğu alanlarda muhafaza edilmesi
zorunludur.
Sorumluluk ve Cezai
Müeyyideler
1. Tebliğe konu uygulamalar kapsamında izin alan mükelleflerden bu Tebliğde ve Tebliğe konu uygulamaların yer aldığı
kılavuzlarda yer alan usul ve esaslara aykırı biçimde belge düzenleyenler
hakkında, işledikleri fiilin türüne göre Vergi Usul Kanununda öngörülen cezalar
uygulanır.
2. Tebliğe
konu uygulamalara dâhil olan mükellefler, Tebliğin 9 uncu maddesinin 6 ncı
fıkrasındaki haller dışında, yaptıkları mal teslimleri/alımları ve hizmet
ifaları kapsamında, anlaşmalı matbaa işletmelerine bastırılan matbu (kağıt)
belgeleri kullanamazlar, kullanmaları
halinde söz konusu mükellefler hakkında Vergi Usul Kanununda öngörülen cezai
hükümler uygulanacaktır.
3. Tebliğe
konu uygulamalar kapsamında hizmet verme izni iptal edilen özel entegratörler,
bu konuda hizmet verdiği mükellefleri uyarmak zorundadır. İzni iptal edilen
özel entegratörden hizmet alan mükellefler, söz konusu uygulamaları başka bir
özel entegratörle anlaşmak, GİB Portal uygulamasını kullanmak ya da kendi bilgi
işlem sistemleri üzerinden kullanma alternatiflerinden kendilerine en uygun
olanı seçerek kullanmaları mümkündür.
4. Tebliğe
konu uygulamaları kendi bilgi işlem sistemi üzerinden kullanmak üzere izin alan
mükelleflerden izinlerinin iptal edildiği kendisine bildirilenler, bildirimin
yapıldığı tarihten itibaren 1 yıl süre ile uygulamayı kendi bilgi işlem
sistemleri üzerinden kullanmak üzere başvuru yapamazlar. Bu mükellefler, söz
konusu uygulamalardan Başkanlıktan izin alan özel entegratörlerden hizmet almak
ya da GİB Portal uygulamasını kullanmak suretiyle yararlanabilirler.
Diğer Hususlar
1. Tebliğe
konu elektronik belge uygulamalarına dahil olan mükellefler, uygulamaya dahil
oldukları tarihi izleyen üçüncü ayın sonuna kadar, kağıt ortamda da söz konusu
belgeleri düzenleyebilirler. Ancak aynı işlem için elektronik belge veya kağıt
ortamdaki belgelerinden sadece birinin düzenlenmesi gerekmektedir. Elektronik
belge uygulamalarına dahil olunan tarihi izleyen üçüncü ayın sonundan sonra,
belgelerin elektronik belge olarak düzenlenmesi zorunlu olup, kağıt ortamda belge düzenlenmesi halinde 213 Sayılı Vergi
Usul ergi Usul Kanununda yazılı cezalar tatbik edilecektir.
2. Bu Tebliğde
belirtilen elektronik belgeleri düzenleme yetkisi bulunan mükelleflerin,
sistemlerinde arıza veya kesinti meydana gelmesi veya diğer mücbir sebep
durumlarında, düzenlenmek üzere yeterli miktarda matbu belgeleri bulundurmaları
zorunludur. Bu şekilde belge düzenlemek istisnai
bir uygulama olup, belge düzenlemeye başlamadan önce Başkanlığa konu hakkında bilgi verilmesi
ve süreklilik arz etmemesi gerekmektedir. Süreklilik arz etmesi halinde,
uygulamalardan kendi bilgi işlem sistemlerinin entegrasyonu yöntemi ile
yararlanan mükelleflerin, entegrasyon izinleri Başkanlıkça iptal edilebilecek
olup, GİB portal hesapları otomatik olarak açılacaktır. Bu durum entegrasyon
izni iptal edilen mükelleflerin, iznin iptalinden sonra, uygulamalardan özel
entegratörlerin bilgi işlem sistemleri aracılığı ile yararlanmalarına engel
teşkil etmez.
Söz konusu Tebliğ yayımı tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir.
Saygılarımızla…
Kaynak ► TÜRMOB