Basit Usule Tabi Olanlar ile Serbest Meslek Kazancı Elde Edenlerin 1 Ocak 2018, İşletme Hesabı Esasına Tabi Olanların 1 Ocak 2019 Tarihinden İtibaren “Defter-Beyan Sistemini” Kullanma Zorunluluğu Başlıyor
ÖZET : 486 sıra No’lu VUK Genel Tebliği ile yapılan düzenlemeye göre basit usule tabi mükellefler ile serbest meslek erbapları 1 Ocak 2018, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlıyor.
- Sistemi kullanmak için başvuru yapılması zorunlu olup, 31/12/2017 tarihine kadar Sistemi kullanmak üzere yapılması gereken başvurular serbest meslek erbapları tarafından 31 Ocak 2018, basit usule tabi olan mükellefler açısından ise 30 Haziran 2018 tarihine kadar yapılabilecektir.
- İşlemlerin defterlere kaydı, ait oldukları aya ait katma değer vergisi beyannamesinin verilmesi gereken son günden (izleyen ayın 24. gününden) fazla geciktirilemeyecektir.
- Takvim yılının son ayına ait kayıtlar, takvim yılına ait gelir vergisi beyannamesinin verilmesi gereken son gün (basit usulde vergilendirilen mükellefler için 25 Şubat, diğer mükellefler için 25 Mart günü) saat 23:59’a kadar yapılabilir.
- Basit usule tabi mükelleflerin alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin üçer aylık kayıtlar, izleyen ayın sonuna kadar Sisteme kaydedilecektir.
- Geçici Madde ile yapılan düzenlemeye göre basit usule tabi mükelleflerin 30/4/2018 tarihine kadar kaydedilmesi gereken alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin üç aylık kayıtlar, 31/7/2018 tarihine kadar Sisteme kaydedilebilecekltir.
- Defterlerin açılış onayları, defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk gününde, kapanış onayı defterlere ait oldukları takvim yılının son ayını takip eden dördüncü ayın sonuna kadar başkanlık tarafından elektronik ortamda yapılacaktır.
- Defter-Beyan Sistemi üzerinden yapılan işlemlerin, girilen kayıtların, deftere kaydedilmesi işleminin ve beyanname, belge, bildirim ile dilekçelerin verilmiş/düzenlenmiş/yapılmış sayılması için Sistem üzerinde onaylama işleminin yapılması gerekmektedir.
- Defter-Beyan Sistemini kullanan mükellefler Sistem dışında kâğıt veya elektronik ortamda kayıt yapamaz, defter tutamaz ve Sistem harici yollarla kâğıt veya elektronik beyanname gönderemezler.
Giriş
17
Aralık 2017 tarihli ve 30273 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 486 sıra No’lu
VUK Genel Tebliğinde
-
Serbest
meslek erbabı ile basit usule tabi olan mükelleflerin kayıtlarının 1 Ocak
2018
-
işletme
hesabı esasına göre defter tutan mükelleflerin kayıtlarının ise 1 Ocak 2019
tarihinden
itibaren elektronik ortamda tutulması,
bu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan
hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması, vergi beyannamesi,
bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile elektronik
ortamda belge düzenlenebilmesi amacıyla geliştirilen Defter-Beyan Sistemini
kullanmaları zorunluluğu getirilmiştir.
Bu
konuda Tebliğde yer alan bilgiler aşağıdaki gibidir.
Sistemi kullanma yükümlülüğünün başladığı tarih
Basit
usule tabi mükellefler ile serbest meslek erbapları (noterler ile noterlik
görevini ifa ile mükellef olanlar hariç) 1 Ocak 2018, diğer mükellefler ise 1
Ocak 2019 (serbest meslek kazanç defteri yanında işletme hesabı esasına göre
defter tutanlar açısından 1 Ocak 2018) tarihinden itibaren Sistemi kullanmaya
başlayacaklardır.
Başvuru süresi
Defter-Beyan
Sistemini kullanmak zorunda olan mükelleflerin, sistemi kullanmaya
başlayacakları takvim yılından önceki ayın son gününe (31 Aralık 2017) kadar
(bugün dahil) www.defterbeyan.gov.tr
adresi üzerinden veya gelir vergisi yönünden bağlı oldukları vergi dairesi
aracılığıyla başvuru yapmaları gerekmektedir.
31/12/2017
tarihine kadar Sistemi kullanmak üzere yapılması gereken başvurular serbest meslek
erbapları tarafından 31 Ocak 2018, basit usule tabi olan mükellefler
açısından ise 30 Haziran 2018 tarihine kadar yapılabilecektir.
Sisteme giriş, kullanıcı kodu ve şifre temini
Defter-Beyan
Sistemine kullanıcı kodu veya Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası (TCKN) ve şifre
bilgileri kullanılarak www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden giriş
yapabilirler.
Meslek mensubunun yanında çalışanlar için şifre üretilmesi
Sistemi
kullanacak mükellef, meslek mensubu veya meslek odaları istemeleri halinde,
çalışanlarını Sistemin belirli fonksiyonlarını kullanmak üzere Sistem
kullanıcısı olarak tanımlayabilecek ve yetkilendirebileceklerdir. Bu durumda,
tanımlanan kişilerin Sisteme girişte kullanacakları şifreler, Defter Beyan
Sistemi içerisinden elektronik ortamda üretilerek kullanıcıya gösterilecektir.
Kayıt zamanı
İşlemlerin
defterlere kaydı, ait oldukları aya ait katma değer vergisi beyannamesinin
verilmesi gereken son günden (izleyen ayın 24. gününden) fazla
geciktirilemez.
Takvim
yılının son ayına ait kayıtlar, takvim yılına ait gelir vergisi beyannamesinin
verilmesi gereken son gün (basit usulde vergilendirilen mükellefler için 25
Şubat, diğer mükellefler için 25 Mart günü) saat 23:59’a kadar yapılabilir.
Basit
usule tabi mükelleflerin alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin
üçer aylık kayıtlar, izleyen ayın sonuna kadar Sisteme kaydedilecektir.
Ancak
Geçici Madde ile yapılan düzenlemeyle basit usule tabi mükelleflerin 30/4/2018
tarihine kadar kaydedilmesi gereken alış ve giderleri ile satış ve
hasılatlarına ilişkin üç aylık kayıtlar 31/7/2018 tarihine kadar Sisteme
kaydedilebilecekleri belirtilmiştir.
Yanlış kayıtların düzeltilmesi
Defter
ve kayıtlara rakam veya yazıların yanlış girilmesi durumunda, Tebliğde kayıt
zamanına ilişkin olarak belirlenen süreler zarfında, Sistem üzerinden
yanlış kayıt güncellenebilecek veya iptal edilerek doğru kayıt aynı yöntemle
tekrar girilebilecektir.
Sistem üzerinden tutulabilecek defterler
Defter-Beyan
Sistemi üzerinden,
-
işletme
defteri,
-
çiftçi
işletme defteri,
-
serbest
meslek kazanç defteri,
-
amortisman
defteri,
-
envanter
defteri,
-
damga
vergisi defteri,
-
ambar
defteri
-
bitim
işleri defteri
elektronik
ortamda tutulabilecektir.
-
İşletme
hesap hülasası (özeti), zirai kazanç hesap özeti, serbest meslek hesap hülasası
(özeti) ile basit usul hesap özeti yapılan kayıtlardan hareketle Sistem
tarafından üretilecektir.
-
Hekimler
tarafından protokol defterine, borsa acentaları ile noterler ve noterlik
görevini ifa ile mükellef olanlar tarafından ise resmi defterlerine yapılan
kayıtlardan bağımsız olarak, mükellefiyete ilişkin olarak yapılan işlemlerin
kayıt zamanına yönelik süreler içerisinde Sisteme kaydedilmesi
gerekmektedir.
-
Mükellefler,
üzerinden amortisman ayrılan kıymetler ile bunların amortismanlarını, Sistem
üzerinden tutacakları envanter defterinde, amortisman defterinde veya
amortisman listesinde gösterebilecektir.
Açılış ve kapanış onayı
-
Defter-Beyan
Sistemi vasıtasıyla elektronik ortamda tutulan defterlerin açılış onayı;
ilk defa veya yeniden işe başlama ile sınıf değiştirme hallerinde kullanmaya
başlamadan önce, izleyen faaliyet dönemlerindeki açılış onayları ise
defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk gününde Başkanlık tarafından
elektronik olarak yapılır. Açılış onayı 213 sayılı Kanun’da öngörülen tasdik
hükmündedir.
-
Defterlere
ait oldukları takvim yılının son ayını TAKİP EDEN DÖRDÜNCÜ AYIN SONUNA KADAR
başkanlık tarafından ELEKTRONİK ORTAMDA KAPANIŞ ONAYI YAPILIR.
Kağıt ortamında tutulan defterlerin hukuken
geçersiz kabul edilmesi
-
Defter-Beyan
Sistemi üzerinden tutulan defterler, 213 sayılı Kanun kapsamında geçerli kanuni
defter olarak kabul edilir.
-
Tebliğde
Defter-Beyan Sistemi kullanmakla yükümlü olan mükelleflerden defter tutmak
zorunda olanların kâğıt ortamında
tuttukları defterlerin hukuki geçerliliğinin bulunmadığı
belirtilmiştir.
-
Basit
usule tabi mükelleflerin alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin
bilgiler Sistem üzerinden kayıt altına alınacak ve görüntülenebilecektir.
Sistem üzerinden tutulan defterlerin muhafaza ve ibrazı
-
Defter-Beyan
Sistemi üzerinde tutulan defterlerin, mükelleflerce ayrıca kâğıt ortamında
saklanmasına gerek bulunmamaktadır.
-
Sistem
üzerinden defterlerin görüntülenmesi, yazdırılması veya çeşitli dosya formatları
ile indirilmesi (kaydedilmesi) mümkün olmakla birlikte, bu şekilde indirilmiş
(kaydedilmiş) olan defterlerin hukuki geçerliliği bulunmamaktadır.
-
Mükellefiyetine
ilişkin defter ve kayıtlarının ibrazı talep edilen mükellefler, talepte bulunan
birim ile ibrazı talep edilen bilgilerin mahiyetini ibraz talep yazısının bir örneği ile birlikte ibraz süresinin sonundan
en geç 10 gün önce gelir vergisi yönünden bağlı olduğu vergi dairesi
aracılığıyla Başkanlığa bildirecektir.
-
İlgili
makamların defter ve kayıtlarının ibrazı istenilen mükellefe ulaşamaması ya
da ibraz yazısının mükellefe tebliğ edilememeleri hallerinde, bu durumu
tevsik eden belgelerle birlikte mükellefin bağlı olduğu vergi dairesi
aracılığıyla Başkanlığa başvurulacaktır.
Sistem üzerinden elektronik belge düzenlenmesi
213
sayılı Kanun kapsamında düzenlenme zorunluluğu bulunan
-
fatura
ve fatura yerine geçen vesikalar,
-
serbest
meslek makbuzu,
-
müstahsil
makbuzu,
-
gider
pusulası,
-
sevk
irsaliyesi
-
benzer
diğer vesikalar,
özel
mevzuatlarında yer alan düzenlemelere uygun olarak, Defter-Beyan Sistemi
üzerinden veya bu Sistem vasıtasıyla elektronik ortamda düzenlenebilecektir.
Bu
belgelerin elektronik ortamda tutulmasına ilişkin olarak ayrıca 487 sıra No’lu VUK Genel Tebliğine bakılması
gerekmektedir.
Sistemin Gelir İdaresi Başkanlığı Duyuruları ile
Sürdürülmesi
Sistem
üzerinden işlem ve kayıt yapılması, defter oluşturulması, kaydedilmesi,
muhafazası ve ibrazı, beyanname, bildirim ve dilekçe hazırlanması ve
gönderilmesi, elektronik belge düzenlenmesi ile diğer kullanım şekillerine
ilişkin standartlar, kurallar, usuller ve bunlarda yapılacak değişiklikler ile
kılavuzların www.defterbeyan.gov.tr
adresi üzerinden duyurulacağı ve yayımlanacağı belirtilmiştir.
Sistemin Çalışmaması Halinde Neler Yapılacağı
Gelir
İdaresi Başkanlığının mücbir sebep
halleri, bölgesel veya yurt genelini ilgilendiren uzun süreli elektrik veya internet kesintileri, siber saldırı gibi
gerek Başkanlık gerekse mükellef, meslek mensubu ya da meslek odaları açısından
Defter-Beyan Sistemini kullanılamaz hale getiren koşulların varlığı halinde,
Sistem kapsamında yer alan belge, kayıt, defter, beyanname, bildirim ve
dilekçelerin belirlenecek süreler dâhilinde elektronik ortam haricinde
düzenlenmesi, muhafaza edilmesi ve Tebliğde belirlenen sürelerin uzatılması ile
bahse konu koşulların ortadan kalkmasının ardından söz konusu işlemlerin
Sisteme aktarılmasına ilişkin usul ve esasları belirleme konusunda yetkili
olduğu belirtilmiştir.
Sistemi kullanma yetkisi
Defter-Beyan
Sistemi üzerinden defter tutma, beyanname ve bildirim gönderebilme işlemleri, 3568
sayılı Kanun ve ilgili mevzuat düzenlemeleri uyarınca vergi beyannamelerini
meslek mensuplarına;
a)
İmzalatmak zorunda olan mükelleflerden,
-
Kendisine
elektronik beyanname gönderebilmek için kullanıcı kodu, parola ve şifre
verilenlerin kendileri veya meslek mensupları tarafından,
-
Diğerleri için meslek mensupları tarafından,
b)
İmzalatma yükümlülüğü olmayan mükelleflerden,
-
Kendisine
elektronik beyanname gönderebilmek için kullanıcı kodu, parola ve şifre
verilenlerin kendileri veya meslek mensupları ya da basit usule tabi
olan mükellefler açısından bağlı oldukları meslek odaları tarafından,
-
Diğerleri
için meslek mensupları ya da basit usule tabi olan mükellefler açısından bağlı
oldukları meslek odaları tarafından,
yapılabilecektir.
Sistemden çıkış
Ölüm, gaiplik veya
mükellefiyetinin sonlandırılması/terkin edilmesi halinde
Ölüm/gaiplik
kararı tarihi ile sonlandırma/terkin tarihinden itibaren, o tarihe kadar
yapılması gereken işlemler ve onların gerektirdiği yükümlülükler haricinde,
Defter-Beyan Sistemi kayıt yapma, defter tutma ve beyanname gönderme
özellikleri bakımından kullanılamayacaktır. Bununla birlikte geçmiş dönemlere
ilişkin bilgilerin görüntülenmesi amacıyla Sistem kullanılabilecektir.
İkinci sınıftan
birinci sınıf tüccar sınıfına geçilmesi halinde
İkinci
sınıf tüccarlar, 213 sayılı Kanunun 180 ve 181 inci maddelerinde yer alan
hükümler kapsamında birinci sınıfa geçerek bilanço esasına göre defter
tutacakları izleyen takvim yılı başından itibaren Sistem kullanıcıları
arasından çıkacaklardır. 213 sayılı Kanunun 180 inci maddesi kapsamında sınıf
değişikliği yapılmasına yönelik sorumluluk mükelleflere aittir.
Basit Usulde
Vergilendirilmekten vazgeçilmesi halinde
Basit
usulün şartlarını haiz olup Sistemi kullanan mükelleflerden, bu usulden
yararlanmayı istemediklerini ve kazançlarını bilanço esasına göre tespit etmek
istediklerini yazı ile bildirenler, dilekçelerinde belirttikleri tarihten veya
izleyen takvim yılı başından itibaren Sistemi kullanamayacaklardır. Ancak,
geçmiş dönemlere ilişkin bilgilerin görüntülenmesi amacıyla Sistem
kullanılabilecektir.
Sorumluluk ve ceza uygulaması
Tebliğ hükümlerine
uymama
Defter-Beyan
Sistemini kullanmak mecburiyetinde olmakla birlikte Tebliğde öngörülen süreler
içerisinde başvuru yapmayan, başvuru yapmakla birlikte belirlenen süreler
dâhilinde kayıt yapma, defter tutma, beyanname, bildirim ve dilekçe gönderme,
belge düzenleme ve benzeri yükümlülüklerini yerine getirmeyen mükelleflere 213
sayılı Kanunun ilgili ceza hükümleri uygulanacaktır.
Sistem dışında kâğıt
veya elektronik ortamda işlem yapılması
Defter-Beyan
Sistemini kullanan mükellefler Sistem dışında kâğıt veya elektronik ortamda
kayıt yapamaz, defter tutamaz ve Sistem harici yollarla kâğıt veya elektronik
beyanname gönderemezler. Bu mükellefler Sistem haricinde kâğıt veya elektronik
ortamda kayıt ve defter tutmaları halinde, hiç kayıt ve defter tutmamış
sayılacakları gibi Defter-Beyan Sistemi dışından gönderecekleri beyannameler
hiç verilmemiş kabul edilir. Söz konusu kayıt ve işlemlerin yapılmamış,
defterlerin tutulmamış ve beyannamelerin verilmemiş sayılması nedeniyle 213
sayılı Kanunun ilgili ceza hükümlerine göre ceza uygulanır.
Mükelleflerin ve
meslek mensuplarının ve Gelir İdaresi Başkanlığı’nın sorumluluğu
Defter-Beyan
Sistemine yapılan kayıtlar, oluşturulan defter, liste vb. bilgiler, elektronik
ortamda gönderilen beyanname, bildirim ve dilekçeler ile elektronik belgelerin
içeriğinden ve doğruluğundan Sistemi doğrudan kendisinin kullanması durumunda
mükellefler sorumlu olacaktır.
Sistemin
aracılık ve sorumluluk sözleşmesi imzalanarak yetki verilen kişiler
aracılığıyla kullanılması durumunda mükellefler, defter, beyanname, bildirim ve
dilekçelere kaydedilmesi/yansıması gereken her türlü bilginin meslek
mensubuna/odasına tam ve doğru bir şekilde sunulmasından sorumlu iken, meslek
mensubu/odası deftere kaydedilen bilgilerin dayanağı olan ilgili belgelere
uygunluğundan ve gönderilmesine aracılık ettiği beyanname, bildirim ve
dilekçelerin defter kayıtlarına ve kayıtların dayandığı belgelere uygun
olmamasından dolayı ortaya çıkacak vergi ziyaına bağlı olarak salınacak vergi,
kesilecek ceza ve hesaplanacak faizlerin ödenmesinden mükellefle birlikte
müştereken ve müteselsilen sorumludur.
Gelir
İdaresi Başkanlığının herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
Tahakkuk fişi ve ihbarnamelerin tebliği
Beyannamelerin
onaylanması sonucunda otomatik olarak hazırlanan tahakkuk fişleri ve/veya
ihbarnamelerin, yine Sistem üzerinden mükellefe, vergi sorumlusuna veya
bunların yetki verdiği gerçek veya tüzel kişiye elektronik ortamda iletilmesi
işlemi ile söz konusu tahakkuk fişleri ve/veya ihbarnameler mükellefe tebliğ
edilmiş sayılacaktır.
Onaylama işlemi zorunluluğu
Defter-Beyan
Sistemi üzerinden yapılan işlemlerin, girilen kayıtların, deftere kaydedilmesi
işleminin ve beyanname, belge, bildirim ile dilekçelerin
verilmiş/düzenlenmiş/yapılmış sayılması için Sistem üzerinde onaylama işleminin
yapılması gerekmektedir. Onaylanacak işlem, yapılması gereken kanuni/idari
süresinin son günü saat 23:59’dan önce tamamlanmalıdır.
Belge ve kayıtların doğruluğunda esas alınacak kayıtlar
Tebliğde,
elektronik ortamda yapılan işlemlerin tespit ve tevsikinde, Başkanlık/vergi
dairesi kayıtları esas alınacaktır.
Mevcut kullanıcı kodu ve şifre bilgileri ile Defter-Beyan
Sistemini kullanabilmesi
Tebliğin
yürürlüğe girdiği tarihten önce elektronik ortamda beyanname gönderme aracılık
yetkisi almış olan gerçek ve tüzel kişiler (31 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu
Sirküleri[1]
kapsamında verilenler hariç) mevcut kullanıcı kodu ve şifre bilgileri ile
Defter-Beyan Sistemini kullanabileceklerdir.
Tebliğin
yürürlüğe girdiği tarihten önce, Defter-Beyan Sistemini kullanmakla yükümlü
olan mükellefler ile aralarında 340 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği
ekinde yer alan “Elektronik Beyanname Gönderme Aracılık ve Sorumluluk
Sözleşmesi”ni imzalayan meslek mensuplarının, söz konusu sözleşmelerinin
geçerliliğini sürdürmesi koşuluyla, Defter-Beyan Sisteminin kullanımı için yeni
bir sözleşme imzalamasına gerek bulunmamaktadır.
Başvuru Yapılması
Defter-Beyan
Sistemini kullanmak zorunda olan mükelleflerin, Sistemi kullanmaya
başlayacakları takvim yılından önceki ayın son gününe kadar (bugün dahil)
www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden veya gelir vergisi yönünden bağlı
oldukları vergi dairesi aracılığıyla başvuru yapmaları gerekmektedir.
(2) Söz konusu başvuruyu;
a) Basit usule tabi mükellefler,
-
Kendileri,
-
Aralarında
bu Tebliğin ekinde (Ek:1) yer alan “Defter-Beyan Sistemi Kullanımı Aracılık ve
Sorumluluk Sözleşmesi (Meslek Odaları ile Basit Usulde Vergilendirilen Üyeleri
İçin)” düzenledikleri meslek odaları veya
-
340
Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ekinde yer alan “Elektronik
Beyanname Gönderme Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi” imzaladıkları meslek
mensupları aracılığıyla,
b) İşletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile serbest meslek kazancı elde eden mükellefler
-
Kendileri
veya
-
340
Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ekinde yer alan “Elektronik
Beyanname Gönderme
-
Aracılık
ve Sorumluluk Sözleşmesi” düzenledikleri meslek mensupları aracılığıyla
yapabileceklerdir.
Defter-Beyan Sisteminin
uygulanmaya başlanmasından sonra mükellefiyet tesis ettiren ve söz konusu
Sistemi kullanmak zorunda olan mükellefler, kendileri veya yukarıda
belirtildiği şekilde aracılık ve sorumluluk yetkisi verdiği kişiler
aracılığıyla İŞE BAŞLAMA BİLDİRİMİNİN VERİLDİĞİ GÜNÜ İZLEYEN YEDİNCİ İŞ GÜNÜ MESAİ
SAATİ SONUNA KADAR gelir vergisi yönünden bağlı oldukları vergi
dairesine başvuru yapacaklardır. Söz konusu başvuru işe başlama bildiriminin
verildiği günü izleyen yedinci iş gününün sonuna (saat 23.59’a) kadar
www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden de yapılabilecektir.
Basit usule tabi mükellefler;
(a) Sahte veya muhteviyatı itibariyle
yanıltıcı belge düzenlediği veya kullandığı tespit edilenlerin, bu hususun
kendilerine tebliğ edildiği tarihi takip eden aybaşından önce,
(b) Mevcut işine 193 sayılı Kanunun 51
inci maddesinde belirtilen faaliyetleri ilave edenlerin, bu faaliyetlere
ilişkin işe başlama bildiriminin verildiği günü izleyen yedinci iş günü sonuna
kadar,
(c) İşletme hesabı esasına göre defter
tutacak olan mükelleflerin defter tutmaya başlamadan önceki takvim yılının son
gününe (bugün dâhil) kadar,
kendileri
veya yukarıda belirtildiği şekilde aracılık ve sorumluluk yetkisi verdiği
kişiler aracılığıyla gelir vergisi yönünden bağlı oldukları vergi dairesi ya da
www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden başvuru yapmaları gerekmektedir.
İkinci sınıfa geçerek işletme hesabı esasına göre defter tutacak olan mükellefler,
Söz
konusu maddede belirtilen şartların tahakkuk ettiği takvim yılının son gününe
(bugün dâhil) kadar,
Gerçek usulde
vergilendirilmekte iken 193 sayılı Kanunun 46 ncı maddesinde yer alan düzenleme
gereği basit usule tabi olmayı yazı ile talep eden mükellefler
anılan
maddede belirtilen şartların gerçekleştiği takvim yılının son gününe (bu gün
dâhil) kadar, kendileri veya yukarıda belirtildiği şekilde aracılık ve
sorumluluk yetkisi verdiği kişiler aracılığıyla www.defterbeyan.gov.tr adresi
üzerinden elektronik ortamda veya gelir vergisi yönünden bağlı oldukları vergi
dairesine başvuru yapmaları gerekmektedir.
.Söz
konusu Tebliğ, yayımı tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir.
[1]
Sirküler;
5362 Sayılı Kanuna göre kurulan meslek odalarının ve birliklerinin, işletme
hesabı esasına göre defter tutan üyelerine ait beyanname, bildirim ve eklerini
elektronik ortamda göndermelerine ilişkindir.
Kaynak ► TÜRMOB