Kamu İşyerleri İçin 2018/Ocak Ayı Belgelerinin
Elektronik Ortamda Alınmasına İlişkin Duyuru
Kamu işyerleri ile özel
işyeri olup ters işyeri kodu atılan (ayın 15’i ile müteakip ayın 14’ünü
esas alarak ücret ödeyen özel sektör işyerleri) işyerlerinin
aylık prim ve hizmet belgelerini verme süresi, 5/12/2017 tarihli, 30261 sayılı
Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Yönetmelik değişikliği ile ilgili
dönemi takip eden ayın 23’ü olarak değiştirilmişti.
Ancak, bazı kamu
işyerleri ile ters işyeri kodu atılan özel sektör işyerlerinin 2018/Ocak
dönemine ilişkin aylık prim ve hizmet belgelerini 23/2/2018 tarihine kadar
elektronik ortamda vermedikleri ve bu tarihten sonra manuel olarak vermek
durumunda kaldıkları anlaşılmıştır.
İşverenlerimizin
mağduriyet yaşamaması, işyerlerinde çalıştırılan sigortalıların hizmet ve prim
bilgilerinin geciktirilmeksizin elektronik ortamda kayıt altına alınması ve
gereksiz emek ve zaman kaybına yol açılmaması amacıyla, 2018/Ocak dönemine ait
aylık prim ve hizmet belgelerinin, 7/3/2018 tarihine kadar, elektronik
ortamda Kurumumuza verilme imkanı sağlandığından, söz konusu belgelerin bu
tarihe kadar e-Bildirge sistemi üzerinden Kuruma verilmesi gerekmektedir.
Kamuoyuna saygıyla
duyurulur.