T.C.
SOSYAL
GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
Sigorta Primleri Genel Müdürlüğü
Sayı : 41481264 - 196 08.04.2015
Konu : Devamlı işyeri sigortalıları
ile yapılan ihale konusu işlerde teşvik uygulaması
GENELGE
2015/12
1-
Genel açıklamalar
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel
Sağlık Sigortası Kanununun 81 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) ve (i) bendi, aynı maddenin ikinci fıkrası, 4447 sayılı İşsizlik
Sigortası Kanununun 50 nci maddesinin beşinci fıkrası, geçici 7 nci ve 10 uncu
maddeleri ile 5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi
Hakkında Kanunun 3 üncü maddesinde yer alan sigorta primi teşvik
ve desteklerinden ihale konusu iş üstlenen işverenlere ait işyerlerinin
yararlanması mümkün bulunmamaktadır.
Konuya ilişkin olarak Kurumumuzca yayımlanan;
2008/73 sayılı Genelgenin "10-
Diğer Hususlar" başlıklı bölümünde, 4447 sayılı Kanunun geçici 7 nci
maddesinde yer alan işveren hissesi sigorta prim teşvikinden 2886 sayılı Devlet
İhale Kanunu ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve uluslararası anlaşma
hükümlerine tabi hizmet ve yapım işlerinin gerçekleştirilmesine yönelik faaliyetlerden dolayı yararlanılmasının mümkün bulunmadığı,
2008/85
sayılı Genelgenin "19- Diğer Hususlar" başlıklı bölümünde; 5746
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinde yer alan işveren hissesi sigorta primi
teşvikinden, kapsama giren işletmelerin, 2886 sayılı
Devlet İhale Kanunu ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerine tabi hizmet
ve yapım işlerinin gerçekleştirilmesine yönelik faaliyetleri ile özel bina
inşaatlarında çalıştırdıkları sigortalılarından dolayı yararlanmalarının mümkün
bulunmadığı,
2009/149 sayılı Genelgenin "8- 4447 Sayılı Kanunun 50 nci Maddesinin
Beşinci Fıkrasında Öngörülen Sigorta Prim Teşviki Kapsamına Girmeyen
İşyerleri" başlıklı bölümünde; 4447 sayılı Kanunun 50 nci maddesinin
beşinci fıkrasında öngörülen sigorta prim teşviki hükümlerinden 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve bu Kanundan istisna olan
alımlar ile uluslararası anlaşma hükümlerine istinaden yapılan hizmet alımları
ve yapım işlerini yürüten işyerlerinin yararlanmasının mümkün bulunmadığı,
2011/45 sayılı Genelgenin;
"2- 5510 Sayılı Kanunun 81 inci Maddesinin Birinci Fıkrasının (ı) Bendinde
Düzenlenen Beş Puanlık Prim Desteğinde Yapılan Değişiklikler" başlıklı
bölümünde; 5510 sayılı Kanunun 81 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı)
bendinde öngörülen indirimden, 201 l/Mart ayma ilişkin
düzenlenecek olan aylık prim ve hizmet belgelerinden başlanılarak 2886 sayılı
Devlet İhale Kanunu ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki alım ve
yapım işleri ve 4734 sayılı Kanundan istisna olan alım ve yapım işleri ile
uluslararası anlaşma hükümlerine istinaden yapılan alım
ve yapım işlerine ilişkin işyerlerinde çalıştırılan sigortalılardan dolayı
yararlanılmasının mümkün bulunmadığı,
"4.1.1.d-
İşyerinin özel sektör işverenlerine ait olması" başlıklı bölümünde; 4447
sayılı Kanunun geçici 10 uncu maddesinde yer alan işveren
hissesi sigorta prim teşvikinden 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve 4734 sayılı
Kamu İhale Kanunu kapsamındaki alım ve yapım işleri, 4734 sayılı Kanundan
istisna olan alım ve yapım işleri ile uluslararası anlaşma hükümlerine istinaden yapılan alım
ve yapım işlerinde/işyerlerinde çalıştırılan sigortalılardan dolayı
yararlanılmasının mümkün bulunmadığı,
2013/30 sayılı Genelgenin "4-4- Diğer Hususlar1'
başlıklı bölümünde;
5510
sayılı Kanunun 81 inci maddesinin birinci fıkrasının (i) bendinde öngörülen
sigorta primi teşvikinden, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile 4734 sayılı Kamu
İhale Kanunu kapsamındaki alım ve yapım işleri, 4734 sayılı Kanundan istisna
olan alım ve yapım işlerine ilişkin işyerlerinde
çalıştırılan sigortalılardan dolayı yararlanılamayacağı,
5510 sayılı Kanunun 81 inci
maddesinin ikinci fıkrasında öngörülen sigorta primi teşvikinden 2886 sayılı
Devlet İhale Kanunu ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki alım ve yapım işleri, 4734 sayılı Kanundan istisna olan alım ve yapım
işleri ile uluslararası anlaşma hükümlerine istinaden yapılan alım ve yapım
işlerine ilişkin işyerlerinde çalıştırılan sigortalılardan dolayı
yararlanılamayacağı,
açıklanmış bulunmaktadır.
Bununla birlikte, ihale konusu işin
devamlı işyeri sigortalıları ile yapılması halinde 5510 sayılı Kanunun 81 inci
maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde öngörülen teşvik uygulamasından ne
şekilde yararlanılacağı, 2011/45 sayılı Genelgede açıklanmış ise de gerek diğer kanunlarda öngörülen teşvik düzenlemeleri
açısından uygulama birlikteliğinin sağlanması, gerekse uygulamaya ilişkin usul
ve esasların yeniden belirlenmesi amacıyla düzenleme yapılmasına ihtiyaç
duyulmuştur.
Bu
kapsamda, devamlı işyeri sigortalıları ile yapılan ihale
konusu işlerden dolayı, söz konusu işyerlerinin 5510 sayılı Kanunun 81 inci
maddesinin birinci fıkrasının (ı) ve (i) bendi ile ikinci fıkrası, 4447 sayılı
İşsizlik Sigortası Kanununun 50 nci maddesinin beşinci fıkrası, geçici 7 nci ve geçici 10 uncu maddeleri ile 5746 sayılı Araştırma ve
Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanunun 3 üncü maddesinde yer
alan sigorta primi teşviklerinden yararlanılmasına ilişkin usul ve esaslar,
bahse konu kanun maddelerinde belirtilen ilgili bakanlık ve kurumlar
ile müştereken belirlenmek suretiyle aşağıda açıklanmıştır.
2-
ihale konusu işin devamlı nitelikteki işyeri sigortalıları ile yapılması
halinde sigorta primi teşviklerinden yararlanmanın usul ve esasları
İhale konusu iş üstlenen işverenler, bu işleri Kurumumuzda tescil edilmiş devamlı
nitelikteki işyeri dosyasından bildirimi yapılan sigortalılar ile
yapabilmektedir. Bu durumda, devamlı işyeri sigortalıları ile yapılan ihale
konusu işlerde çalıştırılan sigortalıların, ihale konusu
işin başlayıp bittiği süreler dışındaki prime esas kazançlarından ve ihale
konusu iş haricindeki işlerde çalışan diğer sigortalılardan dolayı 5510 sayılı
Kanunun 81 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) ve (i) bendi ile ikinci
fıkrası, 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanununun 50 nci
maddesinin beşinci fıkrası, geçici 7 nci ve geçici 10 uncu maddeleri ile 5746
sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanunun 3
üncü maddesinde yer alan sigorta primi teşviklerinden yararlanılması mümkün bulunmaktadır.
Buna
göre, devamlı nitelikteki işyeri sigortalıları ile yapılan ihale konusu işlerle
ilgili olarak ilişiksizlik belgesinin verilmesinden önce, sigorta primi
teşviklerinden yersiz yararlanılmış olup olmadığı hususunun araştırılması gerekmektedir.
Bu bağlamda, devamlı işyeri
sigortalıları ile yapılan ihale konusu işlerde çalıştırılan sigortalılardan
dolayı sigorta primi teşviklerinden ne şekilde yararlanılacağı hususunda
aşağıda belirtilen durumlar dikkate alınmak suretiyle işlem yapılacaktır.
2.1-
İhale konusu işte çalışan sigortalılara ilişkin kimlik bilgilerinin bilinmesi
Devamlı mahiyetteki işyeri sigortalıları
ile yapılan ihale konusu işlerde, ihale sözleşme veya şartnamesinde kişi/gün
sayısı belirtilmiş olsa dahi, idarece ihale konusu işte çalışan kişilerin
kimlik bilgilerinin de bildirilmiş olması halinde, ihale sözleşme veya
şartnamesinde belirtilen kişi/gün sayısı kadar kanun numarasız aylık prim ve
hizmet belgesi ile bildirim yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın ihale konusu işte çalıştığı belgelenen bu sigortalılar haricindeki diğer
sigortalılardan dolayı sigorta primi teşviklerinden yararlanılması mümkün
bulunmaktadır.
Başka bir ifade ile devamlı mahiyetteki
işyeri sigortalıları ile yapılan ihale konusu işte çalışan sigortalılara
ilişkin kimlik bilgilerinin ihale makamlarınca Kurumumuza bildirilmiş olması
kaydıyla, bu sigortalılar dışındaki diğer
sigortalılardan dolayı bahse konu teşviklerden yararlanılabilecektir.
2.2-
İhale konusu işte çalışan
sigortalılara ilişkin kimlik bilgilerinin bilinmemesi, kişi/gün sayısının
bilinmesi
İhale konusu işte çalışan sigortalılara ilişkin kimlik bilgilerinin bilinmemesine karşın ihale sözleşme
veya şartnamesinde ihale konusu işte çalışacak kişi/gün sayısının belli olması
halinde, ihale sözleşme veya şartnamesinde belirtilen kişi/gün sayısı kadar
sigorta primi teşvikinden yararlanılması mümkün olamayacağından,
ilgili sosyal güvenlik il müdürlüğü/sosyal güvenlik merkezince öncelikle ihale
konusu iş döneminde Kuruma bildirilmesi gereken kişi/gün sayısı kadar kanun
numarası seçilmeksizin bildirim yapılıp yapılmadığı araştırılacak, ihale konusu işte çalıştırılması gereken kişi/gün sayısı kadar kanun
numarası seçilmeksizin bildirim yapıldığının anlaşılması halinde, sigorta primi
teşviklerinden usulüne uygun yararlanılmış olduğu kabul edilecek, bu
nitelikteki işyerlerinin diğer sigortalıları için kanun numarası
seçilerek yararlanmış oldukları sigorta primi teşviklerinin iptali cihetine
gidilmeyecektir.
Buna karşın, ihale konusu işte
çalıştırılması gereken kişi/gün sayısı kadar kanun numarası seçilmeksizin
bildirim yapılmadığının anlaşılması halinde, sigorta primi
teşviklerinden; varsa idarece bildirilen prime esas kazanç tutarı üzerinden,
prime esas kazanç tutarı bildirilmemiş ise, prime esas kazancı en düşük olan
sigortalıdan başlamak suretiyle işverenlerden iptal ve asıl/ek nitelikte belge istenmeksizin sosyal güvenlik il müdürlüğünce/sosyal güvenlik
merkezince kanun numarası seçilmek suretiyle düzenlenmiş olan aylık prim ve
hizmet belgeleri re'sen düzeltilerek, tahakkuk edecek fark primlerin bir aylık
süre içinde ödenmesi gerektiği hususu işverenlere 7201 sayılı Kanuna
göre tebliğ edilerek gecikme cezası ve gecikme zammı ile birlikte tahsil
edilecektir.
Diğer taraftan, ihale sözleşme veya
şartnamesinde belirtilen kişi/gün sayısı ile idarece Kurumumuza bildirilen
kişi/gün sayısının farklı olduğunun anlaşılması duaımunda,
uyuşmazlık arz eden bilgilere ilişkin ihale makamı ile yeniden yazışma yapılmak
suretiyle idareden alınacak yazıda belirtilen bilgiler doğrultusunda işlem
yapılacaktır.
Örnek:
7/6/2014 - 30/6/2014 dönemine ait ihale
konusu işin sözleşmesinde 10 kişi/120 gün olarak ihaleye çıkıldığı, ihale
konusu işin devamlı nitelikteki işyeri sigortalıları ile yapıldığı, işyerinde
2014/Haziran ayında 45 sigortalı çalıştırıldığı ve bu sigortalıların tamamı
için 46486 kanun numaralı belge ile bildirim yapıldığı
varsayıldığında,
-
İhale konusu işte çalışan 10
sigortalının 2014/Haziran ayındaki 120 günlük süre için prime esas
kazançlarının kanun numarası seçilmeksizin düzenlenecek olan aylık prim ve
hizmet belgesiyle,
-
İhale konusu işte çalışan 10 sigortalının 2014/Haziran ayındaki 120 günlük süre dışındaki
prime esas kazançları ile ihale konusu işte çalışmayan 35 sigortalıya ilişkin
prime esas kazançlarının 46486 kanun numarası seçilmek suretiyle düzenlenecek
olan aylık prim ve hizmet belgesiyle,
Kurumumuza bildirilmesi
gerektiğinden, ihale konusu işte çalışan ve 46486 kanun numarası ile bildirimi
yapılan 10 sigortalı için 120 gün üzerinden 46486 kanun numarası seçilmek
suretiyle düzenlenen belge, sosyal güvenlik il müdürlüğünce/sosyal güvenlik merkezince re'sen düzeltilerek, tahakkuk edecek fark primlerin
bir aylık süre içinde ödenmesi gerektiği hususu işverenlere 7201 sayılı Kanuna
göre tebliğ edilerek gecikme cezası ve gecikme zammı ile birlikte tahsil
edilecektir.
2.3-
İhale konusu
işte çalışan sigortalılara ilişkin kimlik bilgileri ile kişi/gün sayısının
bilinememesi
Devamlı mahiyetteki işyeri sigortalıları
ile yapılan ihale konusu işlerde ihale sözleşme veya şartnamesinde ihale konusu
işte çalışacak kişi/gün sayısının belli olmaması ve
idarece ihale konusu işte kimlerin çalıştırıldığının Kuruma bildirilememesi
durumunda; ihale konusu işe ilişkin işverene ödenmesi gereken Katma Değer
Vergisi hariç, malzeme fiyat farkı ve akreditif bedeli dahil toplam
istihkak tutarına, yapılan işin karşılığı asgari işçilik oranı uygulanmak
suretiyle bulunacak tutar ile ihale konusu iş süresinde kanun numarası
seçilmeksizin düzenlenen belgelerde kayıtlı SPEK tutarı (2
nolu belge türü ile verilen sosyal güvenlik destek primine ilişkin bildirimler
dahil) karşılaştırılarak, asgari işçilik oranı uygulanmak suretiyle hesaplanan
tutarın, kanun numarası seçilmeksizin bildirilen SPEK tutarı toplamından düşük olması halinde; bu işverenler, hesaplama yapılan ihale
dönemi için sigorta primi teşviklerinden usulüne uygun yararlanmış kabul
edileceklerdir.
Buna karşın, toplam istihkak
tutarına asgari işçilik oram uygulanmak suretiyle hesaplanan tutarın, ihale konusu iş süresinde kanun numarası seçilmeksizin bildirilen
SPEK tutan toplamından fazla olması halinde ise hesaplanan tutar ile kanun
numarası seçilmeksizin bildirilen SPEK tutarı farkı kadar sigorta primi teşviki
iptali yapılacaktır Bu dununda, ihale konusu iş süresinde bildirim
yapılan en son aya ait belgelerden başlamak üzere, işverenlerden iptal ve
asıl/ek nitelikte belge istenmeksizin, sosyal güvenlik il müdürlüğünce/sosyal
güvenlik merkezince kanun numarası seçilerek düzenlenmiş olan aylık prim ve hizmet belgeleri re'sen düzeltilerek ilgisine göre
Hazine/Ekonomi Bakanlığı/İşsizlik Sigortası Fonu/Maliye Bakanlığı tarafından
yersiz karşılanan tutarların, gecikme cezası ve gecikme zammı ile birlikte bir
aylık süre içinde ödenmesi gerektiği hususu işverenlere 7201 sayılı Kanun
göre tebliğ edilerek tahsil edilecektir.
Örnek
1- (A) Ltd. Şti.'nin (Y) Belediye
Başkanlığına karşı üstlenmiş olduğu "Mevcut eski ahşap doğramaların
sökülerek pvc doğrama yapılması" işini devamlı işyeri sigortalıları ile yaptığı ve ihale makamınca ihale konusu işte çalışan sigortalılara
ilişkin kimlik bilgilerinin bildirilemediği, bahse konu iş için belirlenen
asgari işçilik oranının %12, işverene bu işten dolayı Katma Değer Vergisi hariç
ödenen toplam istihkak tutarının ise 250.000,00 TL olduğu,
Ayrıca,
işverence ihale konusu iş süresinde;
Kanun
numarası seçilerek yapılan bildirimlerin karşılığı SPEK tutarının 40.000,00 TL,
Kanun numarası seçilmeksizin yapılan bildirimlerin karşılığı SPEK tutarının ise
20.000,00 TL,
olduğu
varsayıldığında;
A
|
ihale
Konusu işin Toplam Hakediş Tutarı
|
250.000,00
|
B
|
İhale
Konusu işin Asgari işçilik Oranı (%)
|
12
|
C
|
Teşvikten
Yararlanılmayacak SPEK Tutarı ; (A) x (B)
|
30.000,00
|
D
|
ihale
Döneminde Kanun Numarası Seçilmeksizin Bildirilen (SGDP bildirimleri dahil) Toplam SPEK Tutarı
|
20.000,00
|
E
|
iptali Gereken Teşvikli SPEK Tutarı :
(C ) - (D) ( (C ) > (D) ise çıkan fark tutar kadar olacaktır. )
|
10.000,00
|
Kanun
numarası seçilerek yapılan 40.000,00 TL'lik SPEK bildiriminden 10.000,00 TL'lik
tutar kadar iptal işlemi yapılacak olup, söz konusu iptal işlemi ihale konusu
iş süresinde bildirim yapılan en son aya ait belgelerden başlamak üzere geriye
doğru yapılacaktır,
Diğer taraftan, yukarıda belirtilen
usulde yapılacak hesaplamanın ardından kanun numarası
seçilerek yapılan bildirimlerden (14857-54857-25510-16322-26322-55225-25225
kanun numarası ile yapılan bildirimler hariç) iptal yapılmasının gerekmesi ve
işverence aynı ayda farklı teşviklerden yararlanılmış olması durumunda,
işverence yapılan bildirimler dikkate alınmak suretiyle
ihale döneminde sırasıyla 05510/24447/46486/56486/66486/15921/
05746/15746/06111 kanun numaralı yapılan bildirimlerden teşvikten
yararlanılmayacak tutar kadar iptal işlemi yapılacaktır.
Öte yandan, ihale konusu işin
başlangıç ve bitiş tarihlerinin ay içindeki bir tarihe denk gelmesi halinde ise
kist gün sayısına dikkat edilerek ihale döneminde kanun numarası seçilmeksizin
bildirilen toplam SPEK tutarı bulunacaktır.
Örnek
2- (K) Ltd. Şti.'nin (E) kamu kurumuna
karşı üstlenmiş olduğu "Laminant parke döşeme" işini devamlı işyeri
sigortalıları ile 1/8/2014 ila 24/9/2014 tarihleri arasında yaptığı ve ihale
makamınca ihale konusu işte çalışan sigortalılara ilişkin
kimlik bilgilerinin bildirilemediği, bahse konu iş için belirlenen asgari
işçilik oranının %10, işverene bu işten dolayı Katma Değer Vergisi hariç
ödenmesi gereken toplam istihkak tutarının ise 380,000,00 TL olduğu,
Ayrıca,
ihale konusu iş süresinde işverence aşağıdaki tablodaki gibi bildirim yapıldığı
varsayıldığında;
Dönem
|
Kanun
Numarası ile Yapılan SPEK Bildirimi
|
Kanun Numarasız SPEK Bildirimi
|
|
2014/Ağustos
|
05510
|
8.000,00
|
-
|
06111
|
10.000,00
|
-
|
|
-
|
12.000,00
|
||
2014/Eylül
|
05510
|
13.000,00
|
-
|
06111
|
8.000,00
|
-
|
|
-
|
12.000,00
|
||
Toplam
|
39,000,00
|
24.000,00
|
İhale
konusu işten dolayı sigorta primi teşvikine yönelik toplam hakediş bedeli
üzerinden teşvikten yararlanılmayacak tutar, 38.000,00 TL
(380.000,00 x 0,10) olarak hesaplanacağından,
İhale konusu iş süresinde kanun
numarası seçilmeksizin bildirilen SPEK tutarı, Ağustos ayının tamamı ile Eylül
ayının 24 günlük tutarı üzerinden 12.000,00 + (12.000,00/30 x 24)=12.000,00 + 9.600,00 = 21.600,00 TL olacaktır.
Bu durumda, ihale konusu iş süresi
için iptali yapılması gereken sigorta primi teşviki tutarı 38.000,00 -
21.600,00 - 16.400,00 TL olacağından, iptal işlemi öncelikle en son ay ve 05510
kanun numarası ile yapılan bildirimlerden başlamak üzere
sırasıyla;
-
2014/Eylül ayında 05510 kanun
numarası ile yapılan 13 .000,00 TL,
-
2014/Ağustos ayında 05510 kanun
numarası ile yapılan 8.000,00 TL'den 3.400,00 TL,
tutarındaki bildirimler olmak üzere
toplam, 13.000,00 + 3.400,00 =16.400,00 TL SPEK tutarının
iptali amacıyla işverenden 05510 kanun numarası ile yapılan bildirimler için
iptal ve asıl/ek nitelikte belge istenmeksizin, sosyal güvenlik il
müdürlüğünce/sosyal güvenlik merkezince re'sen düzeltme işlemi yapılarak, tahakkuk edecek fark primlerin bir aylık süre içinde ödenmesi gerektiği
hususu işverene 7201 sayılı Kanuna göre tebliğ edilerek gecikme cezası ve
gecikme zammı ile birlikte tahsil edilecektir.
3-
Diğer hususlar
3.1- Devamlı
işyeri sigortalıları ile yapılan ihale konusu işlerde
ilişiksizlik belgesi verme işlemleri sırasında, ihale konusu işin başlayıp
bittiği sürelerde ihale konusu işte çalışan devamlı nitelikteki işyeri
sigortalılarından dolayı sigorta primi teşviklerinden yersiz yararlanıldığının
anlaşılması halinde, işverenlerden iptal ve asıl/ek nitelikte belge
istenmeksizin sosyal güvenlik il müdürlüğünce/sosyal güvenlik merkezince kanun
numarası seçilmek suretiyle düzenlenmiş olan aylık prim ve hizmet belgeleri
re'sen düzeltilerek, tahakkuk edecek fark primlerin bir aylık süre içinde
ödenmesi gerektiği hususu işverenlere 7201 sayılı Kanuna göre tebliğ edilerek
gecikme cezası ve gecikme zammı ile birlikte tahsil edilecektir.
3.2- Devamlı
mahiyetteki işyeri sigortalıları ile yapılan ihale konusu işlerde; idarece
ihale konusu işte kimlerin çalıştırıldığının Kuruma bildirilememesi, ihale
sözleşme veya şartnamesinde ihale konusu işte çalışacak
kişi/gün sayısının belli olmaması ve işin yürütümü için gerekli asgari işçilik
oranının uzman teknik üyenin bulunmaması nedeniyle asgari işçilik tespit
komisyonunca belirlenememesi durumunda, Kurumun inceleme yetkisi saklı kalmak
kaydıyla, işverenden ihale konusu iş döneminde ihale konusu
işin yapıldığı işyerine ait toplam hasılat tutarını gösterir serbest muhasebeci
mali müşavir/yeminli mali müşavir onaylı belge (Ek:l) istenilerek, ilgili
sosyal güvenlik il müdürlüğünce/sosyal güvenlik merkezince bu belgede belirtilen KDV hariç hasılat tutarı esas alınarak;
KDV hariç, malzeme fıvat farkı ve
akreditif bedeli
dahil toplam istihkak tutarı/ihale süresinde isin yapıldığı işyerinin KDV hariç
toplam hasılat tutarı, formülü
vasıtasıyla bulunacak olan oran, KDV hariç, malzeme fiyat farkı ve
akreditif bedeli dahil toplam istihkak tutarına uygulanmak suretiyle teşvikten
yararlanılmayacak tutar hesaplanarak bu Genelgenin 2.3 nolu bölümünde
belirtilen esaslara göre işlem yapılacaktır.
3.3- 2011/45
sayılı Genelgenin yukarıda belirtilen hususlara aykırı olan bölümleri bu
Genelgenin yürürlüğe girdiği tarih itibariyle yürürlükten kaldırılmış olup, bu
Genelgenin yayımlandığı tarihten önce devamlı nitelikteki işyeri sigortalıları
ile yapılan ihale konusu işler kapsamında ilişiksizlik belgesi alınarak
2011/45 sayılı Genelge esaslarına göre sonuçlandırılmış işyerleri hakkında bu
genelge hükümleri uygulanmayacaktır.
Bilgi edinilmesini ve gereğini rica
ederim.Ek: 1- Hasılat tutarının tespitine ilişkin belge